Skip to main content
Update

Nieuw bij KPN: Interactief Terugkijken

Categorie:TV+ BoxKPN TV+ Soundbox
  • July 20, 2026
  • 42 reacties
  • 4358 keer bekeken
Toon eerste bericht

42 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Daar zou het ook een mooie toevoeging kunnen zijn inderdaad. Geven we door!

Forum|alt.badge.img+3

Jammer dat dit zo  belangrijk is voor jullie ik denk dan los is de andere problemen op die in de andere topic benoemd worden dit is alleen maar extra functie wat niet perse nú geactiveerd had moeten worden  er zijn nog zat andere dingen op te stabiliseren maar goed dat is mijn mening ! 

Precies dat! Eerst solide basis hebben en die pas uitbreiden met extra functies. Veel gesleutel aan extra functies en mogelijkheden aan een nog niet af pakket vraagt om (later) nog veel meer aanpassingen. Focus op wat belangrijk is! KISS....

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Eerlijk gezegd staat de basis wel goed en solide. Ik heb dit al eens eerder genoemd, maar het feit dat sommigen (zoals jij en Peterpiwi) wel problemen hebben, betekent niet dat het overgrote deel ook problemen heeft. Jullie cases zijn zeker interessant en we vergeten ook zeker de basis niet om te finetunen, maar het moment is juist aangebroken om de TV+ box door te ontwikkelen met interessante extra's. 

Forum|alt.badge.img+3

Fijn dat er mensen zijn zonder stortingen.

Maar ik blijf erbij dat er meerdere grondige aanpassingen nodig zijn.

Na 2 jaar onveranderd nagenoeg dezelfde storingen , vanaf dag 1.

En nu ook na verhuizing, experiabox v12 ipv Fritzbox, glasvezel van 1Gb, al het tv kijken en internet gescheiden, nieuwste kastjes, alles bedraad aangesloten en nog steeds dezelfde storingen is het wel heel vreemd dat we nog steeds dezelfde dingen hebben (met name gids gerelateerd). Dat bestaat toch nooit...?

Noem het maar cases, wij noemen het dagelijkse frustratie. We voelen ons niet gehoord iig. Nog steeds niet 🫤

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 26, 2026

Of er nu veel of weinig storingen , haperingen, vastlopers en andere kleine of grotere problemen zijn: een ieder ervaart een storing, hapering of vastloper anders. 

De ene, wellicht wat minder kritische, klant zal het geen probleem vinden om de TV ontvanger op gezette tijden of bij een vastloper te moeten herstarten, terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, een ‘frisse start’ te geven, deze voor korte of langere tijd, stroomloos te maken om de ontvanger probleemloos te laten functioneren, alsof dat heel normaal is. En, als men maar vaak genoeg hoort, dat dat dé - al dan niet tijdelijke - oplossing is voor het optredende probleem, gaat men dat nog geloven ook en dat dat er gewoon bijhoort. En daarom geen storingen of haperingen denkt te ervaren.

Len B
Helper
  • Helper
  • July 26, 2026

Jammer dat dit zo  belangrijk is voor jullie ik denk dan los is de andere problemen op die in de andere topic benoemd worden dit is alleen maar extra functie wat niet perse nú geactiveerd had moeten worden  er zijn nog zat andere dingen op te stabiliseren maar goed dat is mijn mening ! 

Nou , niet alleen jouw mening hoor ​@Peterpiwi , dat blijkt wel uit de vele topics ! !

@PeterG , wachten tot sint juttemis ?

Zouden ze dat maar eens gaan doen , eerst zorgen voor een stabiel systeem en dan pas aanpassingen doen.

Niet alleen KPN maar ook bij bedrijven/instanties etc is er geen mens die tegenwoordig de KD² regel toepast , eerst Kijken , dan gaan Denken en dan pas gaan Doen.

Tegenwoordig Doen ze eerst iets , dan gaan ze er pas naar Kijken om er over te gaan Denken om de problemen op te kunnen lossen. 

P.S.   -Leuk deze aanpassing , wel jammer dat je een programma 2-3 x moet starten om ook nu weer de correcte kleuren te krijgen.

Len B
Helper
  • Helper
  • July 26, 2026

De ene, wellicht wat minder kritische, klant zal het geen probleem vinden om de TV ontvanger op gezette tijden of bij een vastloper te moeten herstarten, terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, een ‘frisse start’ te geven, deze voor korte of langere tijd, stroomloos te maken om de ontvanger probleemloos te laten functioneren, alsof dat heel normaal is. 

Dit is niet normaal maar wat zijn bij jou ,, gezette tijden’’ , 2x dagelijks , 1 x dagelijks , 2 x per week , 1 x keer per week , 2 x per maand , 1 x per maand of 2 x per jaar ?

Er zijn klanten die gaan morgen nog een staatslot kopen als zij hun kastje maar 2 x jaar hebben te hoeven resetten !

Ik trakteer mijzelf op een extra biertje als ik het red met 1 x per week resetten en ze kunnen dicken wat ze willen en valt het mij op dat na iedere verversing van b.v. de Launche-versie dat het gelazer gewoon weer opnieuw begint.

Ik denk dat er maar weinig KPN-klanten zijn die systeem kiezen om tig keren te moeten opstarten/resetten om het goed te laten functioneren.

P.S.   -Even een vraag over ,,Klant van 1985 tot 2025’’ , jij bent nu klant bij . . . . . en waarom ?

[Mits het niet te persoonlijk is natuurlijk]

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Zoals Arjan eerder aangaf vergeten we degenen die nog steeds problemen hebben beslist niet en ook die houden we zeker in de gaten.
We willen dit topic wel overzichtelijk houden voor deze specifieke update, dus houd het vanaf nu wel on topic. 🙂 Betekent niet dat we signalen over vaak herstarten e.d. niet willen horen, daarom laten we die hier ook staan en hebben degenen die problemen hebben hier ook al eigen topics voor lopen.

Vragen over wie hoe lang klant is e.d. kunnen beter wel ergens anders gevoerd worden. 😉 Dus dank voor het melden en ook de kritische feedback allen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Wat zou het mooi zijn als het ook in een opgenomen programma zou zijn verwerkt:-)

Inderdaad iets waar wij zelf ook aan gedacht hebben en waar we mee bezig gaan. 

Dit lijkt mij een hele goede ontwikkeling! Met name bij nieuwsprogramma's is het handig dat je items kunt overslaan die je minder interesseren. Nu moet je op goed geluk spoelen...en hopelijk kan het in de toekomst ook nog ingevoerd worden bij RTL en buitenlandse zenders, ​@Erik van KPN.

Dat laatste zien we nog niet zo snel gebeuren. Maar wie weet wat de (verre) toekomst gaat brengen. 

werkt wel aardig.

maar had liever een uitbreiding van het zenderpakket gehad, eindelijk weer TV5 Monde ipv  France2.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 7, 2026

werkt wel aardig.

maar had liever een uitbreiding van het zenderpakket gehad, eindelijk weer TV5 Monde ipv  France2.

Daar is een ander topic voor.

En TV5 Monde kost heel veel geld.

• Nieuwkomer
  • August 7, 2026

Ik zie geen hoofdstukindelingen. Is dit alleen te zien op de tv zelf, en niet bij online kijken ,via de app of pc?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2026

Klopt. Alleen de TV+ boxen. En alleen bij terugkijken via de gids.

Niet de apps en tv.kpn.com. 

Ook niet de ITV ontvangers. 

• Nieuwkomer
  • August 7, 2026

Inderdaad super handig. Jammer dat RTL nieuws deze functie nog niet heeft. Die kijk ik elke dag in de ochtend en om 19:30. Moet ook vaak terug kijken ivm tijdstip. Dan zou het handig zijn dat je zelf de belangrijke punten uit kan zoeken. Zeker in deze komkommertijd 🙈

• Nieuwkomer
  • August 9, 2026

Dit kun je ook toepassen bij samenvattingen van sportprogramma's. Lijkt mij erg praktisch. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 10, 2026

Wtf waarom worden mijn reactie steeds verwijderd ? 

@Peterpiwi, we verbergen hier je laatste reacties omdat die niet gaan over Interactief Terugkijken. Als je de issues die jij ervaart wilt bespreken dan kan dat in een eigen topic. Of, als het eventueel verband houdt met een update van de TV+ Box, in de relevante product update.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 10, 2026

Dit kun je ook toepassen bij samenvattingen van sportprogramma's. Lijkt mij erg praktisch. 

Goed idee, ​@GerardKr. Nemen we als feedback mee!