Skip to main content
Sticky

Nieuw: Ervaar al het Nederlands voetbal met KPN TV

• August 1, 2025
  • 147 reacties
  • 4151 keer bekeken
Nieuw: Ervaar al het Nederlands voetbal met KPN TV
Toon eerste bericht

147 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 2, 2025

Da's gek, Rowi. Ik heb het zojuist gecheckt op mijn eigen TV+ Box, en ik kan de rij zoals het hoort uitzetten. Fijn dat starten met live tv voor jou een voldoende oplossing is. Maar het hoort wel gewoon te werken. Ik denk dat als je de TV+ Box een keer herstart (KPN knop ingedrukt houden tot er een menu verschijnt met die optie) het daarna wel lukt om hem te verbergen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 3, 2025

Nog iets leuks dat we even vergeten waren toe te voegen aan dit topic (inmiddels ook in het starbericht verwerkt):

Verbeterde beeldkwaliteit

Voor de ESPN én ZIggo Sport kanalen voeren we in de loop van augustus een kwaliteitsverbetering door. We gaan deze zenders uitzenden in 1080P50 op multicast, met een hogere bitrate van 14 Mbit/s. Wat resulteert in een scherper beeld en een vloeiendere kijkervaring.

Voor KPN TV+ wordt dit toegepast op de reguliere zendernummers en krijg je deze verbeterde kwaliteit automatisch. Heb je nog een oudere tv ontvanger? Dan worden deze verbeterde kanalen als aanvullende HD-Glas kanalen toegevoegd in de 600-rij aan zendernummers. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 3, 2025

Geweldig ​@Erik van KPN 
Goede zaak!
Mijn huistijgers en ikzelf zijn er blij mee

Daar neem ik koffie op met een stuk Caramel-slof!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2025

Begrijp ik nu goed dat deze verbeterde beeldkwaliteit niet beschikbaar is/komt voor de koperdraad-klanten (met voldoende bandbreedte) met oudere ontvangers?

• August 3, 2025

Begrijp ik nu goed dat deze verbeterde beeldkwaliteit niet beschikbaar is/komt voor de koperdraad-klanten (met voldoende bandbreedte) met oudere ontvangers?

Daar lijkt het wel op, wie de 600 reeks niet heeft valt buiten de boot.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 3, 2025

Goals bij kpn, maar net niet. 

Wilde de winnende van PSV zien, want net gemist. Maar voordat ie valt stopt het filmpje al. 83'

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zie het ook Peter, dat is inderdaad niet praktisch. Die geef ik morgen even terug als feedback. Wellicht even opstartproblemen. Die andere twee goals lijken wel in orde zo te zien. Dank.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 4, 2025

Blij met al deze toevoegingen. Was dit het leuke extraatje waar in de vorige tv+ update de voorbereidingen werden gedaan? Ik ben er blij mee 😎

Overigens krijg ik het op de tv+ app gewoon nog steeds niet voor elkaar om mijn favoriete club op te slaan voor de push notificaties. Idee is goed maar uitvoering minder.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2025

Overigens krijg ik het op de tv+ app gewoon nog steeds niet voor elkaar om mijn favoriete club op te slaan voor de push notificaties. Idee is goed maar uitvoering minder.

Dat is jammer ​@Roy74 . En vreemd. Ik heb dat wel en het werkt uitstekend. Hier, op een Android telefoon.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 4, 2025

Ik zie het ook Peter, dat is inderdaad niet praktisch. Die geef ik morgen even terug als feedback. Wellicht even opstartproblemen. Die andere twee goals lijken wel in orde zo te zien. Dank.

Het winnende doelpunt is hersteld ​@Remco van KPN . Filmpje loopt nu lang genoeg.

Prima om te zeggen dat er voetballiefhebbers en voetbal "haters" zijn, zoals ik al eerder zei> gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak!

Maar alleen al de reacties hier, als je voetbal NIET leuk vind... 👎 en dan alsnog schrijven "nog iets leuks" toegevoegd te hebben... "Iets leuks" is een eigen mening, niet objectief vind ik> zéker bij voetbal!!!

Je kunt het inderdaad niet iedereen naar de zin maken, maar laat iedereen zelf bepalen wat ie leuk vind of niet.

En ​@joop2011 In "mijn kpn" via de browser krijg je niet de kpn "cadeautjes" hoor, is echt alleen voor "app-gebruikers", maar ach... ik mis er niets aan hoor, koop mijn eigen waterdichte telefoonhoesje (bv) wel, als ik er 1 wil!

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Dat is jammer ​@Roy74 . En vreemd. Ik heb dat wel en het werkt uitstekend. Hier, op een Android telefoon.

Ja dat vind ik ook ​@PeterG. Ik heb zelf iOS en iPad OS en krijg het simpelweg niet voor elkaar op beide apparaten. Heb er al eens een melding van gemaakt. Ik kreeg toen reacties van medeklanten met iOS dat het op hun devices wel werkte. Ik kan nu inmiddels wel mijn favoriete team selecteren (met dat hartje) maar vervolgens selecteer ik notificaties en dan helemaal niets…

Verder vind ik dit zeker heel leuk nieuws voor de voetballiefhebbers. Prachtig dat ik snel kan kiezen om effe het doelpunt te bekijken of een samenvatting. Ik ben er in ieder geval blij mee en dat is zeker niet objectief 😀

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2025

Bij mij staat het als onderstaand. Ging vanzelf bij selecteren van de clubs.

De notificaties komen vervolgens in het meldingen scherm van m'n Samsung. 

En dan moet het niet geblokkeerd staan onder 'apps' in m'n instellingen. Maar ik heb voor geen enkele app de meldingen uit staan ​@Roy74 .

• August 5, 2025

Ok ​@PeterG 
Maar ik heb hem standaard op unicast staan omdat de ondertiteling anders te groot is en zet je die daar op klein dan is het niet om aan te zien. Op unicast is het perfecte ondertiteling op kleine stand, ik vraag me af waarom het niet op multicast kan.
Heb er in het begin wel over gesproken hier, maar ik wil ze ook niet teveel plagen daar mee, ondertiteling is geen halszaak en dat begrijp ik volkomen.

Ik begrijp niet waarom sommige mensen hier KPN niet willen plagen maar alles vergoeilijken.

Net als 1.500.000 Nederlanders met mij ben ik slechthorend en afhankelijk van ondertiteling als ik tegenwoordig naar video of tv kijk.

De weinige aandacht voor ondertiteling bij TV+ van KPN heeft ook altijd bij WJB (een superuser die aan de kant van de klant stond) hier tot zijn heengaan altijd gepresenteerde (kritische) lijstje over TV+ gestaan.

Toch ben ik blij met je bericht, want zo weten de andere 1.500.000 Nederlanders en gezinsleden dat het product TV+ nog steeds niet voor hun geschikt en het waarschijnlijk ook nooit zal worden als er zo over wordt gedacht.

Het is net als die reden dat superusers hier vroeger schreven, “wie kijkt er nog naar Teletekst”, ja die 1.500.000 gehoorgestoorden. Maar KPN heeft op grond van die berichten waarschijnlijk nooit de moeite genomen om dit in orde te brengen.    

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

Dat schermpje blijft bij mij leeg ​@PeterG. Notificaties zijn toegestaan voor de app. Echt geen idee waarom dit bij mij niet lukt op zowel iPad als ook iPhone. Ik zou hier ook wel graag gebruik van maken.

Mooie clubs bij je favorieten! Laat de bal maar rollen in het nieuwe seizoen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 5, 2025

@dommeke we zijn allemaal als klant aanwezig hier. Ik vind zeker dat je een punt hebt omdat je het zelf als een belemmering ervaart als ondertiteling niet naar wens is.  Voor de een is dit een halszaak en voor de ander niet. Hopelijk wordt je signaal toch opgepikt want iedereen zou optimaal moeten kunnen genieten van een dienst.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Het winnende doelpunt is hersteld ​@Remco van KPN . Filmpje loopt nu lang genoeg.

Ah top Peter! 

Ok ​@PeterG 
…………………..

Ik begrijp niet waarom sommige mensen hier KPN niet willen plagen maar alles vergoeilijken.

………………...

Ik begrijp dat sommige punten mensen echt aan het hart gaan en die discussie is uiteraard ook iets wat wij willen faciliteren. Maar ik heb het eerder aangeven, dat dit is een topic specifiek bedoelt is om de nieuwe functionaliteiten voor het voetbal te bespreken. Andere punten die je wil bespreken kunnen het beste in relevante topics of een eigen aangemaakt topic. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 6, 2025

Op verschillende socials lees ik dat het voor alle KPN abonnees is. Helaas, ik met alleen internet only en 2 mobiele abonnementen kom er niet voor in aanmerking. #jammer

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • August 6, 2025

Op verschillende socials lees ik dat het voor alle KPN abonnees is. Helaas, ik met alleen internet only en 2 mobiele abonnementen kom er niet voor in aanmerking. #jammer

Dat lijkt me niet zo vreemd omdat de rechten natuurlijk wel afgedicht moeten worden. En daar is een tv abo voor nodig. Althans, dat lijkt mij de logische verklaring. In de uitingen wordt dit niet expliciet genoemd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

De titel van dit topic dekt het wél af.

"Nieuw: Ervaar al het Nederlands voetbal met KPN TV'.

@JanAssen ​@Roy74 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • August 6, 2025

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Tja. Dat is niet de kpn site. Hoe derden het bericht over nemen kan kpn niet voor verantwoordelijk gesteld worden. 

In het persbericht staat mijns inziens toch echt wel KPN TV vermeld.

En als de tekst maar deels wordt ge-copy/paste (!) raakt het uit z'n verband. 

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-klaar-voor-het-nieuwe-voetbalseizoen-met-goal-alerts-en-exclusieve-eredivisie-samenvattingen/

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 7, 2025

Nog iets leuks dat we even vergeten waren toe te voegen aan dit topic (inmiddels ook in het starbericht verwerkt):

Verbeterde beeldkwaliteit

Voor de ESPN én ZIggo Sport kanalen voeren we in de loop van augustus een kwaliteitsverbetering door. We gaan deze zenders uitzenden in 1080P50 op multicast, met een hogere bitrate van 14 Mbit/s. Wat resulteert in een scherper beeld en een vloeiendere kijkervaring.

Voor KPN TV+ wordt dit toegepast op de reguliere zendernummers en krijg je deze verbeterde kwaliteit automatisch. Heb je nog een oudere tv ontvanger? Dan worden deze verbeterde kanalen als aanvullende HD-Glas kanalen toegevoegd in de 600-rij aan zendernummers. 

In aanvulling hierop heb ik wat extra informatie (die ik zodadelijk ook aan het startbericht zal toevoegen)

• Ook op Digitenne is de beeldkwaliteit van de ESPN kanalen verbeterd. Deze zijn daar nu ook in 1080p50 te zien.
  • De kanaalnummers voor de ‘HD-Glas’ varianten voor de oudere ontvangers zijn bekend. Dit worden 673-678 voor de Ziggo Sport kanalen, en 681-684 voor ESPN.
  • Deze kanalen komen per 2 september beschikbaar én zullen ook zichtbaar zijn voor mensen zonder Glasvezelaansluiting.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 7, 2025
  • De kanaalnummers voor de ‘HD-Glas’ varianten voor de oudere ontvangers zijn bekend. Dit worden 673-678 voor de Ziggo Sport kanalen, en 681-684 voor ESPN.
  • Deze kanalen komen per 2 september beschikbaar én zullen ook zichtbaar zijn voor mensen zonder Glasvezelaansluiting.

Ah! Gelijk even m'n nog te publiceren bericht aanpassen! Fijn dat het met de Arrissen en Arcadyan ook zonder glasvezel beschikbaar komt.

Blijven de kanaalnummers 221 - 224 ook? Of komt daar een dia op te staan met verwijzing naar de nieuwe dan wel andere kanaalnummers?

En ​@Erik van KPN . Hoe zit het voor de klanten die alleen kanaal 14 hebben op die oudere ontvangers? Dat lees ik hier niet.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 7, 2025

Kanaal 14 is ESPN 1, als je met de oudere ontvanger die in hogere kwaliteit wilt zien, dan moet je naar kanaal 681 gaan.