Skip to main content
Sticky

Nieuw: Ervaar al het Nederlands voetbal met KPN TV

• August 1, 2025
  • 147 reacties
  • 4157 keer bekeken
Nieuw: Ervaar al het Nederlands voetbal met KPN TV
Toon eerste bericht

147 reacties

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Eindelijk, maar je hebt er precies niks aan tot eind volgende week. Maar nu zou ik graag willen weten waarom kpn de deadline van '’in de loop van augustus'’ niet heeft gehaald? 

Vrijdag en zaterdag is er nog gewoon KKD op.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 2, 2025

De ESPN streams zitten idd netjes op 14 mbit nu. 👍 Het verschil is duidelijk te zien. 

Gingen de Ziggo Sport streams ook naar 14 mbit? Die zijn bij mij iig nu nog 7 mbit.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • September 2, 2025

Vrijdag en zaterdag is er nog gewoon KKD op.

Voor mij hetzelfde als amateurvoetbal, ik sla even af ;) 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Eindelijk, maar je hebt er precies niks aan tot eind volgende week. Maar nu zou ik graag willen weten waarom kpn de deadline van '’in de loop van augustus'’ niet heeft gehaald? 

Daar is vast een goede reden voor geweest, eentje die ik niet weet. Maar ik zit wél vast klaar voor De Graafschap - Emmen vrijdag!🎉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2025

Dinsdag 9 september 17:00 EK O-21

Oranje - Israël 

ESPN 1

@Chrizziey ​@ITVkijker ​@Richub 

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ik heb de zenders nog steeds niet 2260 ontvanger. Ook al opniew opgestart l.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 3, 2025

Dat is natuurlijk niet de bedoeling ​@ITVkijker. Dat gaat dan om de kanalen in de 600 reeks voor Ziggo Sport en ESPN neem ik aan? Je zou los van opstarten ook eens kunnen resetten en je dan opnieuw aanmelden jouw abonnementsnummer en pincode om te kijken of je dan betere resultaten krijgt.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ja, de glasvezelzenders. Heb een ESPN abo. Heb de ontvanger ook een frisse start gegeven. Het opnieuw aanmelden met abo en pincode optie kreeg ik niet. Dan moeten jullie mijn account loskoppelen.

Tussen de verborgenzenders staan ze ook niet. HD zenders ook uit en aangezet. Modem ook opnieuw opgestart.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2025

Op de Arris zijn de kanalen voor ESPN en Ziggo Sport er ook nog niet in de 600 reeks ​@ITVkijker ​@Remco van KPN 

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Op de Arris zijn de kanalen voor ESPN en Ziggo Sport er ook nog niet in de 600 reeks ​@ITVkijker ​@Remco van KPN 

Zover ik het dus nu lees gaat het per 2 september gefasseerd in. Dan is het inderdaad afwachten.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Zover ik het dus nu lees gaat het per 2 september gefasseerd in. Dan is het inderdaad afwachten.

Correct ​@ITVkijker , hopelijk hoef je niet al te lang te wachten! 🙏🏻

• Helper
  • September 3, 2025

De ESPN streams zitten idd netjes op 14 mbit nu. 👍 Het verschil is duidelijk te zien. 

Gingen de Ziggo Sport streams ook naar 14 mbit? Die zijn bij mij iig nu nog 7 mbit.

Ziggo sport zou inderdaad ook naar 14/14,5 gaan. Op dit moment zit kanaal 233 nog rond de 7,5 Mbit. 

Eerste wedstrijd groepsfase Champions League moet gaan lukken voor KPN toch?😜 ​@Jan van KPN 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 3, 2025

Ziggo sport zou inderdaad ook naar 14/14,5 gaan. Op dit moment zit kanaal 233 nog rond de 7,5 Mbit. 

Eerste wedstrijd groepsfase Champions League moet gaan lukken voor KPN toch?😜 ​@Jan van KPN 

Ik hoop heel hard met je mee ​@Dirkie90 🙏🏻

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

In aanvulling hierop heb ik wat extra informatie (die ik zodadelijk ook aan het startbericht zal toevoegen)

• De kanaalnummers voor de ‘HD-Glas’ varianten voor de oudere ontvangers zijn bekend. Dit worden 673-678 voor de Ziggo Sport kanalen, en 681-684 voor ESPN.
  • Deze kanalen komen per 2 september beschikbaar én zullen ook zichtbaar zijn voor mensen zonder Glasvezelaansluiting.

Komen alleen deze nieuwe HD-glas kanalen beschikbaar voor mensen zonder glasvezel, of ook de al bestaande HD-glas kanalen?

En ook op de oudere Arris 2952v2 / HMB 2260 ontvangers?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2025

Nog geen "HD glas" voor ESPN en Ziggo Sport om 16:49. Ook niet op de Arris VIP5202 bij mijn moeder. Via glasvezel. 

@Wartywolfs 

Via koper komen 661 - 670 niet beschikbaar. Dat zal een te zware belasting geven op het kopernet, want het zijn veel bekeken zenders.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • September 3, 2025

Daar is vast een goede reden voor geweest, eentje die ik niet weet. Maar ik zit wél vast klaar voor De Graafschap - Emmen vrijdag!🎉

Wat leuk, een De Graafschap fan 🙃

En los van de kwaliteit van de zenders is het kijken van de doelpunten via de app voor mij een geweldige verrassing dit seizoen. Ik denk dat veel voetballiefhebbers hier erg blij mee zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 10, 2025

Inmiddels heeft ESPN al 1080p 14.4 mbit multicast streams die er zeer fraai uitzien. 

Ziggo Sport draait nu nog op 1080p 7.2 mbit multicast streams (die er overigens erg goed uitzien). 

Is er al een datum bekend waarop Ziggo Sport ook naar 14.4 mbit multicast streams gaat?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goede vraag ​@Richub! Ik heb nu op dit moment hierover geen nieuws voor je, ik neem je vraag voor de zekerheid even mee. We laten het hier weten zo gauw we hier meer over weten.

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Persoonlijk geloof ik er helemaal niks van dat de zenders voor de 2260/2952 ontvangers nu deels worden uitgerold. Het is mij ook iets te stil.  En andere klanten merken ook nog niks.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 14, 2025

Ik gok dat de developers nu andere prioriteiten hebben.

De gids die rond middernacht loopt te bokken, het probleem met traag zappen en zwarte schermen. Om twee actuele problemen op te noemen.

Ik wacht rustig af... 👍

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 15, 2025

Inmiddels heeft ESPN al 1080p 14.4 mbit multicast streams die er zeer fraai uitzien. 

Ziggo Sport draait nu nog op 1080p 7.2 mbit multicast streams (die er overigens erg goed uitzien). 

Is er al een datum bekend waarop Ziggo Sport ook naar 14.4 mbit multicast streams gaat?

Ik zit nu in een hotel. En heb van het weekend 1 wedstrijd gekeken via de Chromecast via 4G, maar de data vliegt er doorheen nu. Veel meer dan een uurtje SBS6, NPO of RTL kijken.

• Helper
  • September 16, 2025

Ik zit nu in een hotel. En heb van het weekend 1 wedstrijd gekeken via de Chromecast via 4G, maar de data vliegt er doorheen nu. Veel meer dan een uurtje SBS6, NPO of RTL kijken.

Hiermee suggereer je inmiddels 1080P en 14.4 mbit op Ziggo sport? Zou mooi zijn nu met de start van de CL. Kan het zelf niet checken ivm vakantie 😬

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • September 16, 2025

Nu staat PSV - Union Sint-Gillis bij mij op, maar de stream is nog steeds 7.2 mbit.

Ziggo Sport heeft goede streams, dus de beeldkwaliteit is gewoon prima.

Ik verwacht dat de Ziggo streams mooier/beter dan die van ESPN worden als de upgrade erdoor komt. 😁

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 16, 2025

Nee. Dat was via de app in de chromecast Google-TV 4k met een ESPN zender. Ik reageerde op de eerste opmerking van ​@Richub over ESPN 14,2 Mbps. ​@Dirkie90 .

• Helper
  • September 16, 2025

Nu staat PSV - Union Sint-Gillis bij mij op, maar de stream is nog steeds 7.2 mbit.

Ziggo Sport heeft goede streams, dus de beeldkwaliteit is gewoon prima.

Ik verwacht dat de Ziggo streams mooier/beter dan die van ESPN worden als de upgrade erdoor komt. 😁

Mooi zo, weet ​@Alexandra van KPN al meer misschien mbt upgrade naar 14/14.5 mbit op Ziggo sport?