Skip to main content

Komt er in 2025 een nieuw type tv-ontvanger? Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81150716#81150716

https://support.sagemcom.com/sites/default/files/2024-11/UE-2024-2562_UE_VSB3918_KPN_254092642_BLB.pdf

https://www.androidtv-guide.com/pay-tv-provider/kpn-vsb3918/

Werkt op Android 12 zie ik, dat kan een pluspunt zijn.

KPN VSB3918

Maar hij zal wel eerst een jaar getest gaan worden, denk ik. 

Hopelijk is het primaire  zoals Video en voornamelijk de audio beter dan het huidige TV+ kastje. De geluidskwaliteit is gewoonweg erbarmelijk.

als ik het verder mag geloven wordt er ook dezelfde AB bij geleverd als bij de huidige TV+. Ook al niet veelbelovend.

Ben benieuwd wanneer KPN met info komt.

Hopelijk is het primaire  zoals Video en voornamelijk de audio beter dan het huidige TV+ kastje. De geluidskwaliteit is gewoonweg erbarmelijk.

als ik het verder mag geloven wordt er ook dezelfde AB bij geleverd als bij de huidige TV+. Ook al niet veelbelovend.

Ben benieuwd wanneer KPN met info komt.

Het hele kastje is erbarmelijk! Wat een troep!

Het hele kastje is erbarmelijk! Wat een troep!

Dat is gewoon niet waar. Er waren best wel wat kinderziektes maar nu werken ze prima. Ik heb nog nooit één probleem met de ontvangers gehad. 

Wij alleen maar! Vanaf dag 1 en het worden er niet minder.

Daarvoor met de Arris 5202 kastje was alles prima 

Ik denk dat is een decoder voor premium (zakelijk) klanten is, b.v. hotels of lounge in bedrijven. Het is een naamgelijke decoder met de speaker van B&O.

Sagemcom Soundbox VSB3918 D

Er zijn ook veel mensen die in huis de hele dag muziek aan hebben staan. Er zijn heel wat topics over hoe je muziek kunt luisteren zonder dat de tv aan staat en hoe je externe geluidsapparatuur aan kunt sluiten op de tv ontvanger. En je ziet in heel wat topics Sonoff geluidsapparatuur voorbij komen. Een speaker in de tv ontvanger zou misschien niet zo gek wezen.

Met de term soundbox denk ik niet aan een allround ontvanger. 🙄

Ben benieuwd. Wacht rustig berichten vanuit kpn af.

Overigens geeft de DIW7022 hier een fantastisch geluid. Ook met Dolby 5.1 en Atmos. 

Ook de bediening is lekker vlot en direct. Veel beter dan de trager reagerende Arris.  

Overigens geeft de DIW7022 hier een fantastische geluid. Ook met Dolby 5.1 en Atmos. 

Ook de bediening is lekker vlot en direct. Veel beter dan de trager reagerende Arris.  

Mee eens.

Maar helaas is bij veel mensen altijd het glas half leeg.

Bij ons gelukkig half vol.😉

Overigens geeft de DIW7022 hier een fantastische geluid. Ook met Dolby 5.1 en Atmos. 

De Soundbox heeft geen SPDIF-uitgang meer, dus je moet of de ingebouwde speaker gebruiken, of via HDMI.

Super onhandig als er geen aansluiting voor audio op zit.

Hoe al die klanten met de Next Mini bij Ziggo radio zonder tv luisteren.…

Geluid van zo'n klein boxje is altijd matig ten opzichte van speakers of soundbar. Om nog maar niet te spreken van het stereo / surround effect.

Gelukkig hebben veel tv's wel "beeld uit" mogelijkheid met alleen geluid en uitvoer naar audiosysteem. Mijn slechts 5 jaar oude Samsung helaas niet. 

Die functie in de ontvanger schakelt het beeld niet echt uit met lcd scherm. Het wordt alleen zwart.

Het is een trend bij meer internationale providers om dergelijke decoders op de markt te gaan brengen. Dan wel als een keuzemogelijkheid. Je moet nu natuuurlijk vaak de televisie aanzetten voordat je naar radio kan luisteren. Op deze manier kan je zonder televisie direct naar radio/audio luisteren. Een zoals met alles heeft elk voordeel ook een nadeel. En soms zelfs meer nadelen dan voordelen.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-komt-in-2025-met-nieuwe-android-tv-decoder-soundbox-wordt-opvolger-tv/

Beste mede klanten,

Ik lees vrijwel dagelijks de nieuwsberichten op de website van TotaalTV, alwaar je in sommige gevallen nieuwe producten eerder bekend worden gemaakt, dan door de provider zelf.
Zo ook nu, er schijnt in het nieuwe jaar 2025 een nieuwe TV decoder door KPN op de markt worden gebracht, die hoogstwaarschijnlijk de huidige KPN TV+ Ontvanger (DW7022) gaat vervangen.

De nieuwe naam wordt KPN Soundbox decoder, eveneens werkend op het Android TV systeem, maar dan op Android 12 en gemaakt door Sagemcom.
Deze heeft een betere grafische chipset en Broadcom VideoCore6.

Zou ziet de nieuwe KPN Soundbox decoder eruit (foto van Sagemcom):

Alleen heeft KPN zelf hierover nog niets naar buiten gebracht, maar (link) Android TV Guide  heeft melding gedaan van deze nieuwe KPN Soundbox.

Het nieuwsbericht zelf kun je hier lezen (TotaalTV): ‘KPN komt in 2025 met nieuwe Android TV decoder: Soundbox wordt opvolger TV+’

Ben erg benieuwd wanneer in 2025 KPN deze nieuwe ontvanger gaat lanceren, en of deze vanaf dan ook de standaard TV ontvanger gaat worden? of alleen bij bepaalde abonnementen?
Hopelijk kan één van de moderators daar al een reactie/antwoord op geven, zeker nu het toch al bekend is gemaakt in de media.

Het lijkt net Prinsjesdag, daar lekt ook al van alles eerder uit.

​@Michel.uit.Arnhem Het nieuws stond voor het eerst op Tweakers. Ik heb dat vandaag gedeeld hier op het forum in een nieuw topic. Daarna heeft totaaltv het geplaatst.

​@Michel.uit.Arnhem Het nieuws stond voor het eerst op Tweakers. Ik heb dat vandaag gedeeld hier op het forum in een nieuw topic. Daarna heeft totaaltv het geplaatst.

Hoi ​@Katana321 

Tweakers is inderdaad ook vaak heel snel met het vermelden van nieuwe provider apparatuur, dus daar kijk ik niet van op, alleen wist ik dat nog niet.
Maakt voor de rest niets uit, de vragen van mede klanten komen vanzelf.

Daarnaast kan één van de moderatoren ons beide topics samenvoegen tot 1 topic, lijkt mij voor de rest ook geen probleem als dat gebeurd.

Admin: dan bij dezen jouw topic samengevoegd met die van Katana

Hoe al die klanten met de Next Mini bij Ziggo radio zonder tv luisteren.…

Dat is niet zo moeilijk, hoewel handig is anders.

Aansluiten via een A/V (Audio Video systeem). Dus de box via hdmi naar dat syststeem vandaar uit naar de TV. Of men koopt een hdmi extractor met een spdif of andere gewenste audio output. In beide gevallen kan de TV uit blijven.

Het meest lastige is je kan geen kanalen kiezen met cijfers via de afstandsbediening dat moet via een app dus via het beeldscherm of de voice control.

En tegenwoordig zijn er prima steamboxen met alle radiokanalen van het wereldwijde web dus daar is een box van de provider overbodig.

Maar we gaan van klein weer naar bijna 2 of 3 keer zo groot wat de hoogte betreft? Mijn eerste reactie is het wordt er niet mooier op.

Ik wacht wel tot KPN met een app only tv abonnement komt.

Het meest lastige is je kan geen kanalen kiezen met cijfers via de afstandsbediening

Waarom zou dat niet kunnen ​@Rowi. ? Nu wissel ik met de Sagemcom DIW7022 ook van radiozender met de cijfertoetsen en tv uit.

Als ik het allemaal zo lees zou het voor de klanten die geen hifiset of soundbar hebben een uitkomst zijn.

Met 3 ingebouwde speakers link, rechts, voor en subwoofer speaker van Bang & Olufsen zou hier toch best een goed geluid uit kunnen komen.

Op diverse sites van andere buitenlandse providers die deze box al leveren aan hun klanten wordt vermeld dat er een geweldig geluid uit zou komen.

Nou zijn wij als klant daar natuurlijk ook heeeeel benieuwd naar 😀

Het meest lastige is je kan geen kanalen kiezen met cijfers via de afstandsbediening

Waarom zou dat niet kunnen ​@Rowi. ? Nu wissel ik met de Sagemcom DIW7022 ook van radiozender met de cijfertoetsen en tv uit.

De reactie waar ik op reageerde ging toch over Mini van Ziggo? Die heeft voor de radio geen kanaal nummers. Dus al had de Mini wel een optische uitgang dan is het nog onhandig om van zender te wisselen.

Oh ja. De Next Mini moet je voor radio echt niet willen inderdaad. Echter is de beschikbaarheid van DVB-C ontvangers ook dun gezaaid. De radio liefhebber zit bij Ziggo biedt slecht. Maar het radio zender aanbod is dan wel ruim bemeten. 

Met een oudere Humax 5100c of 5300c uit de kringloop is dan het handigst denk ik zo. 

Tja. Doe mij maar kpn dan. Heb via Radio FM app nu ook zo'n 10.000 zenders. En de app ARD audiothek niet te vergeten. Alleen zijn die apps met tv uit niet te bedienen natuurlijk. Maar de tv is zo aan, even met de app rommelen, en tv weer uit.

Off topic

Via diverse webshops zijn er genoeg dvb-c tuners te vinden, dan moet er wel signaal op je aansluiting staan en er zit of zat er verschil in het aanbod wat de ongecodeerde kanalen betreft. Sinds het verdwijnen van FM via de kabel maakt het wat radio betreft weinig verschil zowel bij KPN en Ziggo zit je aan een TV ontvanger vast of een Internet radio liefst 1 waar geen apps voor nodig zijn gewoon knop bediening op het apparaat of een afstandsbediening. (Deze bijvoorbeeld)

On topic

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor de keuze van dit model vooral hoe gaat dit in combinatie met een TV werken gaat elk merk tv dit product herkennen als een externe luidspreker middels arc.

En ik verwacht hier toch een goede audio beleving van dan kan menig soundbar de deur weer uit. Wat radio betreft zou je deels vanwege de naamgeving verwachten dat dit product standalone werkt dus ook zonder televisie wezenlijk zoals elke bluetooth luidspreker of soundbar.

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden voor de keuze van dit model vooral hoe gaat dit in combinatie met een TV werken gaat elk merk tv dit product herkennen als een externe luidspreker middels arc.

Op een Android TV met built-in speaker kan je ook de speaker deactiveren

Je kan een USB to Jack of USB to Tulp adapter gebruiken. Letop er zijn verschillende pin beleggingen voor deze adapters, soms zijn de links-rechts kanalen verwisseld, soms zijn de draden anders belegd dan bij de Android Box. Ieder smartphone hersteller kookt zelfs zijn eigen soep. Kijk ook in ontwikkelaar opties of de USB audio routing aan staat.

Het is geen box om uit het zicht te plaatsen.

Ik wil beslist geen storend kastje zien bij mijn televisie.

https://youtu.be/OZPCZn4L124?si=tmo75TN8WCGr54v3

https://support.sagemcom.com/en/set-top-boxes-and-sound-products/vsb3918-kpn?language_content_entity=en

Reageer