Skip to main content

Komt er in 2025 een nieuw type tv-ontvanger? Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81150716#81150716

@TvG2016 

En zoals ik al vermelde, als jij dat vind, vind ik het prima (zolang ik zelf maar weet hoe het echt is)

Dus graag stoppen, het lijkt er nu op dat je gewoon je gelijk wilt halen.

Hier zit het ‘probleem’. Jouw eigen mening is per definitie zoals het voor iedereen geldt. Ik hoef niet gelijk te hebben hoor. Ik wijs naar onderzoeken en laat mijn persoonlijke mening er buiten.

En dat anderen dan hun mond zouden moeten houden omdat jij dat voor hen beslist dat lijkt mij een verkeerde gang van zaken op dit soort fora. Daar zijn namelijk moderators en de forumleiding voor. En niet een dominant ogende gebruiker.

Als de Soundbox niets voor u is en u zelf oplossingen zoals een soundbar hiervoor is huis heeft om de gewensten doelen te bereiken dan gaat KPN u echt niet verplichten die Soundbox te gebruiken. Maar ook KPN zou onder klanten werk onderzoek hebben gedaan naar hun wensen en hieruit is waarschijnlijk de klantwens voor het eenvoudiger luisteren van radio zonder aanzetten van de televisie naar voren zijn gekomen. Iets wat deze Soundbox dus kan. En ook KPN zou wel weten dat het een niche is dat wellicht maar door 10 procent van de klanten gebruikt gaat worden. Maar het is KPN te loven dat men ook die kleine 10 procent van de klanten niet vergeet en hiervoor een apparaat wil introduceren dat voor hen de dienstverlening naar een hoger niveau brengt.

Zo, de punten van beiden kanten zijn nu wel helder denk ik. 🙂 In het algemeen, als je geen behoefte meer hebt aan de reacties in een topic, negeren kan altijd! Discussiëren ook prima, maar wel op vriendelijke toon en, als je het echt niet eens wordt, agree to disagree. 

Zullen we het nu weer alleen over de tv-ontvanger hebben? 

Hoe klinkt die nieuwe ontvanger, Sanne ? 🤭

Ik vind het allemaal heel leuk klinken! 😁 Al kijk ik, eerlijk gezegd, totaal geen TV meer met de tv-ontvanger. Dus heel leuk om te lezen wat anderen hopen/verwachten die wel regelmatig via de ontvangers kijken. 🙂

Ik denk niet dat KPN deze nieuwe Soundbox de DIW7022 gaat vervangen, maar alleen leveren voor klanten, de ook wil betalen. B&O speakers zijn niet goedkoop

Soundbox VSB3918

Zo, de punten van beiden kanten zijn nu wel helder denk ik. 🙂 In het algemeen, als je geen behoefte meer hebt aan de reacties in een topic, negeren kan altijd! Discussiëren ook prima, maar wel op vriendelijke toon en, als je het echt niet eens wordt, agree to disagree. 

Zullen we het nu weer alleen over de tv-ontvanger hebben? 

100% met je eens.😉

Ik denk niet dat KPN deze nieuwe Soundbox de DIW7022 gaat vervangen, maar alleen leveren voor klanten, de ook wil betalen. B&O speakers zijn niet goedkoop

Soundbox VSB3918

Dat lijkt mij helemaal perfect.

Voor mensen die dit graag willen hebben, is het natuurlijk een heel mooi apparaat.

Maar als je hem als losse KPN tv ontvanger / mediabox wilt hebben, dan is hij toch een beetje groot. (denk ik).

Op zich is dat het bewijs dat techniek (gelukkig) niet stilstaat. 

Het hele kastje is erbarmelijk! Wat een troep!

Dat is gewoon niet waar. Er waren best wel wat kinderziektes maar nu werken ze prima. Ik heb nog nooit één probleem met de ontvangers gehad. 

Met alle respect voor KPN (ik ben op zich tevreden klant van TV+ (en daarvoor iTV)) staan er in het Tweakers FP artikel een aantal comments waar ik me (de laatste tijd) wel in herken. Gids die vast zit, stroom eraf moeten halen, het komt regelmatig voor bij mij (internet altijd 100/30 dus dat is het issue niet):

https://tweakers.net/nieuws/230182/kpn-settopbox-met-android-12-en-ingebouwde-speaker-verschijnt-online.html?showReaction=20633380#r_20633380

Dus het nieuwe kastje is welkom!

Komt er in 2025 een nieuw type tv-ontvanger? Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81150716#81150716

Goed initiatief van KPN, de nieuwe KPN Soundbox!

Gids die vast zit, stroom eraf moeten halen, het komt regelmatig voor bij mij

...

Dus het nieuwe kastje is welkom!

Het is allebei Android. Ik verwacht (en hoop) dat KPN niet alles opnieuw gaat ontwikkelen voor nieuwe hardware?

Zelf ben ik bijna 74 en kan goed technische uitdagingen aan, maar hoe simpeler hoe beter.

Mijn tante zei onlangs: 

Hij is beetje dikker dan de DIW7022 maar je kan prima achter jouw TV plakken.

De afmetingen zijn 165x165x70mm en weegt 1kg, dus met een tesa powerstrips gaat het probleemloos.

Zo op het plaatje vind ik het best een lomp ding, eerst moet alles zo klein mogelijk, en nu wordt het weer groter. Omdat er toevallig een luidspreker betreft in de ontvanger. 

Klein, kleiner, kleinst en dan weer groot, groter grootst.

Het is een vaststaand feit.

Televisies, mobiele telefoons en nu tv ontvangers. Oh en laten we auto's niet vergeten; die SUV's zijn onpraktisch groot en breed tegenwoordig.

Zo op het plaatje vind ik het best een lomp ding, eerst moet alles zo klein mogelijk, en nu wordt het weer groter. Omdat er toevallig een luidspreker betreft in de ontvanger. 

Voor de mensen die ook radio luisteren via de TV ontvanger kan deze “soundbox” wel een uitkomst zijn. Ook voor abonnees met een televisie zonder soundbar of home cinema set kan deze “soundbox” voordelen bieden en al helemaal als het geluid van de televisie zelf te wensen overlaat. Ik zie de “soundbox” dan ook als aanvulling op de TV+ Box en niet als vervanging van de TV+ Box. Ik denk ook dat het prijskaartje iets hoger zal liggen en dat er dus wellicht bijvoorbeeld €2,50 per maand extra betaald zal moeten gaan worden voor de “soundbox”.

Persoonlijk ben ik van mening dat een keuze tussen de TV+ Box of de “soundbox” een goede zaak is.

Ik hoop ook dat KPN de “ontwikkelfase” van de soundbox gebruikt heeft om ervaring met Android TV 12 op te doen en zo op korte termijn de, eigenlijk voor Q4 van 2024 beloofde, upgrade van de TV+ Box te kunnen realiseren.

Beste ​@PeterG en ​@wjb , groot, groter, grootst is ook betrekkelijk.

Mijn tv-decoder en soundbar nemen samen nu meer ruimte in dan de combi die KPN hopelijk uit gaat brengen.

Ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit van dit kastje, en vooral de audio via B&O.

Op een paar irritatie puntjes van de tv+ box na ben ik eigenlijk wel tevreden over dit systeem. werkt veel fijner als de oude tv ervaring. Ook al kon ik vroeger de knoppen van de afstandsbediening blind vinden en ipv terug spoelen ga ik nu steeds naar m’n apps hahaha

Konden jullie al wel vinden of je draadloos via AirPlay muziek op de nieuwe settop box kon afspelen?

toch benieuwd of we zoiets kunnen testen op voorhand ofzo voordat het uitgebracht wordt.

Ja, daar wil ik ook wel aan mee werken, zo'n test periode.

Konden jullie al wel vinden of je draadloos via AirPlay muziek op de nieuwe settop box kon afspelen?

Dat zal niet gaan immers het is en blijft Android TV en dus geen AirPlay. 

Op mijn Sony tv met Google TV zit ook gewoon AirPlay

Laat ik het dan anders zeggen, de ondersteuning van Airplay 2 is geen onderdeel van Android/Google TV.

Er zijn inderdaad leveranciers van Android/Google TV televisies die ook Airplay 2 en Homekit ondersteuning software op die televisies plaatsen. Er zijn ook apps te vinden in de Google Play Store voor Android/Google TV die Airplay 2 ondersteuning bieden.

Laat ik het dan anders zeggen, de ondersteuning van Airplay 2 is geen onderdeel van Android/Google TV.

Er zijn inderdaad leveranciers van Android/Google TV televisies die ook Airplay 2 en Homekit ondersteuning software op die televisies plaatsen. Er zijn ook apps te vinden in de Google Play Store voor Android/Google TV die Airplay 2 ondersteuning bieden.

Dus het kan wel, dan kan KPN er toch ook gewoon voor kiezen?

KPN maakt alleen de app op Android/Google TV. Ik denk dat Airplay ondersteuning een stuk dieper ingrijpt op Android/Google TV. Dat kunnen grote fabrikanten als Samsung of LG wel maken. Maar voor KPN is dat wellicht een brug te ver.

Ik denk dat “kiezen” een groot woord is. KPN zou dan waarschijnlijk die Airplay 2 software ergens moeten inkopen of zal ze die Airplay functionaliteit zelf moeten ontwikkelen. Dat laatste zie ik niet snel gebeuren, KPN heeft haar handen al vol aan de ontwikkeling van de TV+ apps op TV+ Box (TV+ Launcher), Android/Google TV, WebOS, Tizen (Smart-TV+ app), Android, iOS en iPadOS (TV+ app). En aan dat eerste hangt al snel een prijskaartje waarvan je je af moet vragen of die ooit terugverdiend kan worden.

Is het niet verstandig om voor de Ariplay app een eigen aparte topic te maken?

En hier verder gaan over de Nieuwe KPN tv ontvanger met soundbar.

Wanneer gaan we testen? :P

Reageer