Skip to main content
Beantwoord

Nieuw type tv-ontvanger KPN in 2025

• 29 december 2024
  • 163 reacties
  • 10210 keer bekeken

Toon eerste bericht

163 reacties

• 13273 reacties
  • 26 januari 2025

Als bèta testers er over moeten zwijgen, hoe weten we dan dat het dit apparaat is/gaat worden. 

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 26 januari 2025
Henk2304 schreef:

Als bèta testers er over moeten zwijgen, hoe weten we dan dat het dit apparaat is/gaat worden. 

Omdat dat eerder al op tweakers "gelekt" is (klik). Sagemcom had per abuis de VSB3918 KPN al op haar site geplaatst. Deze is ondertussen weer verwijderd al kan je via die Tweakers pagina nog wel de EU Declaration of Conformity voor de VSB3918 KPN downloaden.

• 780 reacties
  • 27 januari 2025

Zomaar een random gedachte, de DIW7022 is zonder TV abonnement te huren, dat zal dan met dit apparaat ook wel gebeuren. Wat de inzetbaarheid bij een tweede TV wel verhoogd.

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 27 januari 2025
Rowi. schreef:

Zomaar een random gedachte, de DIW7022 is zonder TV abonnement te huren, dat zal dan met dit apparaat ook wel gebeuren. Wat de inzetbaarheid bij een tweede TV wel verhoogd.

Waarom wordt de inzetbaarheid bij een tweede TV daardoor verhoogd?

• 780 reacties
  • 28 januari 2025
wjb schreef:
Rowi. schreef:

Waarom wordt de inzetbaarheid bij een tweede TV daardoor verhoogd?

Is dat nu zo moeilijk te bedenken naar ik verwacht veel beter geluid dan de gemiddelde TV speakers geen noodzaak voor een extra audio systeem precies waarvoor jij deze box zou willen inzetten in je tuinkamer om zo radio te kunnen luisteren zonder dat de TV aan hoeft. Hoewel daar diverse internet radio's met interne luidsprekers voor bestaan. 

Het is voor mij gewoon een GoogleTV mediaspeler met interne luidsprekers.

• 13273 reacties
  • 28 januari 2025

Beter geluid? Heeft dat ding stereo speakers dan? Is die speaker niet vooral bedoeld voor radio luisteren zonder de tv aan te moeten zetten? Iets waarvoor ik m'n soundbar gebruik via TOSLink. En laat - naar verluid - dat nu juist ontbreken op die nieuwe box. Niets voor mij dus. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3456 reacties
  • 28 januari 2025
Henk2304 schreef:

Beter geluid? Heeft dat ding stereo speakers dan? 

Ja, hij heeft stereo speakers en een center plus een woofer. Hij heeft zeker betere geluid dan een TV, de TV zou wel grotere speakers diameters hebben, maar een speaker heeft ruimte nodig om lucht te verplaatsen. In een TV met 2cm dik kan men slecht ruimte creëren.

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 28 januari 2025
Henk2304 schreef:

Heeft dat ding stereo speakers dan? 

Het heeft drie speakers en zou zelfs Dolby Atmos ondersteunen.

Je moet dat ding zien als TV ontvanger gecombineerd met een soundbar.

TDN schreef:

In een TV met 2cm dik kan men slecht ruimte creëren.

Vandaar dat bij sommige high-end televisies het scherm zelf als speaker fungeert.

• 780 reacties
  • 28 januari 2025
Henk2304 schreef:

Beter geluid? Heeft dat ding stereo speakers dan? Is die speaker niet vooral bedoeld voor radio luisteren zonder de tv aan te moeten zetten? Iets waarvoor ik m'n soundbar gebruik via TOSLink. En laat - naar verluid - dat nu juist ontbreken op die nieuwe box. Niets voor mij dus. 

Ervan uitgaande dat deze box Atmos ondersteund zullen er minimaal 2 of 3 luidsprekers in zitten en van de naam Bang&Olufsen wat hier is genoemd zou je kwaliteit mogen verwachten.

Die speakers zijn uiteraard bedoeld voor alle audio niet enkel voor de radiokanalen. TOSLink is natuurlijk ook ouderwets leuk radio te luisteren wie meer of beter geluid wil zal dat via HDMI moeten doen en ook dan kan de tv uitblijven met de huidige soundbars die video doorgeven.

Voor een klant met een goed audiosysteem is deze box geen echte aanwinst, dus zou een keuze voor nieuwe klanten wel een optie moeten worden. Ik houd het bij mijn VIP5202 al zouden mijn maandlasten lager worden wanneer ik over zou gaan naar dat nieuwe abonnement. Ik kies nog eerder voor Ziggo en ga weer kijken via de tuner van mijn TV.

• 13273 reacties
  • 31 januari 2025

Ja ​@Rowi. Voor beter geluid is HDMI nodig en dat gebruik ik ook voor tv. Maar voor de kwaliteit van de (stereo) radiozenders op de kpn ontvangers is de optische TOSLink aansluiting ruim meer dan voldoende. En nog steeds wordt audio bij tv zenders niet of nauwelijks voorzien van Dolby Atmos, helaas. Enkele jaren geleden werd het Eurovisie Songfestival wel in Atmos doorgegeven en dat was echt een heel bijzondere ervaring maar helaas nóg uitzonderlijker dan 4k. 

Hoe dan ook, 2 of 3 speakertjes bijeengepakt in een klein "doosje" halen 't volgens mij ook bij radio vast niet tov een Dolby 7.1 soundbar (dus met losse subwoofer en extra achterluidsprekers, voor radio ingesteld op surround) via TOSLink en daarom vind ik het jammer dat zo'n aansluiting blijkbaar ontbreekt. Helaas slaat kpn hiermee een weg in die me niet bevalt. En dat had ik met de eerste tv+ ontvanger ook al, welliswaar om andere redenen. Ik was - zoals al eerder opgemerkt - volmaakt gelukkig met de 8001 (met display) maar die was van Chinese makelij en moest daarom het veld ruimen, wat ik overigens op zich wel kon begrijpen. 

• 780 reacties
  • 31 januari 2025

​@Henk2304  je hebt helemaal gelijk, nu zie ik hoe dan ook geen nut van een 7.1 systeem of een systeem met upfiring of speakers aan het plafond voor de gewone tv kanalen. Maar dat is persoonlijk.

wjb
Superuser
  • 74582 reacties
  • 31 januari 2025
Henk2304 schreef:

... daarom vind ik het jammer dat zo'n aansluiting blijkbaar ontbreekt. ...

Ik denk dan ook dat die nieuwe TV+ Soundbox geen vervanging is van de TV+ Box maar naast de TV+ Box tegen een kleine meerprijs gehuurd kan worden. De abonnee zal waarschijnlijk de keuze krijgen of hij/zij een "gewone" TV+ Box wil of een TV+ Soundbox of misschien wel één "gewone" TV+ Box en één TV+ Soundbox. In die situatie snap ik ook wel dat de TV+ Soundbox niet voorzien is van een Toslink uitgang.

• 13273 reacties
  • 31 januari 2025
Rowi. schreef:

​@Henk2304  je hebt helemaal gelijk, nu zie ik hoe dan ook geen nut van een 7.1 systeem of een systeem met upfiring of speakers aan het plafond voor de gewone tv kanalen. Maar dat is persoonlijk.

Eens, maar die ene keer met Atmos was wel overweldigend. En verder staat de boel op surround, zodat die achterspeakers wel lekker meedoen.