Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe adapters inruilen voor de oude omdat opnames spontaan stoppen met zwart beeld

• February 20, 2025
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Waarom moet dit allemaal zo ingewikkeld via een zogenaamde topic ????

Ik ben 77 jaar  en  het word bij KPN  voor ons oudere  steeds ingewikkelder  om een antwoord op een vraag te krijgen ,en als je dan iemand krijgt wordt er gevraagd of de stekkers nog wel goed zitten en meer van dat  soort onzin. Wordt er gewoon een  vast verhaaltje opgelezen.???? Ik ben al maanden bezig om er achter te komen waarom een opgenomen programma spontaan stopt en wij een zwart beeld krijgen.

Ik heb hiervoor verschillende malen KPN gevraagd voor een oplossing  , maar nooit  een duidelijk antwoord.

Onlangs hadden wij een kennis op visite en die vertelde hetzelfde probleem te hebben gehad en toen er achter kwam dat ook zijn adapters waren verouderd en vervangen moesten worden door nieuwe .

Dus als dat de oplossing is wil ik de  oude adapters ook vervangen door nieuwe en we dan van een hoop 

ellende af zijn .

Groet  van een oude ontevreden klant !!

Beste antwoord door DennisA78

en als je dan iemand krijgt wordt er gevraagd of de stekkers nog wel goed zitten en meer van dat  soort onzin. Wordt er gewoon een  vast verhaaltje opgelezen.????

Ja, klantenservice medewerkers moeten een vragenlijst afwerken om tot een oorzaak te komen.

Als dit om witte DVS stekkers gaat, dan zijn die ooit gekocht op eigen risico, en worden die niet zomaar omgeruild. Draadloos tv kijken kan nooit 100% gegarandeerd zijn. Soms is een vaste kabel niet mogelijkheid, mooi of wenselijk. Dan is een draadloze oplossing natuurlijk ideaal, al hebben we daar tegenwoordig andere oplossingen voor.

Die DVS stekkers verkoopt KPN niet meer ivm de storingsgevoeligheid. In plaats daarvan zou je een set Superwifi’s kunnen aanschaffen( 61,50 p.stuk), of huren (2,49p.m) om eerst te proberen. Als je een Box12 modem gebruikt is 1 Superwifi genoeg.

Je kan ook een vaste kabel kunnen overwegen. Deze kan KPN komen aanleggen of iemand anders. Hier zitten uiteraard ook kosten aan, 80euro voor de 1e 45min, en dan 20euro per  kwartier. De kabel per 5 meter 6,75.

Als de ergenis al maanden speelt, waarom laat je dan geen monteur komen? Als het de KPN apparatuur ligt betaal je daar niks voor. Is het probleem toch die DVS stekkers, dan betaal je wel voorrijkosten a 80euro, maar kan er gelijk een betere oplossingen geboden worden. Dat zou de evt kosten toch wel waar zijn?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 20, 2025

Beste ​@reijer224 , wat bedoel je met een adapter???

2 van die apparaten die je via het stroomnet met elkaar verbindt??? Of bedoel je iets anders?

DennisA78
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+11
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 20, 2025

en als je dan iemand krijgt wordt er gevraagd of de stekkers nog wel goed zitten en meer van dat  soort onzin. Wordt er gewoon een  vast verhaaltje opgelezen.????

Ja, klantenservice medewerkers moeten een vragenlijst afwerken om tot een oorzaak te komen.

Als dit om witte DVS stekkers gaat, dan zijn die ooit gekocht op eigen risico, en worden die niet zomaar omgeruild. Draadloos tv kijken kan nooit 100% gegarandeerd zijn. Soms is een vaste kabel niet mogelijkheid, mooi of wenselijk. Dan is een draadloze oplossing natuurlijk ideaal, al hebben we daar tegenwoordig andere oplossingen voor.

Die DVS stekkers verkoopt KPN niet meer ivm de storingsgevoeligheid. In plaats daarvan zou je een set Superwifi’s kunnen aanschaffen( 61,50 p.stuk), of huren (2,49p.m) om eerst te proberen. Als je een Box12 modem gebruikt is 1 Superwifi genoeg.

Je kan ook een vaste kabel kunnen overwegen. Deze kan KPN komen aanleggen of iemand anders. Hier zitten uiteraard ook kosten aan, 80euro voor de 1e 45min, en dan 20euro per  kwartier. De kabel per 5 meter 6,75.

Als de ergenis al maanden speelt, waarom laat je dan geen monteur komen? Als het de KPN apparatuur ligt betaal je daar niks voor. Is het probleem toch die DVS stekkers, dan betaal je wel voorrijkosten a 80euro, maar kan er gelijk een betere oplossingen geboden worden. Dat zou de evt kosten toch wel waar zijn?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hallo ​@reijer224, we denken hier in onze Community met alle plezier met je mee.

Heb je de reacties hierboven al gezien, en ben je daarmee verder gekomen? Je bent natuurlijk van harte welkom hier, maar als je bellen prettiger vindt, kan dat natuurlijk ook. Maak dan een belafspraak via deze pagina, dan belt een van mijn collega's je terug wanneer het jou uit komt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

@reijer224 

Ik ben 71 en weet gelukkig precies wat wat is en hoe het moet.

Maar ook veel jongeren hebben geen idee en die help ik graag.

Een forum is een klanten helpen klanten zoals je gemerkt. heb.

En helaas hebben wij geen glazen bol

Wat bedoel je met adapters?

1. DVS (draadloze verbinding adapters via het lichtnet) (zo je, die werken door de steeds grotere verstoring op het 230 volt net steeds minder goed)
  2. KPN tv ontvanger? zo je welke heb je
  3. Kan je wel goed live tv kijken?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 24, 2025

Beste ​@reijer224 ik ben bijna 74 en sluit me graag aan bij ​@joop2011 😎