Skip to main content
Kan iemand mij vertellen welke decoder dit is? Waar je deze bij ontvangt en of deze de oude witte 4K ontvanger vervangd?

Ze hebben het toch om die ene hele domme reden,..



De dan niet zichtbare melding ‘druk op aan/uit om de tv-ontvanger aan te zetten’ deze bespaar functie uitgeschakeld?





Iets wat gewoonweg heel erg dom is, vroeger kreeg je ook geen melding dat je videorecorder niet aan stond,... Maar ja, mensen zijn blijkbaar dom genoeg om niet te begrijpen dat je eerst nog een ontvanger aan moet zetten om beeld te krijgen,...
Ze hebben het toch om die ene hele domme reden,..

Klopt, puur vanwege dat éne tekstje "Druk op aan/uit om de tv-ontvanger aan te zetten".

Te zot voor woorden wetende dat dat éne zinnetje jaarlijks heel wat extra CO2 betekent.
Tsja, ik druk altijd eerst de ontvanger aan, vervolgens de tv,... Zie die melding echt nooit. Dus kom maar snel terug met die bespaaroptie.



Er zijn van die Gele boekjes beschikbaar “TV-ontvangers for Dummies” KPN sla je slag, lever dit in een kpn jasje 100 pagina`s dik bij de ontvangers,... bespaaroptie terug erop en klaar. Als mensen niet willen lezen, duiken ze het boekje maar in 😂


Ze hebben het toch om die ene hele domme reden,..Klopt, puur vanwege dat éne tekstje "Druk op aan/uit om de tv-ontvanger aan te zetten".

Te zot voor woorden wetende dat dat éne zinnetje jaarlijks heel wat extra CO2 betekent.


Net even getest. Op dit moment is het een flinke deep sleep waardoor de gids opnieuw geladen moet worden, maar (natuurlijk) wel het IR-signaal kan ontvangen. Verder werkt het wel gewoon. Is dus in ontwikkeling.



Er zijn van die Gele boekjes beschikbaar “TV-ontvangers for Dummies” KPN sla je slag, lever dit in een kpn jasje 100 pagina`s dik bij de ontvangers,... bespaaroptie terug erop en klaar. Als mensen niet willen lezen, duiken ze het boekje maar in 😂

E-boek dan hè. 😅
Dan zou eigenlijk de deep sleep wat minder flink moeten zijn, enkel de gids er nog achter en klaar is kpn.
Ik hoor altijd maar dat het laden van de gids een tijdrovend proces is en ik kan eigenlijk niet begrijpen wat daar zo tijdrovend aan zou moeten zijn.

De hoeveelheid gegevens opgenomen in de gids is twee keer niets en zou mijns inziens in een vloek en een zucht uitgewisseld moeten kunnen worden.

Het zou dan ook eigenlijk geen enkel probleem mogen zijn om even de gids te synchroniseren bij het ontwaken van de TV ontvanger.
@wjb de gids wordt achterliggend nog ingeladen met MS-Dos 😉
Dat is niet mijn ervaring met de Arris uiteraard een andere ontvanger sneller kan bijna niet.

Nu staat deze netjes standby niet volledig uit het opstarten na uit duurt wel behoorlijk lang.
Dat is niet mijn ervaring met de Arris uiteraard een andere ontvanger sneller kan bijna niet.

Omdat de TV ontvangers momenteel niet in standby gaan hoeft de gids ook niet opnieuw geladen te worden -die is er gewoon nog- en is de TV ontvanger uiteraard direct operationeel.



Nu staat deze netjes standby niet volledig uit het opstarten na uit duurt al behoorlijk lang.

De TV ontvanger staat niet "netjes standby" maar gewoon "aan", dat is nu net waar ik bezwaar tegen maak.



Als een TV ontvanger volledig uit heeft gestaan, dan wordt de software opnieuw geladen en dat is zeer tijdrovend.



Als het laden van de software klaar is en de actieve zender afgespeeld wordt dan begint het laden van de gids en dat is waarvan @Paul_ aangeeft dat dat na een "deep sleep" ook gebeurt.



Heb je al wel eens gemeten hoe lang het duurt totdat de gids geladen is?

Dat duurt schrikbarend lang en dat is waar mijn opmerking over gaat.

Waarom moet het laden van de gids zoveel tijd kosten?


Heb je al wel eens gemeten hoe lang het duurt totdat de gids geladen is?Dat duurt schrikbarend lang en dat is waar mijn opmerking over gaat.Waarom moet het laden van de gids zoveel tijd kosten?


Dat wil ik ook wel eens weten waarom dat zo lang duurt. Hopelijk kan een kpn moderator het uitleggen. @Paul_? Of iemand anders die op dat moment dienst heeft. 😉👍🏼
Dan zou eigenlijk de deep sleep wat minder flink moeten zijn, enkel de gids er nog achter en klaar is kpn.

Vandaar dat ik aangeef dat hier nog aan gewerkt wordt. 🙂



Waarom het laden van de gids een x aantal minuten duurt weet ik niet precies. Dus nee, helaas kan ik dat niet echt uitleggen.
Ik zie nergens iets over een optische (TOSLink) aansluiting? Zit die er wel op? Of is die samen met de analoge audio-uitgang wegbezuinigd?
Ik zie nergens iets over een optische (TOSLink) aansluiting? Zit die er wel op? Of is die samen met de analoge audio-uitgang wegbezuinigd?

Toslink zit erop @Henk2304 dat heeft @Paul_ mij al medegedeeld. 👍🏼
Da's mooi. Ik luister nu radio via TOSLink, dus zonder dat de tv aanstaat. Probleem is nu natuurlijk: hoe kan ik zonder display zien welke (radio)zender opstaat?
Goede avond .dat is zeker waar. Daar dacht ik ook aan ook voor de tv zenders nu kunt je het zien maar bij de nieuwe 4k Decoder niet. Natuurlijk weet je wel welke nummer JE IN toets maar is wel raar 🤔😉
Ik wacht nog mooi even van het omwisselen van de nieuwe 4K ontvangers, ik blijf nog mooi de ZTE ZXV-8001 houden. Ik vraag me überhaupt af wie erover gaat dat er nieuwe 4K ontvangers moet komen. En ik vind het raar dat de ZTE geen YouTube app kan ondersteunen. En die Arris heeft helemaal geen display aan de voorkant. 😔 Ik vind het een achteruit gang, want de nieuwe 4K ontvangers zijn weer veels te snel op de markt gekomen. Want de afstandsbediening werkt op Remote Control en niet via Bluetooth, deze komen er wel maar in de latere stadium. Dan denk ik had nog even gewacht KPN! Tot deze ontvangers echt goed zijn, en wat is er met de ZTE? Contract met de ZTE beëindigd? Wilt kpn alleen nog een contract hebben met Arcadyan en Arris?
Hoi @Dennis Schreve en andere



Ik wacht nog mooi even van het omwisselen van de nieuwe 4K ontvangers, ik blijf nog mooi de ZTE ZXV-8001 houden.



Daar sluit ik mij bij aan. Ik hoef die andere pas als deze "ZTE ZXV-8001" op zijn.😀
Nou ze mogen mij wel eentje nasturen hoor! Ontvanger past zeker in het rijtje van moderne ontvangers. Zou hier goed passen. Display ga ik niet missen. Vroeger moesten we het ook doen met de kanaalnummers op de tv. Daar is niets in gewijzigd. Hoe minimalistischer hoe beter!



Ben allang blij dat het niet meer van die lompe standaard vierkante kastjes zijn, dat is echt verschrikkelijk in de huidige tijd. Nu de vip2952 V2 naar een modern V3 jasje brengen en kpn heeft voor alles gelijkwaardige en nette apparatuur om uit te leveren. Alles is volwaardig op de nieuwe ontvanger, de zte heeft dat niet. Kijk maar naar de YouTube app. Het zou kpn sieren om de voorraad op korte termijn aan te vullen, de bestaande klanten te berichten. En klaar is kees. De zte’s recyclen, kunnen de verdiensten daarvan weer gestoken worden in de doorontwikkeling van de ontvanger. Vernieuwing van je netwerk enzo 🤣
Helaas heeft het vervangen van de ZTE ZXV8001 door de Arris VIP5202 naar alle waarschijnlijkheid niets met kwaliteitsverbetering te maken en alles met de wereldpolitiek.

ZTE is immers, net als Huawei, een speelbal van Trump en de toekomst van ZTE is daarmee onzeker.

Dit is precies dezelfde reden waarom de goede V10 (ZTE) vervangen is door de bedroevend slechte V10a (Arcadyan).

Ik zie de Arris VIP5202 dan ook absoluut niet als een vooruitgang. Als er geen druk achter gezeten had om de ZTE te vervangen dan had KPN vast en zeker gewacht met het uitbrengen van deze Arris VIP5202 en er eerst voor gezorgd dat er een bluetooth afstandsbediening beschikbaar zou komen.

En zeg nu eerlijk, de huidige afstandsbediening van die Arris VIP5202 ziet er toch ook niet uit met die hoog uitstekende toetsen. Leg hem voor de grap eens naast de afstandsbediening van de ZTE en je zal je waarschijnlijk af gaan vragen bij welke budget provider je tegenwoordig een abonnement hebt.



Ik hoop dat KPN een nieuw debacle, zoals met de V10a, bespaard zal blijven.
Da's mooi. Ik luister nu radio via TOSLink, dus zonder dat de tv aanstaat. Probleem is nu natuurlijk: hoe kan ik zonder display zien welke (radio)zender opstaat?

@Henk2304 ik hier de foto’s van de desbetreffende 4K ontvanger:

(foto van @Farlock)



Hier zie je dat ie een OPTICAL aansluiting heeft (TOSLINK)



En hier zie je de rest van de ontvanger:


Blijft mijn vraag (@KPN): als ik 'm 's morgens aanzet samen met m'n soundbar (maar zonder tv), hoe weet ik dan op welke (radio)zender die staat? Of worden de radiokanalen, net als bij de apps, sowieso niet doorgegeven.
Blijft mijn vraag (@KPN): als ik 'm 's morgens aanzet samen met m'n soundbar (maar zonder tv), hoe weet ik dan op welke (radio)zender die staat? Of worden de radiokanalen, net als bij de apps, sowieso niet doorgegeven.

Helaas zal dat met de TV aan zijn, want die radiokanalen zie je niet meer op de ontvanger.
Niet echt heel sexy die afstands bediening als je het zo samen ziet. Dan is de vorige combinatie beter op elkaar afgestemd.



Even de technieken en namen terzijde laten puur de vormgeving.

Wat ik had.



En wat ik nu heb



Met een zwarte ab zou ik nog vrede hebben. Zelfs mijn partner zei bij het openen van de doos hé waarom is die afstandsbediening wit?



Design wise dus puur de looks wint de ZTE 4K ontvanger en voor mij persoonlijk de Amino A140.
Ik vind wit juist mooier, die is tenminste goed zichtbaar op onze zwarte salontafel.





En door de zwarte achterkant lijkt de afstandsbediening te zweven en heeft hij een mooie scherpe aftekening t.o.v. de tafel.

Daarbij komt dat de afstandsbediening van de ZTE ZXV8001 lekkerder in de hand ligt door z'n ronde achterzijde en betere gewichtsverdeling.



Qua design is er mijns inziens weinig mis met de ZTE ZXV8001. 😉
Qua design is er mijns inziens weinig mis met de ZTE ZXV8001. 😉

Ik vind het ook jammer dat ze WEER naar een andere 4K TV ontvanger gaan. Er werd gezegd dat het te maken heeft met het software van de tv ontvanger. Maar blijft het raar vinden. Op de Arris en de Arcadyan HMB 2260 lukt het wel om de YouTube app te draaien, maar op de ZTE ZXV8001 niet. Terwijl deze ontvangers veel nieuwer zijn. En anders maar geen YouTube! Ik wou het graag, maar daar kom ik snel weer op terug. Dan maar niet! Ik heb 3 smartTV’s, en daar draait YouTube ook op, nee ik ben blij met de ZTE ZXV8001.