Skip to main content

Nieuwe 4K tv-ontvangers gekozen voor de toekomst en werking afstandsbediening mogelijk bij gesloten deur van tv-meubel.

Nu werkt deze niet op mijn oudere B&O tv. 

De oude afstandsbediening van KPN met minder mogelijkheden functioneert wel nog op de nieuwe ontvanger.

Geen van de snelkoppelingen of van de 4 B&O codes werkt.

  

Echt hoor peterg. Wat een negatief commentaar, leest overal wat je alleen zelf boeit maar een oplossing ho maar. Ga lekker verder met je 5x100 watt, sorry.

Ik heb ts aangegeven wat hij het beste kan doen met zijn tv, hij vraagt iets over een ab en niets over het stroomverbruik of het uitzien!

En dan mag je geen advies geven 

Als je de tv dagelijks gebruikt een nieuwe tv je er al in 1 a 2 jaar er uit hebt aanschafprijs 

En de voordelen van smart

En 4k meer voordelen dan alleen stroomverbruik

Het is maar een tip aan @ASSENDELFT

Niet voor jou @beosound100 bedoeld 


Als ts nu een TV koopt uit China, krijgt hij hetzelfde probleem met een beetje pech (zie genoeg topics over Medion, Xiaomi, Denver etc etc). Het probleem was dat ab a wel werkte (nou ja een beetje) en ab b niet. Dat heeft dan toch in dit gevalniets met de TV te maken????? 


Als ts nu een TV koopt uit China, krijgt hij hetzelfde probleem met een beetje pech (zie genoeg topics over Medion, Xiaomi, Denver etc etc). Het probleem was dat ab a wel werkte (nou ja een beetje) en ab b niet. Dat heeft dan toch in dit gevalniets met de TV te maken????? 

 

Ga bijvoorbeeld voor een merk als sony samsung Philips pioneer lg enz.

Het gaat om een 40 inch he

(als ik het vergelijk) met de oude van ts 

Paar 100 euro heb je al 55 inch of meer 

Tv’s kosten niet zo veel meer 

Ik weet nog dat ik toen een pioneer met losse tuner en boxen 5000 voor betaald heb 

Maar dat was toen lang geleden en inmiddels zitten we 2021 een hele andere tv markt als toen 

die plasma pioneer heb ik weg gedaan omdat die over de 300watt trok 

 

 

 


De tv hoek is in te stellen zonder gereedschap afhankelijk van je zithoogte.

Ah, okee. Dat scheelt al.

Geluid was toentertijd het beste wat er was.

Is voor mij nooit belangrijk bij een tv. Aangezien ik al meer dan 35 jaar het geluid via m'n audioset doe. Eerst stereo en de laatste 15 jaar (ofzo) surround.

In 1986 had ik al een stereo-VHS die ik als ontvanger gebruikte. Bij mono tv en stereoset. Heb dus feitelijk ook al zo lang een aparte ontvanger. Nu dus die van kpn.

 

@beosound100. Ik heb het helemaal niet over stroomverbruik (dat was peter-keetfm) en 5 x 100 watt gehad in dit topic. Erg rare reactie van je in dit topic. Je moet er niet van alles bij halen.

Mijn opmerkingen in dit topic:

codes en instellen voor B & O en de scheefstand van het scherm. Lees maar terug :wink::relieved: .


En dit dan?

Lelijk hoor. Zo'n scheef staande tv. Maar dat is mijn mening.

Codes B & O (wat overigens een véél te dure Philips is…. dus probeer anders die code es)

Stroomverbruik gaf ik aan (was afkomstig van peter-keetfm) als zijnde niet ter zake doende voor het ab probleem

Als je dat al niet meer weet!

Ab's zijn dus niet voorzien van dezelfde code tabellen, vandaar het probleem.

Einde discussie wat mij betreft, 

PS die 5x100 watt komt uit een niet zo lang verleden, toen je mij en nog wat andere mensen daar mee probeerde te imponeren, als reactie op die veel te dure TV in jouw ogen, maar of je dat nog weet?


Iedereen bedankt voor jullie inzet om te proberen mijn probleem op te lossen.

Ik kan gerust een nieuwe tv betalen anders koop je geen B&O.

Alleen kan ik slecht iets wegdoen wat het verder goed doet.

Ik heb zonnepanelen en het net kan niet mijn gehele terug levering verwerken dus zoek ik naar mogelijkheden om het dan zelf maar op te maken…... 

Nu verder geen gekibbel meer want ik word ondertussen moe van het inhakken op iedereen die in deze bijzondere tijd nog de moeite neemt om ergens normaal op te reageren. 

PRETTIG WEEKEND

 


Iedereen bedankt voor jullie inzet om te proberen mijn probleem op te lossen.

Ik kan gerust een nieuwe tv betalen anders koop je geen B&O.

Alleen kan ik slecht iets wegdoen wat het verder goed doet.

Ik heb zonnepanelen en het net kan niet mijn gehele terug levering verwerken dus zoek ik naar mogelijkheden om het dan zelf maar op te maken…... 

Nu verder geen gekibbel meer want ik word ondertussen moe van het inhakken op iedereen die in deze bijzondere tijd nog de moeite neemt om ergens normaal op te reageren. 

PRETTIG WEEKEND

 

Wat een mooie reactie, @ASSENDELFT!

Balen dat het niet lukt om de nieuwe afstandsbediening te koppelen aan jouw televisie, terwijl de oude afstandsbediening nog prima werkt. Naast de tips die al zijn gegeven, kan je natuurlijk ook de oude codes nog eens proberen; niet geschoten is altijd mis: 9123, 545, 568.


Ja, je kunt in principe alle randapparatuur van je TV bedienen met één AB, die B&O dus.

heb, jij een tv decoder van kpn aangesloten op je bang&olufsern dmv een puc kabeltje,  en hoe werkt het


Ik heb inderdaad in mijn omgeving de nodige mensen verlost van die brakke KPN ab.

Heb je een tv die ouder is dan een BV11 of V1 dan moet je dealer een tabel in je TV aanpassen (kan je ook alle mogelijke andere spullen in laten zetten). Heb je een V1 of BV11 of nieuwer kan je dat allemaal zelf instellen, dat staat duidelijk genoeg in de handleiding, of anders je dealer vragen.

 

Ik snap niet dat mensen kikken op die KPN ab om hun TV te bedienen. Dat is alleen voor gebruik met de KPN ontvanger, wil je iets anders doen, moet je toch weer de originele ab pakken. En dan met een “nieuwere versie” kan je weer opnieuw beginnen!


Nee hdmi via switch Onkyo omdat B&O tv maar 1 hdmi aansluiting heeft. Ik heb ook andere media als Apple TV en schotel.


hallo @ASSENDELFT ,

Je kan code 691 en 701 proberen.


Iedereen bedankt voor jullie inzet om te proberen mijn probleem op te lossen.

Ik kan gerust een nieuwe tv betalen anders koop je geen B&O.

Alleen kan ik slecht iets wegdoen wat het verder goed doet.

Ik heb zonnepanelen en het net kan niet mijn gehele terug levering verwerken dus zoek ik naar mogelijkheden om het dan zelf maar op te maken…... 

Nu verder geen gekibbel meer want ik word ondertussen moe van het inhakken op iedereen die in deze bijzondere tijd nog de moeite neemt om ergens normaal op te reageren. 

PRETTIG WEEKEND

 

Ik geef je helemaal gelijk. Een nieuwe televisie kopen als oplossing om met de zo opgehemelde  KPN afstandsbediening de televisie te kunnen bedienen is de wereld op zijn kop. En het lijkt me, dat KPN - met haar groene ambities- dit ook niet moet willen. 

Een nieuwe televisie mag dan energiezuiniger zijn: het produceren en verschepen van een televisie kost ook energie en grondstoffen. En het afdanken van een nog goed werkende televisie heeft ook impact op het milieu. 

Bij winkelketens als het Kruidvat, Action en SoLow zijn voor een paar euro’s universele afstandsbedieningen te koop, waar de meest uiteenlopende en exotische apparaten zijn te bedienen. Daarnaast beschikken deze ook vaak over een ‘leerfuncte’, waarmee alle functies van een afstandsbediening, door de (spotgoedkope) universele afstandsbediening geleerd kunnen worden: ook al is er geen code voor een apparaat voorzien, de universele afstandsbediening werkt dus altijd. 

Het lijkt me, dat zo’n functie ook in de KPN afstandsbediening, een waardevolle aanvulling kan zijn. Voorkomt een hoop vragen over ontbrekende of niet werkende ‘codes’ of slechts gedeeltelijk werkende.

Misschien een idee om deze functie door middel van een software-update aan de KPN afstandsbedieningen toe te voegen?