Skip to main content

Gisteren is het nieuwe kastje geïnstalleerd, dat verliep probleemloos. Kastje is via een ethernet kabel aangesloten. Abbo: 1 GB.

Na 00.00 uur wilde ik nog e.e.a. bekijken, maar dat ging niet vanzelf. De ontvanger blijkt heel onstabiel, met de vorige ontvanger had ik geen last van dit soort problemen!

KPN+ gaf aan te starten, met een groen Logo, maar raakte in een loop. Om verder te kunnen moest 220 eraf.

Daarna kwam ik wel in het programma. Een Netflix film gestart, die vervolgens niet laadde, bleef op 0 % staan. Daarna kwam ik niet meer uit Netflix, wat een getob.

Beeldkwaliteit is overigens voortreffelijk op een nieuwe Philips OLED 907, mooi helder en haarscherp. Ook jammer dat teletekst (nog) niet beschikbaar is. Ik hou u op de hoogte van de voortgang en/of meer problemen.

@RoekiePers Heel fijn dat je hier je ervaringen deelt! 

De meeste van je ervaringen zijn al bekend bij KPN. 

Handig hiervoor is om Het TV+ update topic in de gaten te houden. Daar wordt ook gedeeld wanneer je een update voor de problemen kunt verwachten. 

Mocht je toch nog andere situaties tegenkomen dan zie ik het hier uiteraard graag terug! 

Hallo Rutger,

Hartelijk dank voor je response. Goed dat er op dit forum wordt meegekeken door moderators. Minder om te vernemen dat er de nodige problemen bekend zijn m.b.t. het nieuwe KPN+ kastje. Mijn echtgenote constateerde vanmorgen weer een OOS. Wat hielp was naar een andere zender schakelen en weer terug. Daarna was het OOS verdwenen.

Mvg,

Roel van Deursen.


@RoekiePers Heel fijn dat je hier je ervaringen deelt! 

De meeste van je ervaringen zijn al bekend bij KPN. 

Handig hiervoor is om Het TV+ update topic in de gaten te houden. Daar wordt ook gedeeld wanneer je een update voor de problemen kunt verwachten. 

Mocht je toch nog andere situaties tegenkomen dan zie ik het hier uiteraard graag terug! 

Gisteren geconstateerd dat Nederlandse zenders sync zijn, maar bijv. BBC 2 niet.


Update: Positief: tot op heden heb ik geen problemen meer ondervonden met KPN+.

Negatief: wat blijft is het sync probleem, zoals gemeld het doet zich niet altijd voor, maar ik kom het toch regelmatig tegen. De laatste update, waarin wordt gemeld dat lipsync is verbeterd, blijkt geen oplossing.


Ik zag dat er vandaag een update is, heeft dat geholpen? 


Vriendelijk dank voor uw aanwijzing. Zojuist de update uitgevoerd, helaas geen verschil v.w.b. lipsync. Goed waar te nemen in de serie 'Hit and Run' op Netflix.


@RoekiePers

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN router modem)? 

 

En Eco modus is mooi, maar als ik zo hier en daar lees, kan je die voorlopig beter niet gebruiken.😉

Bekabeld.


Vanmiddag, tijdens TV kijken, startte de KPN+ box uit zichzelf, twee keer op.

Niet achter elkaar maar met enige tijd ertussen.


Zojuist, zondag 5 maart om 18.05 uur, wisselde het beeld van NPO1 naar de App pagina, zonder aanraken van de AB.

NPO1 was vanmiddag, tijdens de uitzending van het schaatsen, niet sync! Kom op KPN, los dit eens op, zet het bovenaan de prioriteiten lijst!

 


@RoekiePers Ik zie dat je al veel feedback over de TV+ ontvanger hebt gedeeld. Bedankt hiervoor!

Wat handig is, is om het bekende bevindingen topic van TV+ in de gaten te houden. 

Ook de pagina met product updates voor de TV+ box in de gaten houden is verstandig. 

Hier vind je je als eerste de problemen en de updates! 


Zat rond 19.00 naar een opgenomen serie te kijken van de NPO, plots ging het beeld op zwart en probeerde het KPN+ kastje automatisch opnieuw op te starten, hetgeen niet lukte. Na meer dan 5 minuten afgekoppeld van stroomnet, gewacht en daarna weer aangesloten op stroomnet. Daarna kwam ik weer op de startpagina van KPN terecht.

Eergisteren naar een opgenomen film van Live TV zitten kijken, die volkomen sync was.

De avond daarvoor naar een film van Netflix, die volkomen OOS was.

Als het zou kunnen zou ik terug willen naar het KPN kastje voor KPN+, maar dat is niet meer mogelijk. Een jaar lang geen problemen en nu het ene probleem na het andere...


Goedemorgen

Ik blijf maar hier dagelijks  al bekende issues tegen komen op dit forum.

Het is allemaal bekend maar verder blijft het maar doorgaan en gebeurd er niet veel wat betreft de grootste issues.

Updates prima maar structureel zit er iets heel fout in dit product wat totaal niet klaar is als live product.

Daar komt mij een ondeskundige helpdesk die onzinnige adviezen zoals kabel eruit, modem 10 min uit zetten en meer van dit soort halfbakken oplossingen komt.

Waarschijnlijk is dit geen onwil maar gewoon een tekort aan kennis en info over dit product.

Het voorbeeld van 2 afstandsbedieningen is daar wel een goed voorbeeld van.

Mijn advies stop voorlopig met uitrol van deze nieuwe dienst tot al deze issues opgelost zijn em er een betrouwbare dienst is.

Er zijn kortom te veel problemen met deze dienst daarnaast is de performance met name de zap snelheid dramatische om het nog maar niet te hebben over constant opnieuw op moeten starten, geluid issues enz enz

Wees verstandig KPN en stop hier mee tot dat het product geen kinderziekte meer heeft er zijn kortom te veel problemen wat de performance en goed naam van KPN niet te goede komt.

m.v.g.

 

 


Goedemiddag Thijs,

Ik ben het zeker eens met uw commentaar. Er is echter 1 probleem, volgens KPN is het niet mogelijk om terug te keren naar de vorige box! Ze zijn volop bezig met de uitrol van KPN+ en proberen gaandeweg dit proces via regelmatige updates de zaak op de rails te krijgen. Ik heb in een eerder commentaar al gemeld dat dit product veel te vroeg is gelanceerd, omdat er nogal het e.e.a. aan mankeert.

Vanmorgen is er weer een update geweest, waartoe KPN+ opnieuw diende te worden opgestart. Weer terug zal er iets gewijzigd zijn, maar niet zichtbaar. Heb zojuist kunnen vinden dat dit een update voor een probleem met Netflix betrof, waar ik overigen geen last van had. 

Nogmaals...wat mij op dit moment het meest stoort is het feit dat veel content niet lipsynchroon is, terwijl dat in het vorige kastje wel het geval was. Gebleken is dat het dus wel kan. Vervolgens wordt er een nieuw product uitgeleverd met een hoop bla, bla. Iets essentieels, zoals synchronisatie tussen beeld en audio blijkt dan te zijn verdwenen. Ik hou de hoop dat dit probleem in een update wordt opgelost!

 


Constateer dat mijn laatste opmerkingen over het niet goed functioneren van het KPN+ kastje niet zichtbaar zijn. Verwijderd door KPN?

Ik kan elke dag wel een incident melden en deed dat om KPN en anderen te informeren. Nu het lijkt of ik dat voor jan met de korte achternaam doe, stop ik ermee.


Constateer dat mijn laatste opmerkingen over het niet goed functioneren van het KPN+ kastje niet zichtbaar zijn. Verwijderd door KPN?

Ik kan elke dag wel een incident melden en deed dat om KPN en anderen te informeren. Nu het lijkt of ik dat voor jan met de korte achternaam doe, stop ik ermee.

Beste RoekiePers

Ik begrijp je frustratie en ervaar dat ook zo ,je kunt blijven klagen maar men lijkt wel doof bij KPN.

Inderdaad is dit product veel ste snel live gegaan en mist men de kennis en ervaring om met dit nieuwe platform om te gaan.

Als deskundige had ik al lang gezegd stop met de uitrol en los eerste de issues op tot dat er een betrouwbaar product is.

Dit product geeft reputatieschade aan KPN en schijnbaar doet ze dat niets of ze begrijpen de ernst niet.

Wat betreft de issue even kort die je beschrijf.

Netflix en andere streamers zou ik zo ie zo vie de smart tv doen ipv via de STB scheelt een hoop issues.

een opmerking daarover is dat F1pro daar een uitzondering op is dit heeft KPN goed geregeld!

Wat betreft de geluid issues time being zo ik af en toe de zender die stoort even op pauze zetten meestal help dit. Ik week het geen echt oplossing maar soms werk dit als zeg maar bugfix

Wat betreft je opmerking over het verwijderen van berichten kan ik dat niet beamen berichten worden wel eens verplaatst naar andere topics maar enige sencuur merk ik niet.

 

Su6


Vandaag 'freeze' momenten bij 13.00 uur journaal. Ook kort wegvallende audio.

Komt allemaal wel weer terug, maar het is wel zichtbaar en hinderlijk.


Ja het is een erg tegenvallende geheel.

De update’s lijkt zichtbaar ook niet veel issues op te lossen .

Ik zie meer wat handholds om de werking te verbeteren zoals gebruik van gids en opnamens en dat soort gebruikers tools.

Wat betreft het zappen lijkt het iets te verbeteren.

Grote issues zoals CEC verbindings problemen i.c.m handshake zie ik nog steeds niet opgelost zien.

Erg frustrerend om iedere als je tv willen kijken de stroom van je STB af moeten halen omdat CEC protocollen niet met elkaar praten.

Ik verlang terug naar mijn vorige STB waar ik nooit problemen mee had.

mvg


Nieuw probleem bij KPN+. De laatste dagen, na de laatste update, geconstateerd dat teksten niet meer synchroon meelopen bij zowel Netflix als Prime Video, tijdens het afspelen van content. Het scheelt niet zomaar wat, nee het scheelt (te) veel! Erg hinderlijk.


Heb vanavond naar ‘Het Hoge Noorden' geprobeerd te kijken. Dit programma had ik opgenomen en alle afleveringen geprogammeerd. Er is een optie om ondertiteling aan te zetten. En daar gaat het mis, ondertiteling loopt totaal niet synchroon met gesproken woord en blijft regelmatig 'hangen'.

Omdat de lipsynchroniteit nog steeds ver is te zoeken bij zowel Netflix als Prime Video, stop ik met kijken via KPN+ en kijk vanaf nu deze zenders alleen nog maar rechtstreeks via mijn Philips Oled TV. Dan is a l l e s lipsynchroon!


Sinds de laatste update ging het heel aardig met de Lipsync op Netflix.

Nu, sinds een paar dagen is de lipsync op de Live zenders weer ver te zoeken. Na overschakelen van bijv. Netflix naar SBS 6 is e.e.a niet lipsync. Na een korte pauze, loopt alles weer goed.


21-06-2023

Lipsync is weer terug bij af. Op alle Live zenders regelmatig op de pauze knop drukken om sync weer terug te krijgen. Dat betekent grote ergernis. KPN maak hier nou eens absolute prioriteit van i.p.v. al die updates, die ik amper tot niet zie!

Sync gaat een tijdje goed en van de ene op de andere dag gaat het weer fout, vaak na updates. Eindeloos verhaal dit!


Ik heb 2 van deze tv kastjes staan, het is en het blijft android je moet het vaak opnieuw rebooten 

Dat is met de telefoon / tv  / en mijn auto Polestar. 🤣.

Maar ik heb ook al deze problemen, zit er aan te denken om weer terug te gaan naar de ontvanger.


Ik heb nog steeds te maken met een OOS (Out of sync) probleem. Heb het al eens eerder aangekaart. Vervolgens komen er allerlei antwoorden die niets oplossen, vaak 'kijk eens naar je eigen aparratuur'.

Nee, dat hoef ik niet te doen, er is niets veranderd en het heeft een tijdje wel goed gewerkt! 

OOS is opnieuw ontstaan na een KPN+ update, ik weet alleen niet precies na welke. OOS betreft v.n.l. de Nederlandse zenders en RTL4 en SBS6. Een heleboel buitenlandse zenders hebben dit probleem niet, doordat ze niet in HD worden uitgezonden. Lip sync via kijken van Netflix of Prime video geeft ook geen probleem.

Het syncprobleem zit hem in de audio via de TV speakers, (Philips Oled 908) via de AV versterker, aangesloten via E Arc, werkt alles wel sync. Op dit moment moet ik regelmatig op de pauzeknop drukken om e.e.a. weer sync te krijgen. S'avonds bij SBS6 moet ik dit 2x doen, 1x helpt niet. 


Het syncprobleem is opgelost. Audio van stereo naar directe doorgave gewijzigd, alles sync!


Ah top, bedankt voor je terugkoppeling @RoekiePers!


Reageer