Skip to main content

 

Bij mij is de box nu opeens 100 mbit (is genoeg ik weet het) het gaat om de Sagemcom DIW7022.

Met opstarten zien ik dat hij op 1000 mbit staat maar eenmaal het helemaal opgestart schakelt hij opeens om naar 100 mbit.

Ik ervaar dit op alle 3 de boxen die ik heb.

Dit is sinds de laatste KPN TV+ firmware 0.17.4 & KPN TV+ app 1.97.1

Heb dit getest voor de firmware update nog 1000 mbit.

Na de update alle 3 de boxen gaan naar 100 mbit.

 

kabel getest met MacBook en kabel tester is gewoon goed en werkt ook op 1000 Mbit op de MacBook 

Waarom niet zo instelbaar maken standaard op 100mbit en zelf op 1000mbit kunnen zetten is alle problemen opgelost, lijkt mij dus even firma aanpassen en we zijn allemaal blij. 

Heeft totaal geen voordelen om de LAN-ingang van de DIW7022 weer op 1GB te zetten, de decoder gebruikt nu ook maar een fractie van de 100MB in vol bedrijf.

 

Dat denk jij ik gebruik hem ook voor andere dingen en daar kan ik de snelheid wel gebruiken jij weet ook niet wat andere er mee doen, ik kan wel zeggen dat ik hem pas had het allemaal beter liep heb niet ook nog wel dat de zenders even blijven staan en dat had ik niet.

Hallo @Peter-st , kun jij eens voorbeelden geven waarbij er dan zoveel capaciteit tegelijk nodig is?


Ik ben pas overgestapt van Ziggo kabel naar Kpn glasvezel.Over het geheel een verhaal waar een vreemd randje aan zit. Ik heb geen verhalen gelezen of gehoord dat mensen een probleem hadden door 1gb verbinding. Ik kan me alleen maar voorstellen dat KPN zelf bang is dat ze problemen krijgen met de bandbreedte.
Ik ga ook navragen of dat zomaar kan, iets verhuren en onaangekondigd, stiekem eigenlijk, de snelheid terugdraaien. Dan lever je iets wat niet conform specificatie is. ” We hebben het aantal kw van uw Tesla terug gebracht want een aantal klanten hebben problemen met hun bereik…” Als ik een andere android box haal en ik zet de KPN  app erop dan kan ik wel kijken met een 1gb verbinding, toch? Zelfs mijn iPhone is sneller: 380, zelfs streamen vanaf de telefoon naar tv is sneller dan via de Kpn box, toch?

Tja… Ziggo heeft dit soort dingen nooit gedaan. Ik ben er niet zo blij mee, het klopt gewoon niet. Straks de AppleTV even opnieuw aansluiten en kijken of het iets uitmaakt…


Ik heb de kabel losgehaald: via Wifi is de snelheid nu, eerste test ping 10,3 721 -474…Dus tip als je toch een hogere ping en snelheid wilt… ping was eerst 30


Ik ga ook navragen of dat zomaar kan, iets verhuren en onaangekondigd, stiekem eigenlijk, de snelheid terugdraaien. Dan lever je iets wat niet conform specificatie is. ” We hebben het aantal kw van uw Tesla terug gebracht want een aantal klanten hebben problemen met hun bereik…” Als ik een andere android box haal en ik zet de KPN  app erop dan kan ik wel kijken met een 1gb verbinding, toch? Zelfs mijn iPhone is sneller: 380, zelfs streamen vanaf de telefoon naar tv is sneller dan via de Kpn box, toch?

 

Het enige wat er, qua snelheid, aangepast is, is de doorvoersnelheid van de ethernetpoort op de TV+ Box. Dit doet verder niets af aan de snelheid van jouw verbinding an sich. Als je wel meer dan 100 Mbit wilt op de TV+ Box. dan is Wifi inderdaad een optie. En je zou ook inderdaad een eigen Android Box kunnen gebruiken met de KPN app. Let er wel op dat de losse KPN app niet hetzelfde is als KPN TV via de TV+ Box. 


zelfs streamen vanaf de telefoon naar tv is sneller dan via de Kpn box, toch?

@henry 

Via de lan poort is er ook met casten van af de telefoon de "beperking” van 100 Mb/s. 

Ik zie echter het probleem niet: Je kan maar één ding tegelijk op de box. 

En een 4k stream van bv Netflix of Youtube is 25 Mb/s.

Aanvulling 17:38: 4k via kpn is 25 Mb/s. 4k via streamingdiensten vanaf 15 Mb/s.


Ik meen laatst gelezen te hebben dat de lan van tv’s (vaak) ook een beperking hebben van 100mb.

@PeterG  Netflix streaming op 4k is tot nu toe max 18mb (te zien via de info 12 knop op Samsung remote ) 


Reageer