Skip to main content
Vraag

Nieuwe LG TV met ingebouwde wifi waarop ik KPN TV+ wil, kan dat?

• May 12, 2025
  • 20 reacties
  • 667 keer bekeken

Goede avond,

ik overweeg een 32 inch met ingebouwde wifi te kopen en wel de LG-32lq63006la-2022.

Vraag 1: kan ik daarop de KNP TV+ app inzetten?

Vraag 2: indien vraag 1 is ‘neen’: kan ik dan nog steeds KPN iTV downloaden om alsnog met KPN te kunnen kijken?

Vraag 3: indien vraag 2 ‘ja’ ; gaat deze dan op enig moment over van KPN iTV naar KPN TV +?

Erg dank voor uw aandacht en antwoord.

Met vriendelijke groet,

Don

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Hoi ​@Don Scheers! Mooie LG tv heb je op het oog. Ik snap dat je dan graag wilt onderzoeken welke mogelijkheden je hebt om TV+ te kijken.

Op jouw LG kan je momenteel de KPN iTV app downloaden en gebruiken. Dit is een specifieke Smart TV app. Er wordt echter gewerkt aan een nieuwe Smart TV app, waarna dus ook op WebOS op den duur de iTV de  TV+ Smart TV app wordt.

Via de Smart TV kijken heeft wel een iets lagere videostream dan via een KPN (Sound)Box. Wil je het beste uit je TV halen, kan je het beste toch voor een kastje kiezen. Maar zonder werkt ook prima!

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2025

Ah...bedankt Jeff.

Ik lees hieruit dat de (oude) KPN iTV App nog wel te vinden en te downloaden is.

Ik had daar naar gezocht maar kwam in de app store alleen KPN TV+ tegen en niet meer KPN iTV....

Blijkbaar moet ik beter/anders zoeken om die wel te vinden en te downloaden, gezien jouw stelligheid..

Dat deze een iets lagere 'videostream’ heeft is overigens niet erg want het is maar 32”,

Zeer dank en vriendelijke groet

Don

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

@Don Scheers Bedoel je met app store, die van WebOS? In de play store staat alleen KPN TV+, omdat die ook voor Android TV is.

WebOS heeft een eigen app store, daar moet de iTV app beschikbaar zijn. Of wellicht dat deze verwijderd is sinds de livegang van de TV+ Smart TV app op Android TV. Ik zal ook even kijken zometeen, kom er nog op terug.

• Auteur
  • Topper
  • May 13, 2025

Dank Jeff,

waardeer ik zeer.

groeten

don

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

@Don Scheers Ik heb even gekeken, en ik kon op mijn WebOS de Smart TV app vinden en installeren. Hij heet geen iTV, maar “KPN”.

• Auteur
  • Topper
  • May 14, 2025

Waarde Jeff,

Super bedankt voor je hulp en ook jouw screenshot.

ik ga dan nu ook met gerust hart over tot de aanschaf van die LG.

Nogmaals erg bedankt!

Zeer vriendelijke groet,

Don

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Don Scheers, op WebOS (LG) is de app die Jeff noemt nog beschikbaar inderdaad. De TV+ app is nog niet beschikbaar voor WebOS, het is wel de planning om dat op een later moment te hebben. Op dit moment is die er voor Android TV en is de versie voor Tizen (Samsung) in de laatste fase. WebOS zal daarna komen 🙂

• Auteur
  • Topper
  • May 14, 2025

Waarde Jasper,

dank voor jouw bouwsteen.

mag ik daaruit concluderen dat ik ook een Philips Smart tv Ambilight met Android of Tixzen 32 inch kan verkiezen?

Dank en zeer vriendelijke groet,

Don

Jasper van KPN
Moderator

Voor Android TV is de TV+ app voor Smart TV al beschikbaar inderdaad: 

Kijk bij Philips wel goed of er Android TV op staat, tegenwoordig levert Philips nakelijk veel tv's met hun eigen systeem: Titan OS. Daar is geen KPN tv app voor beschikbaar, zowel de iTV als de TV+ beiden niet.

Voor Tizen kan je de iTV app gebruiken en later de TV+ app inderdaad, als die uitkomt.

Ik weet trouwens niet waar je die tv wilt gebruiken, mocht het in een caravan of op een camping zijn is het belangrijk om rekening te houden dat de app voor smart tv alleen op het thuisadres gebruikt kan worden. Als je de tv op een andere locatie wilt gebruiken kan je een Chromecast gebruiken en de app op de mobiele telefoon gebruiken.

Android TV, Tizen en WebOS werken allemaal iets anders, dus je kunt het beste kijken welk systeem voor jou het prettigste aanvoelt. Jij bent degene die het gaat gebruiken, dus het moet voor jou goed werken 🙂

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 14, 2025

mag ik daaruit concluderen dat ik ook een Philips Smart tv Ambilight met Android of Tixzen 32 inch kan verkiezen?

Geen Philips nemen! De nieuwe modellen hebben tegenwoordig Titan OS. Daar heeft geen enkele provider een app voor. Bovendien kun je daar geen extra apps opzetten; het is een standaard aanbod.

Philips komt uit China en daar mogen geen Amerikaanse besturingssystemen meer gebruikt worden. (boycot vanuit V.S.)

Er is alleen een app voor Android-TV toestellen en voor Google-TV toestellen.

Verder ook voor Samsung met Tizen OS en voor LG met WebOS.

Qua betrouwbaarheid (van o.a. de app voor KPN TV) zou ik zéker voor die LG gaan!

• Auteur
  • Topper
  • May 14, 2025

Dank ieder voor jullie erg nuttige inbreng in deze casuïstiek!

Met vriendelijke groet,

Don

Jasper van KPN
Moderator

Ik ben benieuwd wat de keuze uiteindelijk wordt Don, laat je ons dat weten? 🙂

• Auteur
  • Topper
  • May 15, 2025

Waarde heren, alles lezend neig ik naar eerder genoemde de LG.

Ik laat mijn definitie keuze zeker weten en…na installatie ook of KPN goed werkt.

Dus van mijn kant nog 2 e-mails 🤗😉

grote groet, Don

• Auteur
  • Topper
  • May 15, 2025

Net besteld de eerstgenoemde LG 32 inch.

ergens eind volgende week ga ik deze installeren in de slaapkamer van ons kleine houten vakantiehuisje (40m2).

Dan via de interne wifi LG koppelen aan de internet van KPN; in de slaapkamer staat ook een kpn wifi versterker.

in het woongedeelte sluit ik volgens weekend eerst de kpn box aan, die al is geleverd.

Wij zijn dus 4x klant bij KPN: 2 x mobiel en 2 woonadressen een separaat abonnement.

en nu ik toch op dit forum zit ervaar ik het als jammer dat ik via ‘mijn Kpn’ alleen kan inloggen op mijn woonadres Almere en helaas niet op het andere vakantieadres met het abonnementsnummer aldaar.

dat zou nog een een punt van aandacht kunnen zijn bij KPN 😉

Zeer vriendelijke groet,

Don

dan ga ik op zoek naar de KPN app.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2025

Euh, je kan de app voor smart-tv niet op een ander adres gebruiken dan waar dat abonnementsnummer op is geregistreerd.

Als dat vakantiehuisje dus een ánder adres is dan kan je dáár niet de app in die televisie gebruiken met het abonnementsnummer van je woonhuisje.

Wat wel kan is in dat vakantiehuisje een ontvanger gebruiken van je woonhuis.

Of voor dat vakantiehuisje bij dat abonnement “KPN TV+ app-only” afsluiten. Je kijkt dan wel op een ander abonnementsnummer dan thuis, dus opnames en zenderpakketten komen niet overeen.

Dat het een ANDER adres/abonnement zou betreffen heb je niet vermeld ​@Don Scheers 🙄

Jasper van KPN
Moderator

Als je op het vakantieadres ook een internet en tv aansluiting hebt moet het daar daarmee werken inderdaad.

Het klopt dat je niet alle abonnementen kunt koppelen aan hetzelfde KPN account. Je kunt wel een tweede account aanmaken en daarop inloggen als je iets voor dat adres wilt doen of controleren. Er zitten ook servicetools in MijnKPN, als er meerdere thuis aansluitingen gekoppeld zijn weet die niet welke aansluiting van toepassing is. 

• Auteur
  • Topper
  • May 15, 2025

Waarde Peter,

dank voor je sympathieke waarschuwing, maar het ligt anders, dat zal ik in mijn onderstaande antwoord aan Jasper meenemen.

Waarde Jasper, spijker op de kop.

Ik heb in mijn vakantieadres Garderen een ANDER abonnementsnummer KPN, een ANDERE Wifi code en een ANDERE inlogcode.

Dus in de slaapkamer Garderen log ik in op dat specifieke (extra 2e) abonnementsnummer KPN.

Als wij dus daar TV willen kijken via de KPN app, log ik feitelijk in in de woonkamer van Garderen.

Ons huisadres Almere staat hier dus volkomen los van.

Fijn dat je aangeeft dat ik blijkbaar een 2e account kan aanmaken.

Dat ga ik dan zo proberen.

Ik ga even zoeken.

Iedereen binnen deze community casuslog  wens ik een heel zomers weekend!

Geniet en tot (ruim) over een week!

Zeer vriendelijke groet en nogmaals dank voor ieders inbreng,

Don

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Goede middag,

eindelijk tijd gehad de LG te installeren.

KPN tv is uitstekend gelukt🙏🥳👍

Dank allen.

zeer vriendelijke groet

Don

Jasper van KPN
Moderator

Dat is goed om te lezen ​@Don Scheers, heel veel kijkplezier! 

En als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Sympathiek Jasper, waardeer ik zeer.

Overigens, dat 2e account bij KPN is ook gelukt.

ik zie nu zowel kON abonnement woonplaats Almere als vakantieadres Garderen.

Dank nog voor die tip.

Zeer vriendelijke groet

Don