Skip to main content

Hallo, 

 

wij hadden een 55inch samsung tv, de kpn box direct aangesloten d.m.v hdmi. Als ik dan de app opende kon ik naar start, en dan bijv. opnames bekijken. Ook kon ik zo het kastje met de afstandsbediening in/uitschakelen. 
 

Nu hebben we de 55 inch vervangen voor 75inch, en ik ben het hele kpn menu kwijt. De box is verbonden. Als ik de box handmatig aanzet kan ik ook gewoon zappen. Maar verder ben ik het hele menu kwijt. Iemand een idee? 

Ik snap niets van je verhaal. Over wel menu heb je het ?  Gebruik je wel de KPN afstandsbediening?


Je krijgt het startscherm niet? En als je op 'pijltje terug' klikt? Op de afstandsbediening van Samsung of

EEN 75 (...) inch. En je kijkt met de app die de laagste beeldkwaliteit heeft?

App 6 Mbps 

Ontvanger 

HD 7,2 Mbps 

HD hoge kwaliteit 14,2 Mbps 

Dit laatste Arris en Arcadyan 661 tot en met 670. En TV+ 1 - 10, ESPN compleet en Ziggo Sport. 


het kpn menu, waarmee je je opnames kunt bekijken, de gids e.d 

heb de afstandsbediening goed gekoppeld. ik kan wel kanalen wisselen met de afstandsbediening van de tv. 

Bij de vorige tv kon ik met die afstandsbediening de kpn box in en uitschakelen, gids openen, opnames bekijken, film huren enz. enz. niet meer. 

Samsung 75Q80C


Oh, de box….

Ja, de TV+ box wordt, nog, niet ondersteund door Samsung. Dan kan je inderdaad alleen zappen.

Als je een Arris vip2952 of Arcadyan hmb2260 hebt dan zou je die nog wel moeten kunnen bedienen met de Samsung afstandsbediening.

Ik heb ook een Samsung. En heb met tv kijken alleen de kpn afstandsbediening nodig. Niet de Samsung, dus maar één ab.

En als je de apps in de Samsung televisie gebruikt, dan heb ik de ab van kpn niet nodig. Dus ook maar één ab. Nooit 2 tegelijk.

KPN ab heeft gelukkig cijfers waarmee je veel sneller naar een andere zender kunt dat met dat dingetje van Samsung.


@PeterG Dat is het nu juist, ik heb de vip2952 en op de 55 inch werkte alles gewoon. Maar op de 75inch kan ik het niet vinden. Inmiddels heb ik wel het menu gevonden en kan ik bijna alles weer doen. Allen het inschakelen kan ik nog niet. 

Ik wil eigenlijk geen andere AB gebruiken. 


Om 'm aan en uit te zetten heb ik via de Samsung zelfs 2 opties.

Deze, derde is voor aan en uit

En als ik eerst op de knop met de 4 kleuren druk en da 'meer' (ok knop) indruk dit

Eerste optie is aan. En uit.

-> en je kunt natuurlijk altijd even op de knop bovenop drukken om hem aan te zetten. 


dat is exact wat ik zoek alleen… waar vind ik die als ik de tv  aanzet? Zonder het fysieke knopje te gebruiken?


Bij mij verschijnt dat menu automatisch. De tv gaat aan met de hdmi waar de ontvanger op zit. Dan komt die bediening vanzelf. 

Of. Huisje klikken en 'kpn' kiezen. Zie bij mijn foto helemaal links naast Viaplay. 

Overigens heb ik tegenwoordig de allernieuwste ontvanger van kpn. Die ondersteunt Samsung qua bediening nog helemaal niet. 


inmiddels heb ik het gevonden. ALs ik de tv inschakel, kpn open, knopje met tandwiel/123/kleuren, dan verschijnt het menu. 

Pff was even uitzoeken maar het is gelukt!  Bedankt! 


Top! Geniet ervan.

...en voorlopig niet overstappen naar het nieuwe TV+ apparaat. Dat is op dit moment nog helemaal niet ondersteund door Samsung. Al vind ik de kpn afstandsbediening MET cijfers veel fijner. Sterker nog, bij de Samsung speciaal ééntje gekocht met cijfers voor het kpn apparaat. Maar nu gebruik ik dié alleen nog als ik de KPN app IN de Samsung gebruik.