Skip to main content
Vraag

Nieuwe Smart TV app werkt trager en mist functies

• January 9, 2025
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

Is er een installatie bestand beschikbaar van de oude KPN tv app voor Android tv?

de nieuwe app werkt trager, mist functies, kan niet fatsoenlijk zappen. 
de oude app was al een stap terug ten opzichte van de odido tv en zelfs de ziggo app maar dat dit uitgerold word door KPN is echt belachelijk. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

• Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Eens met Pannekoekplant. Een achteruitgang tov de oude app. Het belangrijkste bij een tv app, zappen, werkt heel omslachtig. 

wjb
Wijsgeer
  • January 9, 2025

Het belangrijkste bij een tv app, zappen, werkt heel omslachtig. 

Wat is er dan "omslachtig" aan het zappen. Het is toch gewoon een kwestie van op P- en P+ drukken?

Ja, zappen gaat (nog) heel traag maar ik zie niet wat er "omslachtig" aan is.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Fabiano2 en ​@Pannekoekplant. De nieuwe Smart TV+ app is nu beschikbaar voor Android TV inderdaad. Kunnen jullie beiden ook toelichten wat je precies mist en omslachtig vindt? Wij zien niet wat jullie zien, alleen wat jullie vertellen. Als jullie het kunnen toelichten kunnen we het meenemen naar de ontwikkelaars. Dat kan alleen als we er meer over weten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

Hi,

-zappen duurt soms gerust 5 seconden

-app word regelmatig afgesloten tijdens het zappen

-kan niet meer in 1 keer naar het overzicht van alle zenders ( moet onder “nu op tv” helemaal naar rechts → bekijk alles)

-als ik dan via die weg een programma wil kijken ga ik er niet direct heen maar moet ik nog een keer doorklikken 

-opstarten app lijkt echt met 10 fps te gaan

de app heeft wel minder last van dat de app tijdens het kijken soms een paar seconden vast blijft hangen als de vorige app :)

Mag ik nu terug naar de oude app? :-)

wjb
Wijsgeer
  • January 15, 2025

-zappen duurt soms gerust 5 seconden

Dat is inderdaad tergend traag.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de toelichting ​@Pannekoekplant, dat zijn duidelijke bevindingen inderdaad. Op wat voor apparaat kijk je precies, is dat een streamingbox of een tv? Welk merk en model?

Het afsluiten van de app bij het zappen heb ik ook wel eens gemerkt, daar wordt aan gewerkt. Ik neem al je punten mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2025

Hi,

• Sony KD-55XG8599

Kijk altijd via de tv app, zie geen reden om een extra kastje te gebruiken

kan ik dan voor nu een alternatief krijgen of tv kosten terugbetaald want dit is nu natuurlijk amper bruikbaar.

ik waardeer het namelijk ook niet dat de vraag ik ik stel telkens genegeerd word.

graag het apk bestand van de oude app of enigszins een tegemoetkoming 

mvg

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 16, 2025

Tevens is dit troubleshooting die al door KPN zelf gedaan had moeten worden. Maar ik wil best mijn uurloon doorsturen voor het testen :-)

Jasper van KPN
Moderator

Ik geef de feedback zoals gezegd door aan de ontwikkelaars zodat zij er naar kunnen kijken. De oude app is niet meer beschikbaar, dus dat kan niet. Dat wordt ook uitgelegd in het topic waar ik in mijn eerste reactie naar verwees. Een vergoeding kan hiervoor ook niet, je betaalt voor het kastje, de app is een gratis optie.