Skip to main content
Vraag

Nieuwe TV+ app op Chromecast werkt vervelend

• January 12, 2025
  • 16 reacties
  • 221 keer bekeken

Sinds gisteren hebben we helaas kpn+ app op Google Chrome apparaat (bij thuis kijken we enkel via Google chromecast op TV) Het werkt erg vervelend en alles is op de schop gegooid. Mijn kinderen die ook de oude app gebruikten en nu verplicht de nieuwe kpn+ zeggen het ook niet meer te willen gebruiken. Ik moet zeggen dat ik ook begin te twijfelen of ik dan nog wel tv van kpn wil blijven houden. Als ik zie wat Netflix en YouTube bied. En die apps werken ook veel mooier. We waren met z’n allen gewent aan de oude kpn app. Maar door deze wijziging weet ik niet hoeveel we dit nog gaan gebruiken. Ik wou het jullie wel melden, misschien zijn wij de enige die zo denken.

groeten van ons.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Ikkewl. De TV+ Smart TV app is inderdaad vernieuwd. Je zegt dat het vervelend werkt, wat werkt er precies vervelend? Kan je er meer over vertellen? We weten niet wat je ervaart, daardoor is het lastig om met je mee te denken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 15, 2025

De zaken die de grootste irritatie zijn.

is het inloggen is compleet veranderd en alles in te voeren met de afstandsbediening is een heel feest.

Het zoeken vult niet meer aan naar 3 letters. Zodat je niet alles hoeft in te vullen.

En de TV gids is aangepast naar platte tekst inplaats van minibeelden. 

groeten Erwin

Jasper van KPN
Moderator

Het inloggen kan tegenwoordig zowel met KPN ID als met het abonnementsnummer, voorheen kon het alleen met de laatste optie. Je kunt kiezen welke optie je prettiger vindt. Zelf vond ik het abonnementsnummer fijner.

Het aanvullen na 3 letters herken ik zo niet, hoe bedoel je die precies?

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2025

En de TV gids is aangepast naar platte tekst inplaats van minibeelden. 

Daar ben ik juist heel blij mee, ik vond die oude tegeltjes gids juist een onwerkbaar ding.

Als ik naar de gids ga dan wil ik snel kunnen zien wat er in het komende uur op televisie is/gaat komen en dan wil ik in één keer dus zoveel mogelijk zenders zien. Met die oude tegeltjes gids zijn er twee zenders leesbaar te zien en vaak vallen de derde en vierde tegel buiten dat komende uur waar ik geïnteresseerd in ben. Met de nieuwe gids zijn er (bijna) zeven zenders leesbaar te zien. Dat betekent dat ik veel minder hoef te bladeren om de uitzending te vinden die wellicht interessant voor me is.

En als dan, net als op de TV+ Box, ook nog de Channel up/down (P+/P-) en cijfertoetsen gaan werken in de gids dan ben ik helemaal tevreden.

• Deelnemer
  • January 16, 2025

De app doet het op Google Chromecast gewoon niet.

Stream ik vanaf de telefoon kpn naar de Chromecast dan is er geen probleem….hoe dan?Nieuwe app werkt gewoon niet op Chromecast…..fijn….heeft KPN nóg een kastje voor me?

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2025

De app doet het op Google Chromecast gewoon niet.

Welke Chromecast heb je dan?

• Deelnemer
  • January 16, 2025

De witte met afstandsbediening

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2025

Wat gebeurt er dan als je de smart-TV+ app start?

• Nieuwkomer
  • January 16, 2025

Ik ben ook nog geen fan van de vernieuwde interface. Ik mis nu de mogelijkheid om onderin het scherm verder te scrollen & te zien wat er verder wordt uitgezonden of om te kunnen zappen. Ook moet je nu 2x terug klikken om weer in de gids te komen. Voelt wat omslachtig... Opzich ziet de gids in de vernieuwde interface er wel mooi uit. Eigenlijk zou een combinatie van oude & nieuwe interface een mooie zijn. 

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2025

Ik mis nu de mogelijkheid om onderin het scherm verder te scrollen & te zien wat er verder wordt uitgezonden of om te kunnen zappen.

Die functionaliteit (de "minigids") komt vast en zeker in één van de volgende updates terug.

Jasper van KPN
Moderator

De minigids staat inderdaad op de planning om in een update toe te voegen. Wanneer is nog niet te zeggen, maar die komt in ieder geval.

@GD13 ik ben ook benieuwd wat er dan precies gebeurt als je de app opstart. Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we mee kunnen denken.

• Deelnemer
  • January 19, 2025

Als ik opstart is geen enkel probleem.

Ik kan een actueel overzicht zien van alle lopende uitzendingen op alle zenders.

Vervolgens selecteer ik een willekeurige zender en dan begint deze te spelen.

Na een klein aantal minuten stopt de uitzending en kan ik niet vooruit of achteruit.

Wat dan nog helpt is terug naar overzicht en het programma opnieuw te selecteren waar a alles zich weer herhaalt. Beeld en geluid vallen plots gewoon stop.

KPN heeft een bedroevende app. Als ik het vergelijk bij Ziggo bij mijn vriendin dan is het een en al frustratie.

Vooruit achteruit spoelen op Android app loopt niet goed

Overzicht van opname om reclame te skippen ontbreekt. Bij Ziggo zijn in de schuifbalk de reclame blokken zichtbaar. En kun je ook een openomen live uitzending de reclame doorspoelen.

Gebruiksgemak KPN loopt gewoon achter bij Ziggo…

Ik heb enkele minpuntjes lang voorlief genomen omdat ik alles bij KPN op de glasvezel heb...maar ik overweeg serieus op zoek te gaan naar een andere aanbieder als dit niet snel opgelost is.

wjb
Wijsgeer
  • January 19, 2025

Na een klein aantal minuten stopt de uitzending en kan ik niet vooruit of achteruit.

Is dit op jouw Chromecast Google TV?

Ik sta echt versteld van de verschillende ervaringen die abonnees hebben. Op mijn Chromecast Google TV HD draait de app technisch eigenlijk probleemloos. Hij crasht nooit en ook heb ik nooit last van haperingen of stoppend beeld. Ja, de snelheid van het laden moet veel beter en de "minigids" moet zo snel mogelijk terugkomen maar verder voldoet de app voor mij om televisie te kunnen kijken al behoorlijk goed.

Edit: Normaliter gebruik ik de bèta versie van de smart-TV+ app maar zojuist heb ik ook even de publieke versie van de app gebruikt en daarin komt het beeld tot stilstand na voor-en achteruitspoelen, iets wat in de bèta versie van de app altijd probleemloos gaat. Wellicht is dit iets waar het developmentteam iets mee kan.

Jasper van KPN
Moderator

Dank je voor de uitgebreide toelichting ​@GD13. Het spoelen wat je noemt hebben we doorgegeven aan de ontwikkelaars, zodat zij kunnen kijken hoe en wat daar speelt.

Deze heb ik nog niet eerder langs zien komen. Wat gebeurt er precies op dat moment, stopt het beeld, het geluid, krijg je een foutmelding? 

• Nieuwkomer
  • January 20, 2025

“Nu op TV” is verdwenen en zappen is niet meer mogelijk. Om van zender te wisselen moet je steeds eerst terug naar het hoofdmenu om daar een zender te selecteren. Van zender wisselen via rechts/links via standaard chromecast afstandsbediening werkte al sinds ca. een half jaar niet meer en nu werkt pijltjestoets naar beneden om via die weg van zender te wisselen, ook niet meer. Gelukkig nog de oude app op hoofd TV maar voor hoelang :(

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2025

“Nu op TV” is verdwenen en zappen is niet meer mogelijk. Om van zender te wisselen moet je steeds eerst terug naar het hoofdmenu om daar een zender te selecteren. Van zender wisselen via rechts/links via standaard chromecast afstandsbediening werkte al sinds ca. een half jaar niet meer en nu werkt pijltjestoets naar beneden om via die weg van zender te wisselen, ook niet meer. Gelukkig nog de oude app op hoofd TV maar voor hoelang :(

Nu op TV staat als eerste tegelrij op het startscherm.

Zappen kan nog wel met channel up/down (P+/P-) en de cijfertoetsen.

De "minigids" zal in één van de volgende updates weer terugkomen.