Skip to main content

Sinds kort tv via KPN. Daarvoor 2 TV kastjes ontvangen. Bij aansluiten blijkt dat door de configuratie van mijn netwerk dit niet (helemaal) gaat werken. Het kastje dient het ip adres van de Fritz box te ontvangen, maar in mijn geval zit daar een extra modem tussen die een ander ip adres uitdeelt. Dat gaat dus iets anders. Maar ik kijk nu gestreamd. Dat bevalt best goed. Om de kastjes aan te sluiten moet ik extra kabels gaan trekken. Daarom mijn vraag: wat krijg ik als voordeel als ik de kastjes ook ga aansluiten?

Beter beeld, want streams met veel hogere bitrate. App 6 Mbps. Kastje 14,2 Mbps. 

Beter geluid. App stereo. Kastje veel zenders Dolby 5.1 surround. 

En niet te vergeten ruim 40 radiozenders en 50 nonstop muziek kanalen. 

1 modem is genoeg. Een modem achter een modem geeft problemen. 

Kastjes in ieder geval op het eerste modem, de Fritzbox. Configuratie voor vlan 4 nodig.

Instellingen zie

http://kpn.com/eigenmodem

 


Dank voor je antwoord. In mijn geval heb ik het netwerk volledig gesplitst tussen mijn huurders en ik. Allebei een eigen configuratie en ip adressen. Jammer dat de kpn box een ip adres wil hebben van de fritz box.


Kunnen uw huurders niet gewoon een eigen abonnement nemen? 


Jammer dat de kpn box een ip adres wil hebben van de fritz box.

Jouw huurders kunnen er vanaf hun 'aansluiting' desalniettemin niks mee. 🙂

Zelf kunnen ze tv nemen van NLziet. Of canaldigitaal via de app. Echt niet toegang geven tot jouw (!) KPN TV!


Ze kunnen er idd niks mee. Na de Fritz box worden het 2 gescheiden netwerken met allebei eigen ip range. Maar daar kan het tv kastje niet mee overweg. Punt is dat ik nu gestreamd kijk en dat bevalt wel dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om voor de box een extra netwerkabel te trekken direct uit de fritz naar mijn tv. Misschien leg ik er eerst maar eens eentje dwars door het huis om te proberen of het wat toevoegt voor ik door de plafonds heen ga.


Ik zou zeker voor het tv kastje gaan.

Tennis en voetbal, sport, veel vloeiender en gedetailleerder. Dat vind ik via de app / streamen eigenlijk niet te pruimen. Als je een tv ontvanger tv+ gewend bent. 


Ok helder. Heb ik dit weekend weer wat te doen 😀

Dank voor het meedenken.


Misschien een vreemde vraag, maar gaat het over dat tv kastje waar je de tv op aansluit met je afstandsbediening? 


Klopt.


Alles nog gelukt Wim met de KPN TV+ Box?


Reageer