Skip to main content
Vraag

Nieuwe TV ontvanger bevalt niet, maar ik kan niet terug

• April 16, 2026
  • 5 reacties
  • 105 keer bekeken

Vorige maand heb ik het plus pakket gekregen, maar dat bevalt mij niet.

In het menu is de onderste zender hal weg, de letters kan ik slecht lezen, Androidkastje start erg langzaam op.

Heb 0402 gebeld om terug te gaan naar oude abonnement maar dat kan niet. Ik heb de oude kastjes nog (waar ik voor moet betalen...) maar dan nog kan ik niet terug. 

Aan de mijnheer aan de telefoon heb ik gevraagd of ik de manager kan spreken, dat kon niet. Toen heb ik gevraagd waar ik een klacht kon indienen, bij hem zei hij. Waarop ik zei "bij deze dan. Ik verwacht een schriftelijke bevestiging" en zijn antwoord was dat dat NIET ging gebeuren.

De klant vriendelijkheid in 1995, toen ik daar nog werkte, was nu niet echt enorm hoog, maar dit is een dieptepunt. Ik overweeg echt in hoge mate mijn abonnement na 45 jaar op te zeggen wanneer deze trieste gang van zaken.

5 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 16, 2026

Beste ​@Kan tv ik begrijp dat het om het TV+pakket gaat en niet om de optie pluspakket.

Inderdaad, als je eenmaal overgestapt bent naar TV+ kun je niet meer terug en KPN wil de vorige kastjes retour.

Ik heb ​@PeterG even ingeseind die je misschien verder kan helpen met je vragen over de nieuwe tv-decoders, hij weet daar heel veel van.

Succes.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

@Kan tv 

Wat bedoel je met 1995?

Ook toen was net als nu klantvriendelijkheid heel erg belangrijk.

Dat hoort altijd goed en top te zijn. Nu en ook toen.

Ik heb tot mijn pensioen in de professionele verkoop gewerkt.

Die klantenservice van KPN had jou gewoon goed moeten helpen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Beste ​@Kan tv ik begrijp dat het om het TV+pakket gaat en niet om de optie pluspakket.

Inderdaad, als je eenmaal overgestapt bent naar TV+ kun je niet meer terug en KPN wil de vorige kastjes retour.

Ik heb ​@PeterG even ingeseind die je misschien verder kan helpen met je vragen over de nieuwe tv-decoders, hij weet daar heel veel van.

Succes.

Inderdaad, pluspakket is iets anders dan het KPN tv+ abonnement.

De Sagemcom DIW7022 werkt geheel anders.

Dat is een kwestie van wennen.😉

@Kan tv 

1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 verbonden met de KPN modem (router) (Experiabox v10 of Box12)?  of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Heb je koper of glasvezel? indien koper, wat is jouw echte downloadsnelheid.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 16, 2026

Hallo ​@Kan tv .

Je hebt nu TV+. Je kunt dan niet meer terug naar de oude kastjes.

De zevende regel van de gids valt half in beeld. Dat gebeurt bij sommige tv's inderdaad. Meestal HDready. 

Gelukkig is dat op te lossen. Selecteer het tandwiel en klik op ok. Verder apparaat +ok. Apparaat voorkeuren + ok. Weergave en geluid + ok. Scherm vergroting + ok. Scherm uitzoomen, ga naar 90 %.

Met Home toets of pijltje terug het menu weer verlaten. 

Wat de grootte van de letters betreft. De hoogte is zelfs gelijk aan de vorige, ze zijn wel wat dunner. Op een normale kijkafstand 2 tot 2,5 meter bevalt mij tegenwoordig een tv van 43 - 50 inch goed. Dan is het prima leesbaar. 

Velen hebben nog 32 inch. Daar is het niet meer op gemaakt. Dat beviel me met TV+ met kijkafstand van 2,3 meter niet meer. TV's kosten tegenwoordig een stuk minder dan 10 jaar geleden. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Kan tv, welkom allereerst bij onze community. 

Indrukwekkend om te zien dat je al zo lang klant bij ons bent, hopelijk kunnen we dit oplossen door de ervaring te verbeteren met de nieuwe KPN TV+ box. Dank ook aan de users hier voor de gegevens tips.

Kan het kloppen dat dit een HD-ready tv is? Zou je hier het modelnummer en merk van de televisie kunnen plaatsen? Dan denk ik ook mee op basis van de mogelijkheden van de tv. 

Wat de instellingen betreft, probeer de beeldinstellingen aan te passen door de link hieronder te volgen. 

Ik hoor graag van je.