Skip to main content

Hallo. Ik heb vandaag de van KPN ontvangen HMB 2260 geïnstalleerd ivm email dat oude kastje de VIP 1853 het over 2 weken niet meer doet. Volgens de aankondigingsmail van KPN zou ik hiermee onder meer minder storingen hebben! 

 

Mijn probleem is dat het beeld en geluid permanent hapert, stoort en stilstaat. tv kijken is onmogelijk. Ik heb alles al geprobeerd dat op de KPN forum en website staat zoals herstarten, software updaten, refreshen, herstarten, experia box herstarten, hdmi uitgangen wijzigen etc. Ik had geen enkel probleem met het oude kastje. Set up: moderne experia box, tv signaal niet bedraad maar via dvs. Werkte met oude kastje perfect. Niets aan veranderd. ik  heb geen smart tv. Andere opzet zoals bedraad ook niet mogelijk.

KPN wat is jullie oplossing. ik krijg een zogenaamde moderne TV ontvanger volgens de email maar ontdek hier op internet dat dit best een oud model is. Hoezo moet ik een weekend kastje inruilen voor een niet werkende.

 

Update. Vandaag werkt het eens wel. Bijzonder vreemd. Als het veranderd meld ik me weer.


Helaas was gisteravond het probleem weer terug. Kwaliteit is heel wisselend


De dvs zijn lastige dingen.  Eigenlijk is het een houtje touwtje oplossing maar soms werkt het goed. Zeker nu het electriciteitsnetwerk overbelast is komen ze in de problemen.  Welk type dvs heeft u?


KPN DVS 200. Maar met mijn oude kastje draaide deze set up probleemloos. Sinds gisteravond laat doet nu niets het meer.

 


Die zijn echt al stokoud dus de kans bestaat dat die niet de huidige datastreams aan kan. De voorkeur gaat uit naar een utp tussen het modem en de ontvanger.  Een andere optie is is de dvs 1200 te kopen. Meestal kunt u die binnen 14 dagen terug brengen mocht dat ook niet werken. Heeft u ze al getest?


Hoi @AMRoos. Welkom op het KPN Forum! Heb je de mogelijkheid om jouw ontvanger tijdelijk met een netwerkkabel aan te sluiten op jouw ExperiaBox? Op deze manier kom je er al snel achter of het probleem in de verbinding zit of in de ontvanger zelf. Ik verwacht dat jouw DVS dit probleem inderdaad veroorzaakt, maar dat is op afstand lastig te zeggen. 


Hi. nee dat was niet mogelijk helaas. de problemen zitten duidelijk niet in de DVS, er was of iets mis met het kastje of in het geheel met de verbinding. kwaliteit verschilde per dag en tijd van de dag. Nadat ik vorig  weekend helemaal geen werkende verbinding meer had, heb ik een nieuw totaal ander kastje gekregen, dat draait nu een dag en ik ga zien of dat werkt.