Skip to main content

Wat omslachtig in gebruik is de nieuwe tv ontvanger geworden. 

- downloaden van de software duurt uren als je een oude tv hebt. Na 4 uur zit je op 27%.  Toen maar met de vrij nieuwe tv in het huis de software gedownload

- de tv gids zie je nu alleen maar in een onoverzichtelijk lay-out. Terwijl je normaal met 2x drukken op de knop een overzicht had van 1 net met ook de totale namen van het programma en niet afgekort.

- naar de opgenomen programma's moet je eerst naar het  vergroot glas naar boven en opgeslagen zoeken. En dan de programma's met foto's . Gewoon alleen tekst was veel overzichtelijker.

- je kan niet meer kijken naar  het volgende programma onder in beeld 

- een Google knop. Die hoef ik niet ik wil gewoon tv kijken

- een hele andere afstandsbediening.  Er zijn heel veel bejaarde mensen. Die na veel uitleg slapen hoe het werkt. Nu niet meer.

Waarom zoveel verandering ????

 

 

Wat heeft een tv met het downloaden van software op een tv ontvanger te maken? De tv+ ontvanger is verbonden met je modem, en die krijgt zijn verbinding en snelheid van je glasvezel of koperverbinding. 

 

Die versimpelde afstandsbediening gaat er komen.

 

Waarom zoveel verandering? Omdat enkel en alleen tv kijken steeds minder word, en uitgesteld kijken en diverse streamingsdiensten steeds meer gebruikt worden. Daarom een totaal aanbod in 1 ontvanger. Is het daarom makkelijker geworden? Nee. Voor de jongeren, die juist al die extra's gebruiken, geen probleem. Voor de oudere generatie is het veel moeilijker te begrijpen.


- downloaden van de software duurt uren als je een oude tv hebt. Na 4 uur zit je op 27%.  Toen maar met de vrij nieuwe tv in het huis de software gedownload

Leeftijd tv zou geen verschil / invloed moeten hebben.

- de tv gids zie je nu alleen maar in een onoverzichtelijk lay-out. Terwijl je normaal met 2x drukken op de knop een overzicht had van 1 net met ook de totale namen van het programma en niet afgekort.

Zolang de verticale gids er nog niet is (wel beloofd; nog niet definitief afgeschoten) gebruik ik 'm in de app op mijn telefoon. Dan heb je wel verticaal per zender. En kan je gewoon opnames inplannen.

- naar de opgenomen programma's moet je eerst naar het  vergroot glas naar boven en opgeslagen zoeken. En dan de programma's met foto's . Gewoon alleen tekst was veel overzichtelijker.

Opgeslagen hoef je toch niet te zoeken? Dat staat er gewoon. Persoonlijk vind ik het veel sneller met de afbeeldingen, teksten lezen neemt net iets meer tijd in beslag…. Hier zul je aan moeten wennen, want er is al vermeld dat het zo blijft.

- je kan niet meer kijken naar  het volgende programma onder in beeld 

Euh, gewoon iets langer '’pijltje omlaag'’ ingedrukt houden.

- een Google knop. Die hoef ik niet ik wil gewoon tv kijken

Dan gebruik je 'm niet.

- een hele andere afstandsbediening.  Er zijn heel veel bejaarde mensen. Die na veel uitleg slapen hoe het werkt. Nu niet meer.

De knoppen blijven hetzelfde. Of de cijfers nu onderaan en de rest boven staat of andersom. Mijn moeder (85) heeft thuis de C2 afstandsbediening maar heeft hier geen moeite met die van de TV+.

!! Over enkele maanden komt er een vereenvoudigde afstandsbediening. Die is bovendien samen met de huidige te koppelen.

KPN geeft van álle providers de meeste vrijheid. Met de Box kan je namelijk ZELF apps uit de Google Play Store halen. Dat kan zelfs bij Z niet. Overigens is het menu en afstandsbediening van de Next Mini niet veel anders.

Odido is helemaal lastig. Vooral met radio.