Skip to main content

Nog niet tevreden met Terugkijken, verder kijken gaat niet altijd goed

• February 10, 2026
  • 5 reacties
  • 61 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Terugkijken gaat over het algemeen prima, maar owee wanneer je perongeluk een toets van de afstandsbediening indrukt, weg is het terugkijken. Teruggaan gaat dan ook niet, sterker nog hij springt naar een zender waar je niet eens het programma van terugkeek.

Zeer ergerlijk! Dit was bij tvi niet zo.

5 reacties

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hallo ​@JetFreggel,

Dat is inderdaad vervelend, daar ben ik het helemaal met je eens. Helaas is dit op dit moment hoe het terugkijken is ingericht en kunnen wij deze instellingen zelf niet aanpassen.En eerlijk is eerlijk: ik herken dit probleem maar al te goed! 😅Vooral als je net lekker zit en per ongeluk een knop op de afstandsbediening indrukt… weg terugkijken. Wel heb ik een tip: als dit gebeurt, kun je op Gids klikken. Je krijgt dan een melding met de vraag of je het programma wilt hervatten. Op die manier kun je gewoon weer verder kijken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Hallo ​@JetFreggel,

Dat is inderdaad vervelend, daar ben ik het helemaal met je eens. Helaas is dit op dit moment hoe het terugkijken is ingericht en kunnen wij deze instellingen zelf niet aanpassen.En eerlijk is eerlijk: ik herken dit probleem maar al te goed! 😅Vooral als je net lekker zit en per ongeluk een knop op de afstandsbediening indrukt… weg terugkijken. Wel heb ik een tip: als dit gebeurt, kun je op Gids klikken. Je krijgt dan een melding met de vraag of je het programma wilt hervatten. Op die manier kun je gewoon weer verder kijken.

Klopt, maar wanneer je naar de gids gaat, moet je wel eerst naar de juiste dag en tijd gaan. Want de gids gaat automatisch naar dat waar je het laatst live naar keek. In ons geval 833, radio, dus dat ik dan niet heel handig.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 12, 2026

Met de klassieke tv ontvangers krijg je een waarschuwing als je het terugkijken probeert te verlaten, is dat niet meer zo met de TV+ ontvangers? Zo niet, waarom niet?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • February 12, 2026

Met de klassieke tv ontvangers krijg je een waarschuwing als je het terugkijken probeert te verlaten, is dat niet meer zo met de TV+ ontvangers? Zo niet, waarom niet?

Precies dat! Plus werkt echt niet gebruiksvriendelijk.

Ik wil heel graag terug naar de klassieke ontvanger, maar KPN weigert hierin mee te gaan. :(

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

@JetFreggel Dat klopt, helaas is het inderdaad niet meer mogelijk om terug te gaan naar de klassieke ontvanger. Wat betreft het terugkijken: de manier waarop dit nu is ingericht binnen TV+ ligt vast en deze instellingen kunnen wij helaas niet aanpassen. Ik kan me voorstellen dat dit in de praktijk als onhandig wordt ervaren, vooral wanneer je per ongeluk het terugkijken verlaat. Ik ben wel benieuwd of je naast dit punt met het terugkijken nog andere dingen ervaart die voor jou niet prettig werken binnen TV+ omdat je graag terug wilt gaan naar de oude ontvanger? We nemen alle feedback mee richting de ontwikkelaars, dus geef het gerust aan!