Skip to main content
Vraag

Nog steeds HDR handshake problemen tussen Philips tv en TV+ box, Soundbox werkt wél goed

• July 28, 2026
  • 4 reacties
  • 116 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

Jaar geleden gepost:

S

nav de problemen met de laatste updates een afzonderlijke topic voor mijn probleem:

wij hebben en philips4k tv met android.deze nu ongeveer 4 maanden.

nu heb ik wel vaker problemen gehad met de communicatie tussen de 7022 en de tv.

momenteel ervaar ik de volgende problemen:

1 soms geen weergave(zwart beeld voor een paar seconden) lijkt alsof de tv de instellingen opnieuw insteld( resolutie)

2 hdr wordt niet herkend vanuit de 7022

de tv geeft weer als er iets in hdr is . bv youtube film afspelen op de tv zelf geeft hdr vision aan. doe ik dit via de box geen hdr.

3  zelfde geldt ook voor dolby atmos.

tv model 55pus8548/12

Na veel hulp van ai(gemini) heb ik hetvolgende resultaat:

1 Hdr keuze op automatisch schakelt tv geheel niet naar hdr. Voorkeur dolby vision of hdr10 maakt niet uit.

2 hdr keuze op continu en hdr10 ingesteld geen hdr beeld .

3 hdr keuze op xontinu en dolby vision wordt alles op dolby vision doorgezet(dus sdr en hdr10 omgezet naar hdr dolby vision signaal in de  kpn 7022.) hierbij krijg ik erg donker beeld met tv kijken .dus ook alle sdr signalen worden donker. 

Zoals het is uitgelegd is dit een belend probleem met de handshake tussen kpn diw7022 en de philips tv's . De diw7022 geeft een te snel signaal af voor hdr , hierdoor komt er een error en schakelt de tv terug op sdr. Dit wordt aangegeven als probleem wat ik kan vinden via philips en online.oplossing kan goed een andere android versie zijn. De android 11 heeft veel van dit soort problemen.....

Met de soundbox is dit probleem er niet. Draait op android 12 en heeft andere videochip . Maar hiervoor 6 euro meer pm. Uit te geven vind ik zonde.

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 28, 2026

In de loop van het jaar wordt op beide boxen Android TV versie 14 gezet.

Als ik het allemaal goed heb kunnen volgen.

Op de KPN soundbox zit inderdaad Android TV versie 12 momenteel.

Op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zit Android TV versie 11 momenteel.

P.S.

Wij hebben een LG Oled tv en HDR via de DIW7022 werkt gelukkig bij ons wel.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 28, 2026

In de loop van het jaar wordt op beide boxen Android TV versie 14 gezet.

Als ik het allemaal goed heb kunnen volgen.

Op de KPN soundbox zit inderdaad Android TV versie 12 momenteel.

Op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zit Android TV versie 11 momenteel.

P.S.

Wij hebben een LG Oled tv en HDR via de DIW7022 werkt gelukkig bij ons wel.

Klopt het schijnt een probleem met combi philips te zijn. , daar draait androidtv 14 op. 

En zoals ik het begrijp kan de handshake hierdoor een probleem geven, maar waar het aan ligt maakt niet uit , hooelijk verdwijnen tzt de grotere problemen waar ik nog mee zit.

Dit is dus ook een hardnekkig probleem.

Dan de handshake via de onkyo receiver . (Box via de onkyo ipv tv)

Dat is dan een flipperkast. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2026

Klopt het schijnt een probleem met combi philips te zijn. , daar draait androidtv 14 op.

Dan zou ik lekker de apps op de Philips gebruiken! Daar heb je toch ook een smart-tv voor.

En de box alleen voor KPN TV. De DIW7022 heeft nog Android OS 11. Gaat niet altijd lekker met de apps. Ook niet met de eerst genoemde punten 2 en 3.

Dat de tv en de box niet hetzelfde OS hebben maakt niet uit. Een Apple TV box met Apple tvOS zal het ook prima doen met een Philips of welk merk tv ook.

Forum|alt.badge.img+5
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • July 29, 2026

Dan zou ik lekker de apps op de Philips gebruiken! Daar heb je toch ook een smart-tv voor.

En de box alleen voor KPN TV. De DIW7022 heeft nog Android OS 11. Gaat niet altijd lekker met de apps. Ook niet met de eerst genoemde punten 2 en 3.

Dat de tv en de box niet hetzelfde OS hebben maakt niet uit. Een Apple TV box met Apple tvOS zal het ook prima doen met een Philips of welk merk tv ook.

Apple zou mooi zijn maar ja voordat daar kpntv+ op komt...🤪

Voor mijzelf is het geen probleem , ik heb alleen meer personen thuis die het allemaal lastig vinden om het via de tv te bedienen. En koppelen van kpn remote is niets. Werkt maar voor de helft