Skip to main content

Hier ook nog steeds lipsync problemen. Geluid loopt voor op het beeld en is derhalve niet “in de min” te synchroniseren. Pauzeren of even van kanaal wisselen lost het voor mij NIET op.

Op mijn Nvidia Shield icm met de KPN TV+ app werkt het probleemloos, dus het kan wel goed. Beide draaien op Android dus het moet op te lossen zijn lijkt mij.

Mijn setup is als volgt. 
Home Cinema via HDMI Arc naar TV, Nvidia Shield op HDMI 1, KPN TV+ box op HDMI 2.

Ik heb de kabels al omgewisseld, van Nvidia Shield en KPN TV+ box, maar helaas helpt dat ook niet.

EDIT:
Ook heb ik alle workarounds die steeds gepost worden al geprobeerd.
Het enige dat ‘help’ is om het geluid op stereo te zetten, maar dat wil je eigenlijk niet met een 5.1 setup.

Admin: afgesplitst

Bij mij heeft het geluid op StereoPCM totaal niet geholpen. Een grote doffe ellende. Ik vind dat dit echt een nummer 1 met stip moet zijn. Dit kun je niet maken om je klanten hiermee te laten zitten. 


Hi @WalkerOfTheDay! Jammer dat de lipsync problemen bij jou nog spelen. 😥 

We zijn nog updates uit aan het brengen om de lipsync problemen op te lossen. Je kunt hiervoor onze bekende bevindingen en Product Updates in de gaten houden. Als je je abonneert op de Product Updates krijg je ook vanzelf een melding wanneer er een nieuw topic in geplaatst wordt.
Hopelijk komt er binnenkort eentje die het ook bij jou oplost. 🤞 Fijn dat de stereo instelling wel werkt als tijdelijke oplossing tot het zover is!


Bij de product updates staat grotendeels opgelost maar daar ben ik het niet mee eens. ESPN is een drama net als rtv noord. De dolby zenders 1 tm 10 lijken wel goed.


4 maanden verder en helaas nog steeds niet opgelost.
Het is zo jammer dat je bij een film nog steeds niet van een 5.1 ervaring kunt genieten.

Kon je het geluid maar ‘in de min’ syncen dan was het opgelost. Ik snap werkelijk niet waarom dat nog steeds niet mogelijk is. Kodi kan het, TiViMate kan het. Waarom kan zo'n grote organisatie als KPN het dan niet ??

Nou ik wacht wel weer tot het topic automatisch op beantwoord gezet wordt, terwijl er niks opgelost is.


We zeiden het nog tegen elkaar hier thuis, volgens ons is het synchroniseren nu in orde. Nooit meer “out of sync” eigenlijk, want dat viel onmiddellijk op als het voorkwam. 
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik alles op “passtrough” heb staan want dat is voor mij een logische instelling zoals de term het al zegt. Alles wat je de box laat doen (Dolby MAT) kan out of sync veroorzaken. Nee ik ben behoorlijk tevreden om eerlijk te zijn. 


Als je een soundbar gebruikt dan zou het wel moeten werken om de instelling bij geluid op passthrough te zetten, zowel op de tv+ box als op de tv. Vooral op de tv is ook belangrijk anders werkt het niet. Bij mij op de Samsung het de instelling geen passthrough maar doorloop.


@ronvmeijer en @pietheingrun ,

Ik ben blij voor jullie dat het bij jullie goed is nu. Maar bij mij is het alleen goed als ik de box op stereo zet of de TV op PCM zet (maar dat is ook stereo).

Ik heb werkelijke elke combinatie geprobeerd. Op mijn Nvidia Shield werkt de app wel goed, maar die geeft alleen stereo door dus dat helpt ook niet. Bij Ziggo met de Next Mini had ik deze problemen niet.|

Het is zo jammer, voor de rest ben ik meer dan tevreden maar dit blijft een irritatiepuntje.

(Ik gebruik géén soundbar zoals je in de topicstart had kunnen lezen.)


Zie deze update (van volgende week 7 december.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

En een vraag moet altijd kunnen (ook al staat het er al).😉😊


Zie deze update (van volgende week 7 december.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

En een vraag moet altijd kunnen (ook al staat het er al).😉😊

Daar ben ik het voor de volle 100% mee eens. Je kunt ook wel eens ergens overheen lezen of twee posters door elkaar halen. Vergissen is heel menselijk elkaar helpen is voor velen vaak moeilijk. Hier valt dat gelukkig allemaal mee. 


Die update heb ik geïnstalleerd, maar heeft helaas niks uitgehaald. 


Er moet toch iets anders aan de hand zijn hoor. Wellicht gaat het apparaat wat de audio produceert niet mee in dit verhaal of stroken de instellingen niet met elkaar, ik weet het ook niet, maar hier is alles goed (weliswaar met soundbar). 
 

Je kunt in elk geval die NVIDIA Shield niet vergelijken met de KPN Box+ omdat de eerstgenoemde geen “passtrough” heeft. Heb je al eens geprobeerd om de hoogste HDMI aansluiting op je tv te gebruiken? Dit zou zomaar kunnen werken. Baat het niet dan schaadt het ook niet. 


Er moet toch iets anders aan de hand zijn hoor. Wellicht gaat het apparaat wat de audio produceert niet mee in dit verhaal of stroken de instellingen niet met elkaar, ik weet het ook niet, maar hier is alles goed (weliswaar met soundbar). 
 

Je kunt in elk geval die NVIDIA Shield niet vergelijken met de KPN Box+ omdat de eerstgenoemde geen “passtrough” heeft. Heb je al eens geprobeerd om de hoogste HDMI aansluiting op je tv te gebruiken? Dit zou zomaar kunnen werken. Baat het niet dan schaadt het ook niet. 

Bedankt voor de suggesties, maar ik heb werkelijk alle instellingen die aanbevolen worden al geprobeerd.
Ik heb elke HDMI poort geprobeerd met de originele KPN HDMI kabel, maar ook met die van de Shield.

Ik denk dat ik het wel kan vergelijken met de NVIDIA, omdat ik deze op Dolby Audio Processing heb staan, inderdaad niet op passthrough. Ze draaien beide op Android dus het KPN kastje zou het ook moeten kunnen, helemaal als je bedenkt dat deze veel nieuwer is dan de Shield.

Zoals gezegd het enige dat werkt is stereo, of optical maar dat is ook stereo only dus dat helpt niet.

Ik begrijp ook goed dat er duizenden combinaties van hardware mogelijk zijn en dat KPN niet alles kan testen, maar ik ben zeker niet de enige met dit probleem. 



Zoals gezegd het enige dat werkt is stereo, of optical maar dat is ook stereo only dus dat helpt niet.

Ik begrijp ook goed dat er duizenden combinaties van hardware mogelijk zijn en dat KPN niet alles kan testen, maar ik ben zeker niet de enige met dit probleem. 

Waarom is optical alleen maar stereo? Daar kun je zelfs DTS 5.1 doorheen streamen, dus zeker ook Dolby Digital AC3 (5.1 audio). 


Die update heb ik geïnstalleerd, maar heeft helaas niks uitgehaald. 

??

De update komt pas 7 december uit.


Ja dat dacht ik ook al. Of behoort hij tot de gelukkigen die hem al heeft. 


Sorry… Ik dacht dat het een link naar een oudere versie was… My bad.

Om even terug te komen op de optische optie. Ik dacht dat ik hierover in het verleden uitsluitend stereo kreeg. Toch even weer geprobeerd en het lijkt erop dat het werkt met de instellingen op automatisch !

Alleen nu zie ik op NetFlix toch nog een klein sync issue, maar dat is niet zo'n groot probleem omdat ik ook gewoon de app van de TV of de Shield kan gebruiken.


Goed dat je ondanks alle eerdere pogingen dit toch nog even geprobeerd hebt. Zolang als ik Toslink (optische uitgang) gebruik is dit al 5.1, mooi dat het nu wel blijkt te werken. Ik hoop je toch blij gemaakt te hebben hiermee. 


Maar mooi dat het nu wel blijkt te werken. Ik hoop je toch blij gemaakt te hebben hiermee. 

Als het goed blijft dan heb je me zeker blij gemaakt :)

Voordeel is ook dat ik nu de tv uit kan laten als ik radio luister.


Ik kom hier wel weer klagen als het niet meer werkt 😉


Mooi man, geniet er van. Fijn weekend. 


Ben ik weer 😁.

Helaas bleek de oplossing van korte duur, beeld en geluid gingen toch weer out of sync.

Maarrr. Ik heb het probleem gevonden. Mijn home cinema had HDMI Arc op Auto staan, en blijkbaar zit optisch en arc elkaar dan dwars.

Als ik Arc uitschakel op de home cinema, en dus uitsluitend gebruik maar van optisch, dan is alles 100 % in sync én in surround !

Het enige nadeel is, is dat ik op alle andere HDMI poorten nu geen geluid meer uit de boxen krijg omdat ik dat heb uitgeschakeld. Mijn home cinema heeft helaas maar één optische poort, en ook maar één HDMI poort.

Er is nog één ding wat ik ga proberen, en dat is de optische kabel van de home cinema naar te tv te laten lopen ipv naar de TV Box. Ik heb een stille hoop dat dan alle HDMI poorten geluid doorgegeven wordt.


Ik word er nu wel een schijtziek van. De ene na de andere update wordt uitgebracht zodat mrn lekker programma’s kan opnemen , terugkijken etc. Maar lipsync na de laatste update is nog steeds klote. Wanneer wordt dit nu eens prioriteit nummer 1?


Met de laatste update die lipsync problemen op zou lossen had ik goede hoop dat het bij mij nu ook zou gaan werken zonder de optische kabel, en met ingeschakelde HDMI-Arc zodat ik ik weer geluid zou hebben op alle HDMI-poorten. (optisch rechtstreeks vanaf de Home Cinema naar de TV leverde helaas ook lipsync problemen op).
Veel mensen geven aan dat de problemen opgelost zijn, dus dat stemde mij hoopvol.

Maar helaas ik zal wel zo'n niche situatie hebben dat het bij mij niet werkt.
Ik heb op automatisch, passthrough en de Dolby optie gezet, maar bij alle 3 de opties geluid dat achterloopt op het beeld en dus niet in de min gesynchroniseerd kan worden.
Alleen stereo werkt feilloos, maar dat wil je niet als je een mooie film aan het kijken bent.

Dus vooralsnog ARC maar weer uitschakelen en terug naar optisch van de Home Cinema naar de TV+ box.


Ik kamp na de update nog steeds met hetzelfde probleem. 
De enige twee oplossingen om het te verhelpen bij mij zijn:

  1. Stereo, maar dat wil je niet met een 5.1 installatie.
  2. Optische kabel van de KPN+ naar mijn versterker en HDMI Arc uitschakelen op de Home Cinema. Met de automatische instelling werkt het dan prima.

Het enige probleem van optie 2 is dat doordat HDM Arc uitgezet is je geen 5.1 geluid meer hebt op de overige HDMI kanalen en dus alleen TV geluid. 
Dat maakt de game ervaring op de playstation of de films via de Nvidia Shield toch minder.

Ik heb ook nog geprobeerd om de optische kabel vanaf mijn TV naar mijn versterker te laten lopen maar dan gaat het geluid weer out-of-sync helaas.


Hi @WalkerOfTheDay! Zuur dat het ondanks de update bij jou nog niet werkt zoals het hoort. 😕

Ik ben benieuwd, qua de geluidsinstellingen van de TV+ Box of je ook het volgende al hebt geprobeerd: 

S/PDIF output 

Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.


Hoe gaat het dan via de optische kabel? Mocht het dan nog out-of-sync zijn, helpt het dan om vertraging in te stellen op het geluid?


Reageer