Skip to main content

Hier ook nog steeds lipsync problemen. Geluid loopt voor op het beeld en is derhalve niet “in de min” te synchroniseren. Pauzeren of even van kanaal wisselen lost het voor mij NIET op.

Op mijn Nvidia Shield icm met de KPN TV+ app werkt het probleemloos, dus het kan wel goed. Beide draaien op Android dus het moet op te lossen zijn lijkt mij.

Mijn setup is als volgt. 
Home Cinema via HDMI Arc naar TV, Nvidia Shield op HDMI 1, KPN TV+ box op HDMI 2.

Ik heb de kabels al omgewisseld, van Nvidia Shield en KPN TV+ box, maar helaas helpt dat ook niet.

EDIT:
Ook heb ik alle workarounds die steeds gepost worden al geprobeerd.
Het enige dat ‘help’ is om het geluid op stereo te zetten, maar dat wil je eigenlijk niet met een 5.1 setup.

Admin: afgesplitst

Je moet niet alleen passthrough aanzetten vanuit KPN maar je moet ook passthrough kiezen in de geluid instellingen van je televisie.

Dank voor de tip, alleen normaal gaat mijn aansluiting rechtstreeks van de KPN naar de AVR. 

Van daar uit loopt het beeld naar de TV en het geluid via de AVR.

Natuurlijk heb ik de optie via de TV met Earc ook uitgeprobeerd, geen verbetering.

Toeval wil dat wanneer ik via Ziggo app stream er niets aan de hand is.

De ziggo app gebruikt pcm en geen dolby voor zover ik weet .. dan heb je vaak sowieso geen lipsync problemen. Als je de KPN app (mits beschikbaar) gebruikt heb je waarschijnlijk ook geen lipsync problemen.

Hoe dan ook, als het via een workaround werkt zou het ‘normaal’ ook goed moeten werken, daar is het allemaal mee begonnen.

Ik kom steeds meer gerelateerde topics op internet tegen…….nergens een oplossing.

Ik heb een soundbar en dan werkt het allemaal zonder problemen via HDMI .

Wil je opperen dat ik dan maar een soundbar zou moeten nemen? Of dat KPN alleen maar is voor mensen met een soundbar?

Even zonder dollen, dit is natuurlijk een heel andere opstelling en fijn dat het bij een soundbar wel werkt, maar zoals gezegd, het internet staat er vol mee. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het niet ‘aan mijn kant’ ligt.

De vrees is dat ik mijn contract zal moeten uitzitten en dan met gierende banden weg bij KPN, terug naar ZIGGO.

Reageer