Skip to main content

Het lijkt dat de NOS app niet downloadbaar is via Google Play voor de KPN TV+ box? Klopt dit, of is er toch een manier om deze op de KPN TV+ box te gebruiken?

Beste @mdbraber,

ik heb de NOS app gewoon op de DIW7022 staan. 


Hmm, enig idee wat het dan kan zijn dat ie bij mij niet getoond wordt als ik zoek in de Play Store?


De staat onder apps in startmenu, als je het niet ziet dan reset de box op de fabrieksinstelling


@TDN wellicht bedoel je de NOS Teletekst app? Want een algemene NOS app is niet standaard geinstalleerd? Het gaat mij dus om de NOS app met oa de livestreams


Nee de NPO app, geen NOS


NPO != NOS 🙂 Van mensen bij de NOS heb ik begrepen dat de NOS app (met oa de live streams) nog niet beschikbaar is; er wordt wel aan gewerkt. Eerste prioriteit had de Teletekst app (omdat er geen andere mogelijkheid was om Teletekst op de TV+ box beschikbaar te maken).


@mdbraber 

NOS is een onderdeel van NPO

Maar NOS is niet NPO.

Zie ook hier.

Dus inderdaad, de app is van NPO.😉


Vandaar ook mijn != oftewel NPO is niet hetzelfde als de NOS ;-)


De app "NOS live" is alleen beschikbaar op Samsung. 

Via Android-TV heet de app alleen "NOS". Die is veel uitgebreider. En bevat ook de live uitzendingen van sport. 


@PeterG maar (tenzij ik er nu niets meer van begrijp) die NOS app (met oa de livestreams) is (nog) niet installeerbaar op KPN TV+


Ik heb 'm erop staan. Hier rechts. Gewoon uit de Google Play Store. Daarvoor moet je 'm wel met je Google account aangemeld hebben. 

 

 


@PeterG 🤯 Nou schiet mij maar lek. Geen idee waarom het mij dan niet lukt met een (ingelogd) Google Play account om ‘m te vinden c.q. te installeren...


@mdbraber 

Ik ga ervan uit dat je een Google account hebt aangemaakt op de DIW7022

Zie hier voor meer informatie.


Hmmm.

Ik kom 'm ook niet meer tegen in de app store van Android-TV…. (zou dan alleen NOS moeten heten)

In de app store van mijn Samsung TV kom ik ‘m nog wel tegen. (NOS Live)

Ook niet op de gewone Android-TV zonder kpn schilletje…. Nokia box.

Dan gaat het dus niet meer lukken.

Wat dan eventueel wel nog kan is de NOS app downloaden op je telefoon en dan casten. In de Play Store op mijn telefoon vind ik 'm nog wel.

Echt nodig is ie niet. Het gebeurt maar heel weinig dat er sport live streams zijn die niet ook tegelijk op NPO 1, 2 of 3 te zien zijn.

Wil je zien wat er is? Ga dan naar https://nos.nl en klik bovenaan op live. Nu is het hetzelfde als het gewone NPO 1.


@joop2011 ik ben gewoon ingelogd en kan ook alle andere apps uit de Google Play store downloaden, alleen NOS komt in de search niet naar boven (alleen NOS Teletekst). Verder iedere andere game, streaming dienst of app die ik zoek kan ik gewoon vinden. Wellicht heeft het er mee te maken dat mijn account nog onder het ‘oude’ Google Apps for Domains valt - ik zal eens kijken of ik wat meer informatie kan achterhalen

 

Als ik overigens naar https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nos.app&hl=nl ga kan ik daar ook niet de DWI7022 kiezen, terwijl deze wel onder mijn devices staat bij https://play.google.com/library/devices

 

 


Hmmm.

Ik kom 'm ook niet meer tegen in de app store van Android-TV…. (zou dan alleen NOS moeten heten)

In de app store van mijn Samsung TV kom ik ‘m nog wel tegen. (NOS Live)

Ook niet op de gewone Android-TV zonder kpn schilletje…. Nokia box.

Dan gaat het dus niet meer lukken.

Wat dan eventueel wel nog kan is de NOS app downloaden op je telefoon en dan casten. In de Play Store op mijn telefoon vind ik 'm nog wel.

Echt nodig is ie niet. Het gebeurt maar heel weinig dat er sport live streams zijn die niet ook tegelijk op NPO 1, 2 of 3 te zien zijn.

Wil je zien wat er is? Ga dan naar https://nos.nl en klik bovenaan op live. Nu is het hetzelfde als het gewone NPO 1.

 

Wellicht had jij ‘m dan nog geinstalleerd staan van een eerder moment? Dan wacht ik gewoon op de nieuwe versie ergens volgend jaar. Het gebeurt nog wel af en toe dat sport streams alleen online zijn, dus dan is het wel een voordeel. Tot die tijd gewoon casten inderdaad.


M'n huidige TV+ box heb ik sinds 17 september. Daar zijn automatisch de apps op gezet die ik al op mijn Nokia box had. Via de koppeling na inloggen met m'n Google account.

Kennelijk is het nu niet meer beschikbaar voor 'nieuwe’ Android-TV / Google-TV gebruikers.


M'n huidige TV+ box heb ik sinds 17 september. Daar zijn automatisch de apps op gezet die ik al op mijn Nokia box had. Via de koppeling na inloggen met m'n Google account.

Kennelijk is het nu niet meer beschikbaar voor 'nieuwe’ Android-TV / Google-TV gebruikers.

Helder - tnx. Werkt ‘ie dan trouwens nog wel gewoon?


Ja, net nog geopend. Werkt nog.

Ik gebruik echter eigenlijk in de situatie dat het alleen via de app is die in mijn Samsung TV. Daar heet ie overigens NOS Live en heeft zoals de naam aangeeft alleen de live streams … als die er zijn.

Via Android-TV / Google-TV heet of beter heette ie alleen NOS. En kon je ook journaal terugkijken. Maar dat kan ook gewoon via de (oranje) NPO Start app. Die staat wel op de TV+ box.


Als ik overigens naar https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.nos.app&hl=nl ga kan ik daar ook niet de DWI7022 kiezen, terwijl deze wel onder mijn devices staat bij https://play.google.com/library/devices

 

 

Maar zoek je het wel via de tv ontvanger? Via een ander apparaat kun je het niet installeren. Je moet het via DIW7022 installeren. (Google PlayStore)


Heb jij het wel gezocht in de Play Store via de ontvanger @Dennis Schreve ? Ik heb dat gedaan via de DIW7022 en de Nokia streamingbox 8000. Via beiden is de NOS app gewoon niet meer te vinden danwel aanwezig in de Play Store voor Android-TV.


Heb jij het wel gezocht in de Play Store via de ontvanger @Dennis Schreve ? Ik heb dat gedaan via de DIW7022 en de Nokia streamingbox 8000. Via beiden is de NOS app gewoon niet meer te vinden danwel aanwezig in de Play Store voor Android-TV.

Ik heb nog even gekeken in de Google PlayStore en staat er niet meer bij. Maar heb de app er nog steeds erop staan toen die er wel bij stond, dus @PeterG dan laat ik hem er mooi op staan. Dus niet verwijderen, anders krijg je de app niet meer terug.

@mdbraber helaas heeft de NOS anders besloten om deze niet meer aan te bieden via de KPN TV+ Box, vraag me niet waarom want ik vind het ook vreemd dat het niet meer wordt aangeboden.


@Dennis Schreve dank voor het checken. Ik heb inmiddels via contacten bij de NOS gewerkt wordt aan een nieuwe app voor Android TV, waaronder de TV+ box.


Maar heb de app er nog steeds erop staan toen die er wel bij stond, dus PeterG dan laat ik hem er mooi op staan. Dus niet verwijderen, anders krijg je de app niet meer 

@Dennis Schreve . Precies! Heel zuinig op zijn.😏👌

Maar ... in de Samsung app store is ie er nog wel 😃. Heet dan NOS Live.

En via een browser ( op de kpn box heb ik TV BRO. Heel prettige browser) via URL

https://nos.nl/live

 


@Dennis Schreve dank voor het checken. Ik heb inmiddels via contacten bij de NOS gewerkt wordt aan een nieuwe app voor Android TV, waaronder de TV+ box.

Ik ben benieuwd @mdbraber, kun je ons op de hoogte houden van deze ontwikkeling?