Skip to main content

Dit is geen klantenservice, dit is een vangnet !

Op de kop af een maand geleden heb ik kennisgemaakt met dit forum, nadat ik alle mogelijkheden om een probleem te melden al had geprobeerd. Jarenlang klant, ik gebruik de app, ben ingelogd op de website, maar NERGENS kom je gewoon een plek of persoon tegen, waar je gewoon je probleem kwijt kunt EN DIE DAT DAN OOK OPLOST !!

PROBLEEM : Sinds wij een abonnement hebben op Netflix, valt de ontvanger bij het benaderen van de NPO app simpelweg UIT. Gevolg: Alles weer resetten (TV, ontvanger) door de stroom eraf te halen en - dat duurt dus even - kun je weer een nieuwe poging wagen. Het was dus even goed gegaan. Mijn idee : onze ontvanger is blijkbaar op leeftijd c.q. te oud. Nieuwe ontvanger, zou je denken, of een nieuw modem. Maar nee, ontvanger werd gereset en daar gingen we weer. Tot nu dus. Ik zou NU graag een DEFINITIEVE oplossing aangereikt krijgen !

Wellicht handig dat je erbij zet welke ontvanger je heb en welke modem ook.

Zodat ze je gericht verder kunnen helpen


In het vorige topic meldde je dan ook dat het weer werkt.

Maar goed. Als je ontvanger een Arris VIP2952 of Arcadyan hmb2260 is dan is mijn ervaring met de apps daarop ook slecht. Hier werkt het met de npo start app ook niet (momenteel 2260). 

Sinds ik voor Netflix en de andere streamingdiensten de apps in mijn smart-tv gebruik is het heerlijk. 

De rekenkracht van genoemde ontvangers is gewoon te matig voor die apps.

Heb je een smart-tv? Die is niet voor niks smart hè. 

Voor mijn andere tv uit 2012 heb ik een chromecast aangeschaft. Momenteel maar 3 tientjes bij mediamarkt!

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-hd-met-google-tv-1736543.html

We gaan ons als consument toch niet afhankelijk van de box van de provider maken? Die is naar mijn mening basaal voor tv kijken. 


  • MennoG78

  • PeterG  

  • Heren, beiden dank voor het meedenken. Als je - alweer - de moeite neemt om heel die check-cyclus door te lopen op de site krijg je vanzelf de keuze “Welke ontvanger” voorgelegd en - na het resetten - besluit men vrolijk met de opmerking dat het toch maar weer werkt - totdat je de volgende keer er weer mee geconfronteerd wordt. Het is inderdaad een wat oudere tv. Dus bedankt voor de aanvullende tips. Die dongel heb ik al, maar dat was nu gewoon niet de manier van tv kijken / benaderen. Maar goed, het werkt weer, voorlopig. Maar het kost steeds tijd en moeite en de ergernis neemt toe. Allen een fijne dag toegewenst !


Met een eigen streaming apparaat of via smart-tv daalt de ergernis tot 0. Hier wel.

De npo start app doet de 2260 ook hier crashen


@LeenR 

Op een forum helpen klanten elkaar en de moderator.

 

Dus informatie is handig.

  1. welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Welke KPN modem router (Experiabox, Box12) heb je?
  3. Hoe is de KPN tv ontvanger verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar allemaal tussen.

 

Ale ik het goed begrijp van @PeterG heb je nog een “oude” KPN tv ontvanger.

Misschien abonnement een keer aanpassen naar KPN tv+, dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en daar werken de app's gelukkig wel goed op.😉😊


@joop2011 

Je hebt gelijk. Maar terwijl ik op de KPN site (gegevens bekend) zat te wachten, bedacht ik me dat ik de vorige keer was geattendeerd op dit forum. Dus min of meer als uitlaatklep, vanwege de herhaalde klacht, heb ik het ook hier gemeld. Intussen de functionaliteit van het forum leren kennen. Een evt. volgende keer (...) zal ik me (beter) aan de spelregels houden, beloofd. En alle benodigde data erbij vermelden. Maar het is NIET mijn hobby ! Ik wou gewoon een probleem opgelost zien, wat intussen is gelukt, voorlopig. Maar ik jouw bijdrage en advies is welkom en gewaardeerd !


@LeenR 

Als je mijn vragen beantwoord, kunnen wij (klanten of moderator) verder voor je kijken. 

Momenteel werkt het begrijp ik, maar dan kunnen we kijken waar het eventueel aan gelegen zou kunnen hebben. 😉