Skip to main content

Mijn account op NPO plus is niet meer gekoppeld. Zowel via de app als via kanaal 205 met rode knop kom ik op een pagina waar staat: : verbind eenvoudig je account met de tv, dan hoef je niet bij ieder bezoek in te loggen.

Hier staat dan een code, en een QR code link. ALs ik deze volg kom ik bij de NPO site niet bij /connect maar krijg ik de homepage waar ik geen code kan invoeren. 

Hoe krijg ik mijn betaald NPO plus account weer gekoppeld aan de KPN, zodat ik via KPN weer naar NPO plus kan kijken?

Hans

Hallo @Hanzie026, lukt het om in te loggen via deze link?

https://id.npo.nl/account/login

Vervolgens kun je via de code op de tv het account weer koppelen.


Hoi Ratonesque,

ALs ik op de link klik kom ik inderdaad op een NPO overzicht met mijn gegevens.

De volgende kopjes:

accountgegevens: mijn ID

abonnement: je hebt een NPO plus abonnement

Alleen zie ik nergens de mogelijkheid om de code die op de TV gegeven wordt ergens in te vullen.

mvg

Hans


Als je naar beneden scrollt zie je daar dan ook NPO Start staan? Als ik daarop klik word ik meteen  ingelogd on NPO Plus. Misschien kun je daar de code invullen, @Hanzie026.

 


ik ben dan ook direct ingelogd net als jij. Ik kan alleen nergens een code invoeren.

 


Als je al ingelogd bent, en het dus al het NPO plus aanbod is, hoef je ook niet meer de koppelcode voor inloggen te gebruiken.


wel om via kan op kanaal 205 NPO plus op mijn tv te kijken. Ik kan via de kan box niet inloggen.

KPN kanaal 205; op de rode knop drukken, en dan op mijn NPO klikken levert de opmerking interne fout. “ er is een onbekende fout opgetreden in de toepassing.” 

Op mijn computer kan ik inloggen, maar dus niet op de KPN box, via app menu of dus direct inloggen op kanaal 205.

 

Hans

 


Als je nog een Arris of Arcadyan ontvanger hebt werkt dat nog niet. Die heeft nog de oude app.

Overigens als ik op m'n Arris vip2952 naar 205 ga en dan rode knop kom ik wél in de NPO Start app. Maar dat is nog de oude en inloggen daarop ondersteunt de NPO niet meer.


Peter

Ik kom idd ook op NPO start, dit is blijkbaar de oude app want kan daar niet inloggen. 

ik heb een arris VIP5202.

Komt daar een update voor of moet ik een nieuw kastje bij KPN aanvragen?


Ook op die ontvanger komt uiteindelijk de nieuwe NPO start app. Sinds vandaag heb ik 'm pas op m'n Samsung tv; gisteren was het nog de oude.

Overigens hoef ik niet in te loggen. Ik heb NLziet en heb via die app ook het NPO plus aanbod.

Heb je geen andere mogelijkheid om het aanbod nu via de tv te zien? Geen moderne smart-tv (niet ouder dan 2019) met Android-TV. Of een Samsung of LG?


nou dan wacht ik wel op de update van de app. Voorlopig dan maar laptop via HDMI op TV aan te sluiten voor NPO plus.

Dank voor het meedenken.

Hans


Ik heb hetzelfde probleem. Tot een paar dagen terug npo plus gekeken op de tv. Toen opeens grijs beeld met npo logo en  de melding dat ik de tv moest koppelen via qr code. En dan kom je dus niet verder. Je komt bij de vernieuwde, uitgeklede npo app terecht. ( connect ontbreekt in de url). Op een 2e tv hetzelfde probleem. Wel qr code, maar geen mogelijkheid om code in te vullen. (Ik heb het eerder vaak genoeg gedaan). Op internet wordt dit probleem sinds de npo update vaker gemeld, npo doet er niets mee . Het gaat dus om het ontbreken van een invulscherm voor de koppelcode!


Heb je de QR code wel gescand met je mobiele telefoon, @Hanneke.tr ?

Want dan kom je gewoon op de website http://id.npo.nl/koppel terecht. Bovendien staat dát er ook nog eens bij als je geen mobiel hebt. Zie punt (1) hieronder.

De app in je mobiel of tablet heeft geen optie (meer) om te koppelen met de NPOstart app in de televisie of streaming apparaat.

 


Hoi Gerard, dank voor het doorsturen van de web link “ koppel” van NPO. Alleen genereert de KPN “zender 205 rode knop “app een 7 teken code terwijl NPO koppel website nu een 8 teken code wil.

Gevalletje ICT project bij de overheid...


Sinds wanneer heet ik Gerard?

En waarom het via de Arris ontvangers nog niet komt omdat daar nog de oude app op aanwezig is. Die koppelcode wordt inmiddels niet meer ondersteund door de NPO.

Dat héb ik hier al uitgelegd.

En eh, overheid???? De NPO is niet van de overheid. Gelukkig niet. Het is hier geen Rusland, China, of Noord Korea.


Beste Peter, 

Heb je de QR code wel gescand met je mobiele telefoon, @Hanneke.tr ?

Want dan kom je gewoon op de website http://id.npo.nl/koppel terecht. Bovendien staat dát er ook nog eens bij als je geen mobiel hebt. Zie punt (1) hieronder.

De app in je mobiel of tablet heeft geen optie (meer) om te koppelen met de NPOstart app in de televisie of streaming apparaat.

 

Bovenstaande  link vraagt om 8 cijfers. Echter de koppelcode op mijn scherm bestaat uit een combinatie van 7 letters en cijfers. En letters kun je niet invullen in het numerieke scherm. Hanzie026 heeft dezelfde ervaring.


Ik heb al uitgelegd hoe dat komt @Hanneke.tr . Lees ff een paar reacties terug.

Maar bij deze nog even:

De Arris ontvangers moeten nog van de nieuwe app voorzien worden. De code van de oude app, die daar nog op zit, wordt inmiddels niet meer ondersteund door de NPO.

Even geduld totdat de app op de Arris ook vernieuwd is.


Peter, wij hebben twee ziggo Next mediaboxen.


Peter, wij hebben twee ziggo Next mediaboxen.

Oh, je bent hier bij KPN….. @Hanneke.tr 

Maar ook op de Next en Next mini is de kpn app nog niet vernieuwd. En dus niet te koppelen met een account.

Voor deze ontvangers kun je het best terecht op

http://community.ziggo.nl .

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ziggo-en-NpostartPlus-Koppelen-lukt-niet/m-p/1282105/highlight/true#M155777 


Zelfde probleem met Arcadyan box: npo app niet te koppelen. Geeft code met 6 letters en cijfers.


@kamonu 

medio december worden de Arris en Arcadyan boxen van de nieuwe app voorzien.

Inloggen met de code van de oude app ondersteunt de NPO niet meer.

‘Even’ geduld dus.

 


Het probleem ligt niet bij de decoder. Het probleem is dat je, als je inlogt, (op welke manier dan ook) op www.npostart.nl/connect je terecht komt op www.npostart.nl, dus zonder connect. Ook via de pc is er geen mogelijkheid om een koppelcode in te vullen. De fout zit bij npo start.

NPO Start heeft rond 23 november een technische vernieuwing gelanceerd en dit leidt tot problemen.… lees de reviews op google play er maar op na.

Het door u aangehaalde bericht dateert van 6 november. Toen was er nog niks aan de hand. Kortom: wachten tot er een update gaat plaatsvinden.

Bedankt voor het meedenken.


Het probleem ligt niet bij de decoder. Het probleem is dat je, als je inlogt, (op welke manier dan ook) op www.npostart.nl/connect je terecht komt op www.npostart.nl, dus zonder connect. Ook via de pc is er geen mogelijkheid om een koppelcode in te vullen. De fout zit bij npo start.

Hoi @Hanneke.tr . Uiteraard staat er in de OUDE app op de Next nog de OUDE inlog link. En die werkt niet meer. De nieuwe inloglink is id.npo.nl/koppel. Maar ook daar kun je de oude app niet koppelen.

Je zult echt geduld moeten hebben totdat Ziggo de Next van de nieuwe app heeft voorzien.

Als je geen smart-tv hebt dan kun je de nieuwe app, wel met inloggen😀, gebruiken via de laptop npo.nl/start en via de app in je smartphone. Die is ook inmiddels de nieuwe.

Op smart-tv's is de app inmiddels vernieuwd.

Op de boxen van de providers Ziggo (Next, Next Mini) en KPN (Arris, Arcadyan) is nog de oude app die de npo niet meer ondersteund qua inloggen voor npo plus.

In december worden die boxen voorzien van de nieuwe npo start app waarbij je weer kunt inloggen.


Peter, wij hebben twee ziggo Next mediaboxen.

Deze krijgen de nieuwe app op 1 december. Dan is de link die Peter deelt bruikbaar.

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-Updates/NPO-lanceert-op-1-december-de-nieuwe-NPO-app/ba-p/1289935

Ps @PeterG ik zag op mijn Samsung twee NPO apps in de store vreemd genoeg wou de nieuwe niet installeren en blijkbaar werkt doordat ik dat probeerde de oude ook niet meer.


Afwachten dus!


@Galdor68 

Heb je wel een gratis Samsung account en ben je daarmee ingelogd op je televisie?