Skip to main content

NPO Start stopt zeker wel 4 keer tijdens het kijken naar een programma van 45 minuten op mijn TV. Op de app van KPN zelf, die bij de apps staat. Ik baal daar stevig van, want je moet dan steeds weer inloggen. Ik lees dat hier door meerdere mensen er over geklaagd wordt en dat het ook toch echt ligt aan KPN. Kunnen jullie daar iets aan doen, want zo werkt het niet...

Hoi ​@Spotify is niet op te zeggen dat is uiteraard niet de bedoeling! Welke ontvanger heb je exact in gebruik? En zijn deze problemen recent ontstaan? 

Ik ben ook zeer benieuwd welk type ontvanger van kpn je hebt, Sinotz

Zou dit al opgelost zijn?

Erik van KPN (30 maart): Ondertussen hebben we dit wel met de NPO besproken. Zij hebben dit probleem kunnen reproduceren en ze werken eraan. Hopelijk kunnen ze het probleem snel verhelpen in een update, zodat we die appupdate ook op onze ontvangers kunnen doorvoeren.

Bron: 

Beste ​@Spotify is niet op te zeggen ,

Heb jij soms ook de TV-ontvanger Arris VIP2952 V2, net als ik?

En ​@Remco van KPN , met de NPO-app op deze TV-ontvanger ervaar ik al maanden hetzelfde, dat de NPO-app op de TV-ontvanger crasht tijdens het kijken van een programma, ongeveer halverwege het programma. Daarom gebruik ik de NPO-app op de TV-ontvanger zo min mogelijk.

Nou moet ik wel erbij vermelden dat ik vrij weinig TV kijk, en dus nog minder vaak de NPO-app op de TV-ontvanger gebruik. Daarnaast heb ik de mogelijkheid om via alternatieve manieren NPO te kijken op een TV, waardoor ik dit probleem kan omzeilen. Dit d.m.v. draadloos of bedraad streamen vanaf mijn smartphone of tablet naar een TV.

Mede daarom heb ik er tot nu toe geen melding van gemaakt op dit forum, en ook omdat ik de indruk heb dat deze TV-ontvanger qua hardware moeite lijkt te hebben om de NPO-app aan te kunnen. Dus vraag ik mij af of een update van de TV-ontvanger dit probleem wel zou kunnen verhelpen, maar hopelijk heb ik het hierin mis…

Ja, ik heb ook dezelfde Arris als jij, ledje. Het probleem speelt al heel lang, maar ik kijk niet zo veel naar NPO Start. Maar nu dus even wel. En dan is het heel storend.  Volgende keer ga ik wel op mijn tablet kijken, maar het kijkt op je grote tv gewoon wat prettiger en dat zou toch moeten kunnen KPN?

Ik heb dus ook het kastje Arris VIP2952 V2. 

Ja, ik heb ook dezelfde Arris als jij, ledje. Het probleem speelt al heel lang, maar ik kijk niet zo veel naar NPO Start. Maar nu dus even wel. En dan is het heel storend.  Volgende keer ga ik wel op mijn tablet kijken, maar het kijkt op je grote tv gewoon wat prettiger en dat zou toch moeten kunnen KPN?

Ik vind ook dat het prettiger kijkt op een groot televisiescherm. Maar ik denk niet, en verwacht ook niet dat KPN hier gauw een oplossing voor gaat bieden (met alle respect voor KPN). Dit omdat, wanneer ik het goed heb, dit een soort van extra service is vanuit KPN. En wanneer KPN al deze oudere TV-ontvangers moet gaan vervangen voor nieuwere exemplaren wordt dat volgens mij een te grote kostenpost voor KPN, indien het aan de hardware ligt van de oudere TV-ontvangers en dus niet met een update te verhelpen is.

Komt er dus op neer om zelf een andere manier te vinden en zonodig aan te schaffen om NPO op het televisiescherm te kunnen kijken. Denk dan bijvoorbeeld aan streamen vanaf je tablet naar een ChromeCast, die je koppelt aan je TV.

Of bijvoorbeeld bij een iPad/ iPhone streamen via AirPlay naar een smart-TV, die AirPlay ondersteunt. 

@Spotify is niet op te zeggen , je kunt ook overwegen je TV-abonnement om te zetten in KPN TV+ . Alleen ik weet je verder niet te vertellen of en hoeveel meer dat kost, en of dat dat beter werkt (of dat er weinig bekende problemen en bugs zijn).

Misschien dat ​@PeterG jij hier meer over kan vertellen?

Ik kan in ieder geval bevestigen dat veel apps maar matig werken op de VIP2952. Ik gebruikte daar sinds oktober 2019 al direct gewoon de apps in mijn smart-tv voor.

Sinds januari 2023 hier een TV+ boxje.

En hier de prijsstelling van het abonnement met TV+. Dus minimaal 42,50 + 12,50 voor internet en tv.

Ik heb al jaren het tv plus pakket, dus dat maakt niets uit voor de app van NPO Start. Gister nog wel gebeld met KPN en zij hebben het systeem gereset. Ik moet nog zien of NPO Start het nu wel doet zonder te stoppen, maar er werd gezegd dat dit soms kon helpen icm het Ariskastje. Anders wachten op een update van de app, omdat er toch meerdere mensen zijn die hier ook last van hebben.

Ik heb al jaren het tv plus pakket, dus dat maakt niets uit voor de app van NPO Start. Gister nog wel gebeld met KPN en zij hebben het systeem gereset. Ik moet nog zien of NPO Start het nu wel doet zonder te stoppen, maar er werd gezegd dat dit soms kon helpen icm het Ariskastje. Anders wachten op een update van de app, omdat er toch meerdere mensen zijn die hier ook last van hebben.

Het pluspakket is wat anders dan KPN TV+, dat zijn namelijk 25 extra TV-zenders naast het standaard TV-zender pakket.

KPN TV+ is een heel ander TV-abonnement dan wat je nu hebt, met bijbehorende ander soort nieuwere TV-ontvanger, waar je €12,50 per maand voor betaald. Hierbij meer informatie (klik daarbij op de groene snelkoppelingen voor de betreffende webpagina’s).  Pluspakket  KPN TV+ .

Dus voor de duidelijkheid. 

ITV : Arris ontvangers, apps matig/traag

TV+ : Sagemcom ontvanger, apps prima 

Tot januari 2023 had ik de Arris VIP2952. De apps daarin werken de apps niet goed dus gebruikte ik die in de smart-tv. Die hebben veel mensen tegenwoordig. En waarom dan een smart-tv kopen als je het smart gedeelte, apps, niet gebruikt?

Sinds januari 2023 gebruik ik van kpn de Sagemcom DIW7022. Daarin werken de apps prima. Dat TV+ boxje 😉 krijg bij bovenstaande abonnement (schema).

Ook ik ervaar regelmatig dat de NPO plus app bevriest op de TV+ box. Als ik de app afsluit dan doet kpn tv het ook niet meer. Het enige wat helpt is de TV+ box uitzetten en even wachten daarna opnieuw opstarten. Het lijkt of dat de internetverbinding soms bij gebruik vd NPO plus app stopt of in slaap valt. Dit gebeurt alleen bij gebruik vd NPO plus app op  de TV+ box, andere apps wo ook kpn TV gebeurt dit niet.

Calispera, gebruik je dan het Arris kastje dus niet, maar een andere box, als ik het goed begrijp?

Ik kreeg onlangs een stream op de website van npo start niet eens aan de gang. Er zijn bij npo zelf mijns inziens ook problemen. 

Website http://npo.nl/start

Calispera heeft het Sagemcom kastje. Type DIW7022. Kpn noemt dat TV+. 

Met de Arris kastjes noemt kpn iTV.

Mede op basis van de voorgaande berichten kunnen we dan concluderen dat je het beste NPO kunt kijken op een TV via een smart-TV zelf, of op een TV via een smartphone/ tablet welke je draadloos of bedraad koppelt aan een TV?

Het 2e (draadloos of bedraad streamen vanaf smartphone/ tablet naar een TV) doe ik meestal, en niet via de smart-TV’s zelf daar deze wat betreft het smart-gedeelte inmiddels te oud zijn.

Of bijvoorbeeld een (nieuwere) Apple TV aanschaffen/ gebruiken kan natuurlijk ook. Want daarop is de NPO-app ook beschikbaar.

Dan sluit ik wel mijn laptop aan op de tv met een hdmi kabel. Zo kijk ik ook af en toe een gehuurde film via pathé op mijn tv. Ik heb deze kabel al in huis. Dat lijkt me dan de beste oplossing. Bedankt voor de tip!

Dan sluit ik wel mijn laptop aan op de tv met een hdmi kabel. Zo kijk ik ook af en toe een gehuurde film via pathé op mijn tv. Ik heb deze kabel al in huis. Dat lijkt me dan de beste oplossing. Bedankt voor de tip!

Goed idee! 👍

Daar houd ik nou van, buiten de kaders denken en op die manier tot een goede en werkbare oplossing komen.

Reageer