Skip to main content
Beantwoord

NPO Start hapert steeds op mijn Arris ontvanger

• December 14, 2025
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Als ik via NPOstart kanaal of app kijj stopt het programma zeker 4 keer in nog geen uur.

Frustrerend om steeds weer opnieuw in te moeten liggen. Hoe kan dit opgelost worden? Ik las eerder iets over een Arris kastje. Ook ik heb dat type. Is het een oplossing om een nieuwe te sturen?

Graag hoor ik van jullie zodat ik in het vervolg ongestuurd programma's af kan kijken

Beste antwoord door joop2011

Welke Arris ontvanger heb je?

Mocht dat de Arris VIP 2952 zijn, dan kan het kloppen dat je problemen ondervind.

De Arris VIP 2952 is een goede (wel oude) KPN tv ontvanger.

Maar voor app's is hij te traag en is het geheugen te weinig.

Je hebt 3 opties (als je de Arris VIP 2952 hebt): (bel hiervoor gratis 0800-0402)

1. KPN klantenservice bellen en vragen om de Arris VIP 5202
  2. Of vragen naar de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd). Dat is een goede Andorid mediabox. Je gaat dan wel € 12,50 i.p.v. € 10,-- betalen per maand. 
  3. Of als je contractvrij bent, abonnement omzetten naar KPN tv+, meestal ben je dan ook goedkoper uit (de DIW7022 zit standaard in dat abonnement)

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 22, 2025

Hallo Ivan ik kwam je topic tegen en denk graag even met je mee. Welkom op de KPN Community! Wat voor een type ontvanger heb je nu exact in gebruik en zou je ook kunnen toelichten hoe deze is aangesloten? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 22, 2025

Welke Arris ontvanger heb je?

Mocht dat de Arris VIP 2952 zijn, dan kan het kloppen dat je problemen ondervind.

De Arris VIP 2952 is een goede (wel oude) KPN tv ontvanger.

Maar voor app's is hij te traag en is het geheugen te weinig.

Je hebt 3 opties (als je de Arris VIP 2952 hebt): (bel hiervoor gratis 0800-0402)

1. KPN klantenservice bellen en vragen om de Arris VIP 5202
  2. Of vragen naar de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd). Dat is een goede Andorid mediabox. Je gaat dan wel € 12,50 i.p.v. € 10,-- betalen per maand. 
  3. Of als je contractvrij bent, abonnement omzetten naar KPN tv+, meestal ben je dan ook goedkoper uit (de DIW7022 zit standaard in dat abonnement)