Skip to main content

hier ook probleem met kpn tv app . 

Als ik de app download en installeer , log in via abo nummer en pin code dan heb ik alleen 1,2,3 . wil ik zappen naar rtl 4 dan zeg tie kan geen verbinding maken of downloaden duurt te lang . 

streamen via de mobiel gaat ook niet blijft hangen . koppelt hem wel maar gaat daarna  niet verder  . 

KPN klanten service weet niet waar dit aan kan liggen  . 

Admin: afgesplitst van orginele topic

Hi @arjanvh44! Welkom op het forum. 

Een mogelijke oorzaak kan het type mobiel of tablet zijn. Zo moet het apparaat bijvoorbeeld IOS 12.0 of hoger hebben. Of Android 7.0 of hoger. 

Zou je daarom hier willen laten weten welke versie op je apparaat draait? En ook willen laten weten welk merk en type apparaat dit is? Verder hoor ik ook graag of het wel lukt op dezelfde locatie via een laptop of computer naar tv.kpn.com te gaan en daar alle zenders te kijken. 


Hij draaid op Android 12 . Het betreft een sharp tv 40FG2EA.

Streamen vanaf de mobiel lukt ook niet . Hij maakt wel verbinding maar verder gebeurt er niets . Blijft hangen . 


Hallo @arjanvh44 ,

Ik heb even in een oud topic gespiekt: 

1) Controleer of je kijkt via de wifi verbinding. Als je via 4G kijkt, zorg dan dat jouw locatie ook aan staat. Sommige streams kun je namelijk alleen bekijken als je thuis bent. En andere streams kan je bijvoorbeeld alleen binnen Nederland kijken. Via de locatie kunnen wij bepalen of je toegang tot de streams hebt op dat moment.

 

2) Controleer of de tijdsinstellingen op het apparaat juist zijn. Wanneer de tijdsinstellingen van het gebruikte apparaat niet juist zijn, zal KPN TV Online de stream namelijk niet op kunnen halen.

Volg onderstaande algemene instructie om de instellingen te controleren, ze kunnen afwijken omdat elke fabrikant het anders kan hebben.

  1. Ga naar ‘Instellingen’
  2. Open ‘Algemeen beheer’
  3. Open ‘Datum en tijd’
  4. Controleer of ‘Automatisch datum en tijd’ aan staat

 

3) Controleer of je met jouw inloggegevens wel streams kunt bekijken op een ander toestel. Werkt het wel op een ander apparaat? Dan zit het probleem hoogstwaarschijnlijk in jouw apparaat.

 

4) Controleer of je niet aan het maximum aantal streams zit. Je kunt op maximaal drie apparaten tegelijkertijd naar KPN TV Online kijken. Dit geldt voor de KPN iTV app, de KPN Smart TV app en voor tv.kpn.com.

 

5) Controleer of het Kinderslot is ingeschakeld en of deze goed is ingesteld. De KPN TV app neemt de instellingen van de tv-ontvanger over. Als het kinderslot geactiveerd is via de tv-ontvanger, dan is dit dus ook actief in de iTV app.

  1. Druk op ‘menu’ van de afstandsbediening en ga naar ‘instellingen’
  2. Toets de pincode in
  3. Ga naar ‘Kinderslot’
  4. Controleer de instellingen

 

6) Controleer of je voldoende bandbreedte beschikbaar hebt. Het kan voorkomen dat de streams op Interactieve TV Online niet willen starten als er niet genoeg bandbreedte is. Om uit te sluiten dat de bandbreedte het probleem veroorzaakt controleer het volgende:

  1. Zet eventuele downloads uit
  2. Zet de tv-ontvanger op stand-by
  3. Controleer of de draadloze verbinding goed is
  4. Voer een snelheidsmeting uit (je hebt minimaal 10 Mbit/s nodig)

 

7) Controleer of je de juiste beeldkwaliteit geselecteerd hebt. Soms kan het namelijk helpen om de beeldkwaliteit te verlagen.

  1. Ga naar het ‘Profiel’ icon in de app
  2. Kies de optie ‘Beeldkwaliteit’
  3. Kies de optie ‘Laag, kijk ongeveer 1.5 GB per uur’

 

Ik ben benieuwd of  één van deze dingen misschien de oplossing voor jou is. 


Alles gecheckt en niets helpt . Woonkamer doet alles het ook Android tv . Maar in de slaapkamer niet. Is toch heel vreemd dit ??


@arjanvh44 begrijp ik goed dat het dus niet gaat om de iTV app maar de Smart TV app?


Ik gebruik de kpn itv app ( google Android)


@arjanvh44 zou je in dat geval je profiel willen invullen? Dan kijk ik aan onze kant of ik de reden kan vinden. 


Ik gebruik de kpn itv app ( google Android)

Niet helemaal helder. Android is mobiel gebruik (phone/tablet). Android-TV is televisie, stick, streamingbox.

Gebruik je de app in je smartphone of tablet en cast je naar je tv?

Of gebruik je de kpn itv app in je smart-tv of Chromestick met afstandsbediening?

Indien eerste situatie in de slaapkamer? Welke Chromecast heb je daar? v1, v2, v3, met google-tv of in de televisie zelf (eentje met Android-TV besturing dus).

Beneden werkt het wel dus met casten binnen je netwerk is op zich niks mis.


Ik heb een smart tv Android en daar staat de app op . Die niet werkt . als ik de app op de tv open dan heb ik alleen maar 1 2 3 en meer niet . Streamen vanaf de mobiel via bluetooth verbinding connect hij wel maar blijft hangen .


Oei. Dat is beide niet best.

Tenzij… via wifi? Gast wifi? Het werkt alleen via de hoofdwifi.

Heb je misschien Internet Buitengebied?

Gelukkig levert kpn tenminste 1 ontvanger. Die doet het toch wel? Dan heb je tenminste ff die route.

Verder: werkt het via de laptop/browser wel of niet: http://tv.kpn.com ?


Als ik in de woonkamer de app open op smart tv ( Android ) dan werkt het well . Behalve in slaapkamer niet . 


Okee. In de woonkamer werkt het normaal dus.

Moet er toch iets zijn met de internet route naar de slaapkamer.

Smart-tv (ook Android-TV begrijp ik) in de slaapkamer een redelijk recente? Van welk merk?


Het betreft hier een sharp 40 FGE2EA. Is draadloos verbonden . Bedraad aangesloten en werkt niet . Tv is half jaar oud .


Vreemd hoor.

Bedraad aangesloten en werkt niet 

Heb je op dat moment in de tv wel voor “bedraad” gekozen? Dat gaat in een tv niet automatisch en dan blijft ie alsnog via wifi werken ook al zit er een utp kabel in.


@arjanvh44 ik heb er een ticket voor aangemaakt. Wel zie ik dat er in de afgelopen tijd al meerdere tickets zijn aangemaakt. 

Daarom gaat een team eerst kijken of dit met elkaar te maken heeft. En of we aan 1 probleem werken of dat er meer speelt. 

We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Maar omdat we wat grondiger moeten zijn kan dit langer duren dan de gebruikelijke 3 werkdagen.