Skip to main content

NPO1 bevriest:

Twee tv-ontvangers; eerste in woonkamer, tweede in slaapkamer. De laatste vertoont al ruim een half jaar het gebrek: beeld en geluid bij alléén zender NPO1 ‘bevriezen’ na enkele seconden. Zowel bij rechtstreekse keuze, als bij overschakelen vanaf elke andere zender.

Door diverse KPN monteurs/technici wijziging van zowat alle denkbare configuraties geprobeerd, inclusief vervanging van apparatuur, maar niets helpt.

De hamvraag blijft dus: waarom treedt het verschijnsel alléén op bij NPO1 op? Is daar een theoretische verklaring voor te bedenken?

En: heeft iemand hetzelfde probleem? Of beter nog: ja, gehad, maar opgelost? Ik hoor het graag!

1. Welke KPN tv ontvanger heeft u?
  2. Of is het via de KPN app?
  3. Is dit bij LIVE kijken? 

Hi, Joop

1- Probleem doet zich voor bij alle typen ontvangers; ook de nieuwste, daar zit de oorzaak dus niet

2- via de KPN tv- ontvangers, niet via de app

3- het is inderdaad bij Live kijken; opnames terugkijken gaat gewoon goed

groet, Lo

Beste @lvanho 

Wat bedoel je hiermee?

Ik heb de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en ik heb dit probleem nog nooit gehad.

Ik weet niet welke KPN ontvanger u heeft, maar misschien helpt resetten. 

Hi @lvanho, welkom hier. 

Als ik het goed begrijp is de ontvanger ook vervangen op de plek waar dit gebeurt. Mag ik weten welke ontvanger daar nu staat? Verder zou ik willen weten hoe deze is aangesloten. Rechtstreeks met een kabel van de ontvanger naar de modem? Of zit daar nog iets tussen, zoals een switch, een router of draadloze adapters. Het makkelijkste om dit te achterhalen is om de kabel vanaf de ontvanger te volgen, waar komt deze uit? 

Ik hoor graag van je. 

Reageer