Skip to main content

Als ik NPO1 op UHD zet gaat het geluid haperen. Hoe kan ik dit oplossen.

Klopt, heb ik ook last van. Allerlei instellingen geprobeerd, zowel NPO1 als kanaal 690.


Hier ook veel sound drops (ca. 10 tot 15 keer per minuut) als ik UHD aanzet op NPO1. Als UHD uit staat geen sound drops. Ook niet op ander kanaal. Mijn configuratie: TV+ box via HDMI op Onkyo versterker aangesloten. De TV+ box sound instelling staat op Dolby Digital Plus. Als ik deze instelling overigens op pass trough zet (wel mijn voorkeur) dan heb ik al tijden lang sounddrops op elk kanaal. Als dit zo blijft dan geen UHD voor mij.


Inmiddels is het bij mij vanzelf opgelost. Of de apparatuur heeft zichzelf gefinetuned, óf er is door KPN op de achtergrond iets aangepast. 


Ik heb na het inschakelen ook last van korte geluids onderbrekingen.

Hoe kan je deze UHD inschakeling weer uitschakelen?

 

*Zelf gevonden, onderin het startmenu van NPO1


Als zoveel klanten dit hebben ligt het zeker aan KPN. 


Inmiddels is het bij mij vanzelf opgelost. Of de apparatuur heeft zichzelf gefinetuned, óf er is door KPN op de achtergrond iets aangepast. 

👇🏾
 

Hoi allemaal.  We krijgen signalen binnen dat de zender nu alleen in stereo is. Dat klopt!  Er is getest met dolby maar helaas gaf dat nog complicaties waardoor het geluid wegviel. Daar zit natuurlijk niemand op te wachten! Daarom is er besloten om voorlopig even alleen stereo door te geven.  

We proberen het volgende week opnieuw. 


Vragen of opmerkingen mogen in het onderstaande topic, dan houden we het zoveel mogelijk centraal: