Skip to main content
Beantwoord

NPO1en NPO2 slechte ontvangst in combinatie met een KPN Box12

• December 7, 2024
  • 2 reacties
  • 56 keer bekeken

Op mijn tv ontvang ik npo1 en npo2 slecht. Ik krijg even beeld met geluid en dan stil staand (zonder geluid). Wat zou de reden kunnen zijn? Er staat een wifi versterker (super wifi 2.0) redelijk dichtbij.

N.b. Alle andere kanalen ontvang ik prima.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Erfi ,

Heb je interactieve TV met een oudere ontvanger? BV een Arris:  

Dé oplossing in veel situaties, start jouw tv-ontvanger opnieuw op. 

Instructie:

• Haal de stekker uit het stopcontact, of de stroomplug uit de tv-ontvanger
  • Wacht minimaal 30 seconden
  • Steek de stekker of stroomplug er weer in en wacht tot de tv-ontvanger is opgestart

Controleer nadat de tv-ontvanger opnieuw is opgestart of het probleem is opgelost.

Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

•  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

Heb je TV+? 

Dan staat de instructie hier: 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 7, 2024

Hallo ​@Erfi ,

Heb je interactieve TV met een oudere ontvanger? BV een Arris:  

Dé oplossing in veel situaties, start jouw tv-ontvanger opnieuw op. 

Instructie:

• Haal de stekker uit het stopcontact, of de stroomplug uit de tv-ontvanger
  • Wacht minimaal 30 seconden
  • Steek de stekker of stroomplug er weer in en wacht tot de tv-ontvanger is opgestart

Controleer nadat de tv-ontvanger opnieuw is opgestart of het probleem is opgelost.

Geef de tv-ontvanger een frisse start (reset)

Heb je de tv-ontvanger opnieuw opgestart, maar helpt dit niet? Geef de tv-ontvanger een ‘frisse start’. Hierdoor worden de gegevens van je ontvanger opnieuw ingeladen.

Instructie: 

•  Druk op Menu op de afstandsbediening.
  • Ga naar Instellingen.
  • Ga naar Systeem.
  • Ga naar Terug naar fabrieksinstellingen en kies Frisse start.
  • Kies "ja" zodra dit in het pop up scherm verschijnt. De ontvanger gaat daarna opnieuw opstarten

Na een frisse start, moet je opnieuw inloggen bij apps zoals Netflix. Houd je inloggegevens dus bij de hand.

Heb je TV+? 

Dan staat de instructie hier: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 7, 2024

Na wat uitproberen van de tips, heb ik uiteindelijk succes met het resetten van de KPN TV+ box.

Dank voor de tips.