Skip to main content
Beantwoord

OK knop werkt niet op Philips 65MLED910/12

• December 14, 2025
  • 5 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik heb mijn nieuwe tv van Philips 65MLED910/12 geïnstalleerd en kpn TV+ box erop aangesloten. Afstandsbediening gekoppeld via het instellingen menu van KPN. Ik kan tv nu aan zetten maar dan kan ik in het opstartmenu van Philips tv de bron niet selecteren (pijltjes) en op OK niet gebruiken om die te selecteren. Daarvoor moet ik de AB van Philips gebruiken. Nadat ik dat heb gedaan, werkt de AB van KPN gewoon weer. Hoe krijg ik het zo ingesteld dat ik echt maar 1 AB nodig heb?

Beste antwoord door Arjan van B

Na drukken van “bron” op de KPN afstandsbediening (dat is altijd wel de eerste stap) zouden de pijltjes en OK ook tijdelijk via infrarood naar de televisie gestuurd moeten worden. Je ziet dan ook een rood lampje op de afstandsbediening (signaal gaat via infrarood naar televisie) in plaats van groen (via bluetooth naar de TV+ Box). Dat stop na een paar tellen, of zodra je een keuze gemaakt hebt.

Dus: gebeurt er niks op je televisie na drukken van “bron”? Of wordt er wel een menu met bronkeuze getoond op je televisie, en zie je een rood lampje branden als je na drukken van “bron” de pijltjes of OK gebruikt, maar reageert de televisie daar niet op? Dan moet je waarschijnlijk een andere code zoeken om de afstandsbediening af te stemmen op je televisie.

Maar het is makkelijker als je het zogenaamde HDMI CEC aanzet in de KPN TV+ Box (verstopt in de beeldinstellingen), én in je Philips televisie (dat heet daar “EasyLink” en staat misschien al aan). Daarna gaat je televisie vanzelf aan als je de TV+ Box aanzet (de “TV” knop dus niet meer nodig), en kiest dan hopelijk ook vanzelf de goede bron (de “bron” knop ook niet meer nodig).

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 14, 2025

Probeer eens de bron toets op de ab van kpn in te toetsen net zolang tot de juiste bron in het scherm staat. Ok toets is dan niet nodig. Succes

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • December 14, 2025

Beste ​@MartFab met de AB van de decoder kun je uitsluitend de basale instellingen van je tv bedienen, te weten aan, uit, harder, zachter en bron, meer niet.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@MartFab, welkom op de KPN Community. De tip die ​@Hanseman geeft is mogelijk een winnende! De desbetreffende knop zit onder de cijfertoets 7. Het is een soort open vierkantje met een pijltje van links dat in het vierkantje komt. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 17, 2025

Na drukken van “bron” op de KPN afstandsbediening (dat is altijd wel de eerste stap) zouden de pijltjes en OK ook tijdelijk via infrarood naar de televisie gestuurd moeten worden. Je ziet dan ook een rood lampje op de afstandsbediening (signaal gaat via infrarood naar televisie) in plaats van groen (via bluetooth naar de TV+ Box). Dat stop na een paar tellen, of zodra je een keuze gemaakt hebt.

Dus: gebeurt er niks op je televisie na drukken van “bron”? Of wordt er wel een menu met bronkeuze getoond op je televisie, en zie je een rood lampje branden als je na drukken van “bron” de pijltjes of OK gebruikt, maar reageert de televisie daar niet op? Dan moet je waarschijnlijk een andere code zoeken om de afstandsbediening af te stemmen op je televisie.

Maar het is makkelijker als je het zogenaamde HDMI CEC aanzet in de KPN TV+ Box (verstopt in de beeldinstellingen), én in je Philips televisie (dat heet daar “EasyLink” en staat misschien al aan). Daarna gaat je televisie vanzelf aan als je de TV+ Box aanzet (de “TV” knop dus niet meer nodig), en kiest dan hopelijk ook vanzelf de goede bron (de “bron” knop ook niet meer nodig).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 17, 2025

@Arjan van B, dank voor deze tip! De andere suggesties leverde helaas niets op (auteurs ook dank). Maaaar…. Dit werkt inderdaad. Tv, geluidboxen en kpn box starten alledrie nu met 1 druk op de knop op en ik kan direct kpn tv kijken! Super! Merci!