Skip to main content
Vraag

Om de tijd zwart beeld met TV+ Box op onze Sony Bravia 9II

• August 31, 2026
  • 2 reacties
  • 47 keer bekeken

wiheda
Topper

Wij hebben de Sony Bravia 9II. Om de tijd zwart beeld. Met het 4K abonnement op Netflix alleen geluid en niet synchroon lopen op gewone tv zenders. Na een maand kon eindelijk het abonnement van 4K opgezegd worden. Netflix werkt weer. Alleen nog wel dat het beeld even een seconde zwart wordt. Soms heel vaak en soms enkele keren. Expert geweest en geven aan diverse instellingen uit te zetten. Dan ga je van een nieuwe tv een stap van 5 jaar terug. Zonde geld. De processor van de tv is sneller met communiceren dan de KPN+ box. KPN roept dat het aan de tv ligt. En we via wifi moeten werken, terwijl alles bekabeld is. Vreemd. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

2 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@wiheda, goed dat je dit meldt! Als ik het goed begrijp gebeurt dit alleen als je Netflix kijkt via de TV+ Box? Zo ja, wat als je de Netflix app op de Sony Bravia TV zelf gebruik? Krijg je dan ook zwart beeld of gebeurt het alleen via de TV+ Box? 

Je geeft ook aan dat het geluid en beeld niet synchroon loopt op gewone TV zenders, helpt het instellen van audiovertraging op de TV+ Box om dat op te lossen? 
Ik hoor de bevindingen graag!

wiheda
Topper
  • Auteur
  • Topper
  • September 4, 2026

Als ik via KPN een upgrade van Netflix naar 4K maakt, heb ik alleen geluid en geen beeld. 
Op de gewone tv zenders naar 4K upgraden geluid en beeld loopt niet synchroon. 
wel voor beide 1 maand extra betaald, maar de medewerker van KPN gaf door dat ik pas na één maand alles terug kon zetten. 
na terug zetten werkt Netflix weer, maar valt soms enkele seconden weg (zwart beeld zonder geluid). En dit is ook bij de gewone zenders. Ik heb van Expert, de winkel waar de tv is gekocht een lijst met oplossingen gekregen die de tv uiteindelijk naar de tv’s van één jaar terug zette. Dus je koopt een tv van €4.000,- en je moet de in het menu diverse dingen uitzetten zodat het een Bravia 7 is zeg maar. Die kost nog geen €2.000,-  en dit alleen dat de KPN box de snelheid van communicatie niet aankan. Ook in de KPN box heb ik dingen uit moeten zetten. 
Ik vind dit treurig. We kopen een tv om 4K te kijken en KPN kan dit niet leveren omdat:

De oorzaak ligt bij de HDCP-beveiliging via de HDMI-poort. De Sony TV controleert constant supersnel deze beveiliging. Als de KPN-box een fractie van een seconde te laat reageert, verliest de TV het signaal (de 'handshake') en flitst het beeld heel even naar zwart.

Nieuwe Sony Bravia's proberen standaard een signaal te verwerken dat te zwaar is voor een tv-ontvanger, wat zwarte flitsen veroorzaakt. 

Het KPN kastje ook gewijzigd:

1. Zet de resolutie handmatig vast op 4k2k-50hz (haal hem af van Automatisch).

Dus een maand extra geld betaald, een maand geen Netflix en veel storingen  

En KPN heeft geen oplossing terwijl Expert het vanaf hier heeft gehaald. Het probleem is gewoon bekend bij KPN  

Â