Skip to main content
Beantwoord

Omdat ik een nieuwe tv heb wil ik graag overstappen op de Soundbox

• November 23, 2025
  • 7 reacties
  • 118 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN,

Doordat ik een nieuwe tv heb wil ik ipv de tv box overstappen naar de soundbox voor een beter geluid. Nu heb ik een abonnement voor 2 jaar afgesloten waarvan de eerste 12 maanden 0,00 euro voor de tv box. Wil ik nu de soundbox nemen vervalt mijn korting. In dit topic heb ik gelezen dat in dit geval er gebeld moet worden met KPN om tot een oplossing te komen. Dit heb ik gedaan maar geen oplossing geboden. Verneem graag uw reactie hierop.

met vriendelijke groet,

Henk Nutbey

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Henk 186 . Welkom hier.

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet is wat je had gehoopt te horen, zeker nu je net een nieuwe tv hebt en het liefst meteen een passende oplossing wilt. Je hebt al een paar heldere reacties gekregen en ik kan me daar volledig bij aansluiten. Het klopt dat een lopende korting vervalt zodra je binnen die periode iets aanpast in je abonnement. De Soundbox valt simpelweg onder een ander type tv ontvanger en daarmee onder andere voorwaarden.

In dit soort gevallen is er in de regel ook geen uitzondering of deal te maken. Het bestaande abonnement blijft zoals het is, maar bij een wijziging gaat de korting helaas niet mee.

Ik snap dat het teleurstellend kan voelen, zeker als je net een nieuwe tv hebt en graag voor beter geluid wilt gaan. Hopelijk helpen de toelichtingen hierboven om de opties goed af te wegen. Mocht je toch verder willen kijken naar mogelijke alternatieven, dan denken we natuurlijk graag met je mee.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 23, 2025

Inderdaad ​@Henk 186 als je binnen een kortingsperiode je abo aanpast vervalt de nog lopende korting voor de rest van de looptijd.

Je kunt misschien beter een 2e decoder als TV+SB bestellen.

Even goed rondvragen wat de mogelijkheden zijn, dan blijft je bestaande abo gewoon in tact.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 23, 2025

Ik heb nog niet eerder gehoord dat hier een passende oplossing voor wordt aangeboden. De korting geldt voor het gewone TV+ abonnement, de soundbox is simpelweg een ander product waar geen korting op zit. Bij het overstappen zult u dus helaas de korting kwijt raken.

• November 23, 2025

Heel eerlijk gezegd zou ik om teleurstelling te voorkomen die Soundbox links laten liggen en investeren in een Soundbar.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 23, 2025

Hij is helemaal niet slecht hoor, ik heb hem getest en het geluid is prima. Maar het is geen vervanging voor een soundbar, meer een alternatief. Het zit tussen een gewone tv en een soundbar in. Voor wat je krijgt, levert het prima geluid.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

@Henk 186 

Waarom wil je de soundbox hebben?

Op zich is het natuurlijk een hele goede KPN tv ontvanger inclusief mediabox.

Maar dat is de Sagemcom DIW7022 ook.

Het geluid is beter dan de tv.

Het geluid zit tussen de tv en een soundbar inclusief subwoofer in.

Voordeel van de KPN tv+ Soundbar is het formaat.

De KPN tv+ Soundbar kost € 6,-- extra per maand.

KPN kan je gratis bellen op 0800-0402

Wil je echt perfect geluid, kijk dan ook naar de mogelijkheid van een Soundbar inclusief losse subwoofer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 23, 2025

Doe mij maar een soundbar hoor. Met losse subwoofer. Voller geluid.

Wel eenmalige aanschaf, maar je hebt al prima soundbar tot € 120,--.

En het scheelt maandelijks ook € 6 op je abonnement. Want de Soundbox is niet gratis. 

TV+ Eerste ontvanger Extra ontvanger(s), max 5 extra
app only € 12,50 Eigen apparaat* op 2 tv’s bruikbaar
met DIW7022 € 12,50 DIW7022 € 6,00 p/st DIW7022
met Soundbox € 18,50 Soundbox

€ 6,00 p/st

DIW7022 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Hoi ​@Henk 186 . Welkom hier.

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet is wat je had gehoopt te horen, zeker nu je net een nieuwe tv hebt en het liefst meteen een passende oplossing wilt. Je hebt al een paar heldere reacties gekregen en ik kan me daar volledig bij aansluiten. Het klopt dat een lopende korting vervalt zodra je binnen die periode iets aanpast in je abonnement. De Soundbox valt simpelweg onder een ander type tv ontvanger en daarmee onder andere voorwaarden.

In dit soort gevallen is er in de regel ook geen uitzondering of deal te maken. Het bestaande abonnement blijft zoals het is, maar bij een wijziging gaat de korting helaas niet mee.

Ik snap dat het teleurstellend kan voelen, zeker als je net een nieuwe tv hebt en graag voor beter geluid wilt gaan. Hopelijk helpen de toelichtingen hierboven om de opties goed af te wegen. Mocht je toch verder willen kijken naar mogelijke alternatieven, dan denken we natuurlijk graag met je mee.