Skip to main content
Beantwoord

Omruilen HMB2260 voor VIP5202, is dit mogelijk?

• September 14, 2025
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

Zoals door anderen ook al diverse keren gemeld beginnen de HMB2260 ontvangers op leeftijd te raken, op zich gaat tv kijken nog redelijk maar het gebruik van apps op de ontvangers verloopt stroperig. 
Zijn er mogelijkheden om deze ontvangers kosteloos om te ruilen voor nieuwere modellen? (Bijv. de VIP5202)

Wat details: Alles zit bedraad aangesloten, de ontvangers zijn ook meerdere keren gereset of herstart en tot slot werkt het geheel samen met goed functionerende Experiabox V10.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@KPN-Klant-02, welkom op onze community. Zoals Leen al noemt vervangen we ontvangers alleen als ze defect zijn of als je een abonnement met een ander type ontvanger neemt.
Dat ie niet goed werk is natuurlijk ook niet de bedoeling. Regelmatige resets willen vaak wel helpen en de kabel gebruiken ook, ik lees dat je dat allebei al goed hebt.

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 14, 2025

Zolang de ontvanger niet defect is wordt deze niet omgeruild, tenzij je een nieuw abonnement neemt met bv TV+

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Hoi ​@KPN-Klant-02, welkom op onze community. Zoals Leen al noemt vervangen we ontvangers alleen als ze defect zijn of als je een abonnement met een ander type ontvanger neemt.
Dat ie niet goed werk is natuurlijk ook niet de bedoeling. Regelmatige resets willen vaak wel helpen en de kabel gebruiken ook, ik lees dat je dat allebei al goed hebt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een antieke KPN tv ontvanger.

Het verbaast mij dat KPN deze niet automatisch vervangt.

Abonnement aanpassen naar KPN tv+ is natuurlijk een perfecte optie.

Meestal ben je dan ook goedkoper uit.

Indien je dat wilt doen, bel dan gratis 0800-0402

• Auteur
  • Topper
  • September 17, 2025

Dank allen! Inderdaad jammer dat KPN deze ontvangers nog niet actief gaat vervangen, zeker voor de prijs mag er wel meer van worden verwacht. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 18, 2025

Beste ​@Klant-02 KPN is groen bezig en vervangt alleen spullen die defect zijn of niet meer aan de technische standaarden van KPN zelf voldoen.

• September 18, 2025

Gewoon bellen. En klagen dat je ontvanger het slecht doet, traag is en soms vastloopt. Kans is groot dat die dan toch word vervangen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Beste ​@Klant-02 KPN is groen bezig en vervangt alleen spullen die defect zijn of niet meer aan de technische standaarden van KPN zelf voldoen.

Hoi Jan,

Uiteraard heb je gelijk.

Maar de Arcadyan HMB 2260 is ondertussen wel behoorlijk oud en zelfs vergeleken met de Arris VIP 2952 best wel traag.

Was 14 jaar geleden een perfecte KPN tv ontvanger, maar de techniek is al veel verder.

Hij heeft zijn geld al dubbel en dwars opgeleverd.

Persoonlijk vind ik dat KPN deze moet vervangen en de Arcadyan retour en gebruiken voor de belangrijke onderdelen (recycleren)

En daarna de Arris VIP 2952 vervangen, daarna kan KPN overgaan op H265 en met een veel kleinere stream alle zenders in de originele stream aanbieden (7 a 8 Mb/s bij H265 als ik het goed heb). Indirect bespaard KPN daar weer veel energie mee.

@Klant-02 

Bel gratis 0800-0402 en zet je abonnement om naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste (Android mediabox) KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en de kans is groot dat je ook nog eens goedkoper uit bent. En als je geluk hebt, krijg je ook nog korting het eerste half jaar (vraag er eventueel naar).