Skip to main content

Mechanisch slechtere kwaliteit van de opvolgende KPN TV-ontvangers noopt mij nu de Arris VIP2952 te laten vervangen. De nieuwe (ARRIS VIP5202) blijkt echter géén 3,5mm jack uitgang te hebben, wat mij noodzaakt om een extra KPN kastje aan te schaffen, nl een ‘Optical omvormer naar Jack’( wat géén Jack is maar 2x cinch). Kastje alleen leverbaar via de KPN webwinkel, echter zonder een cinch/jack kabel.
Dus, ondanks dat ik €1.094,28/jaar overmaak, dien ik, voor nog méér ‘kabelsalade’ zelf extra apparatuur aan te schaffen. Service en klant-’omdenken’ zou iets hoger in het vaandel mogen staan, dan de huidige krenterigheid.

Een hele boel mensen hebben de optionele aansluitingen op de box niet eens nodig. KPN dient een werkend tv-signaal op de box te leveren en naar de tv te transporteren met een geschikte kabel en dat doen ze dus prima, want de bijbehorende (HDMI) kabel wordt keurig meegeleverd.

Als jij wat extra's wilt, zul je daarvoor moeten investeren @Arnolli 

De digitaal naar analoog omvormer in de kpn webshop heeft WEL een mini jack uitgang.

Dat kabeltje daarvoor héb je al want daar had je de Arris VIP2952 met je versterker mee verbonden.

In verband met het milieu leveren fabrikanten geen (extra) kabeltjes meer, waarbij de meeste in een la verdwijnen. De omvormer is een éénmalige uitgave.

Je zit met € 91,19 wel op een flink maandbedrag. Ik neem aan dat je ook streamingdiensten en/of premium zenderpakketten erbij afneemt. Het radio aanbod behoort tot het basispakket. Daarvoor 'mag’ je de extra's mijns inziens niet meerekenen.

En wat bedoel je met het vervangen van de 2952 i.v.m. “mechanisch” slechtere kwaliteit? Er zitten helemaal geen bewegende delen in.

Met 'mechanisch' wordt bedoeld,  de algehele bouwkwaliteit,  ( dat was bij de 2952 óók al duidelijk slechter dan bij de vorige) zoals de aan-uit schakelaar, de voedingsconnector etc.

Met mijn maandbedrag heb ik niets extra's, géén GSM, géén premium pakketten/streaming of wat dan ook, maar(standaard pakket)TV / Internet / (vaste)Telefoon

Dat ik bij; ‘volg uw bestelling’ naar een, niet Nederlandse site
https://my.cevalogistics.com/tracking/cl/public
wordt verwezen, géén mogelijkheid NL in te stellen,,
toont óók weinig servicevriendelijkheid naar de klant….

Mechanisch slechtere kwaliteit van de opvolgende KPN TV-ontvangers noopt mij nu de Arris VIP2952 te laten vervangen. De nieuwe (ARRIS VIP5202) blijkt echter géén 3,5mm jack uitgang te hebben, wat mij noodzaakt om een extra KPN kastje aan te schaffen, nl een ‘Optical omvormer naar Jack’( wat géén Jack is maar 2x cinch). Kastje alleen leverbaar via de KPN webwinkel, echter zonder een cinch/jack kabel.
Dus, ondanks dat ik €1.094,28/jaar overmaak, dien ik, voor nog méér ‘kabelsalade’ zelf extra apparatuur aan te schaffen. Service en klant-’omdenken’ zou iets hoger in het vaandel mogen staan, dan de huidige krenterigheid.

€ 1094,28 per jaar, dat is € 91,19 per maand.

Zonder extra's is dat veel geld.

Waarschijnlijk nog een heel oud abonnement.

Wat je zou kunnen overwegen is om je abonnement om te zetten naar KPN tv+

Dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), dat is een Android medibox.

Internet 100/100 plus 1 KPN tv ontvanger (DIW7022) is € 55,-- per maand.

Je kan dit doen door gratis te bellen met 0800-0402

P.S.

Ook deze heeft alleen een optische audio uitgang, die standaard uit staat. (maar makkelijk is aan te zetten). 

Mechanisch betekend draaiende onderdelen.

Je bedoelt de algemene bouwkwaliteit.😉

Met mijn maandbedrag heb ik niets extra's, géén GSM, géén premium pakketten/streaming of wat dan ook, maar(standaard pakket)TV / Internet / (vaste)Telefoon

Dan vind ik 91 euro een behoorlijk hoog maandbedrag. Heb je misschien Alles-in-1 PREMIUM ??? 

Daarin zitten de extra's, waar je wél voor betaalt, opnemen-pakket, espn, pluspakket, spotify, belonbeperkt altijd op het vaste nummer. Dat maakt het behoorlijk prijzig als je dat allemaal niet gebruikt of kijkt. Bijvoorbeeld geen voetbal kijkt (221 - 224) of zenders uit pluspakket. Of nooit je vaste telefoon meer gebruikt.

Mijn 2952 gaat al 8 jaar mee. Kan je dus best degelijk noemen. Ook de schakelaar op de achterzijde is nog niet stuk. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid meer het adapterstekkertje uit de aansluiting op de ontvanger. Maar ja, die hoeft er ook nooit uit.

Daarin zitten de extra's, waar je wél voor betaalt, opnemen-pakket, espn, pluspakket, spotify, belonbeperkt altijd op het vaste nummer. Dat maakt het behoorlijk prijzig als je dat allemaal niet gebruikt of kijkt. Bijvoorbeeld geen voetbal kijkt (221 - 224) of zenders uit pluspakket. Of nooit je vaste telefoon meer gebruikt.

espn, pluspakket, spotify, deze 3 heb ik niet.
Gebruik mijn vaste telefoon, elke dag,
opnemen-pakket i.v.m. (vaak laat) tijdstip interessante uitzendingen en
mogelijkheid van skippen reclameblokken. .

PS
mechanisch betekent ‘draaiende delen'?
Aan/uit schakelaar is óók mechanisch, maar i.d.d. ‘algehele bouwkwaliteit’
(degradatie in dit geval) is het probleem.
Natuurlijk zullen er apparaten jaren meegaan, maar de gemiddelde levensduur loopt duidelijk terug...

espn, pluspakket, spotify, deze 3 heb ik niet.

Dat is wel gek want € 91 is precies de prijs van Alles-in-1 PREMIUM.

Met espn 221 t.e.m. 224, Pluspakket (zenderoverzicht), en spotify kan je ongemerkt hebben (in abo maar ongebruikt). Ook kunnen deze zenders niet zichtbaar zijn indien je een eigen lijst aan hebt en ze niet gesecteerd zijn.

Voor internet, telefoon en alleen basispakket tv is € 91 een raar hoog bedrag. Tenzij je 4 Gb/s hebt. Maar dan is het nog '’moelijk'’ om aan € 91 per maand te komen.

Géén 4G

BelOnbeperkt Nederland
Vast telefoonnummer
Opnemen Pakket
Interactieve TV met 1 tv-ontvanger

Dat is alles, géén pluspakket, of wat voor extra, zie bovenstaand, dan ook

PS
Ten aanzien van TV-ontvanger; 
is het via de USB aansluiting mogelijk, bv USB-A ~Jack of een audio-dongle mogelijk audio-signaal te verkrijgen, of is deze USB slechts bedoeld als 5V voedingsuitgang?

Géén 4G

BelOnbeperkt Nederland
Vast telefoonnummer
Opnemen Pakket

PS
Ten aanzien van TV-ontvanger; 
is het via de USB aansluiting mogelijk, bv USB-A ~Jack of een audio-dongle mogelijk audio-signaal te verkrijgen, of is deze USB slechts bedoeld als 5V voedingsuitgang?

Nee, dat kan niet @Arnolli . De USB-aansluiting is oorspronkelijk bedoeld voor servicedoeleinden aan het apparaat door KPN.

BelOnbeperkt Nederland
Vast telefoonnummer
Opnemen Pakket

Welke internet snelheid heb je?

Aan/uit schakelaar is óók mechanisch, maar i.d.d. ‘algehele bouwkwaliteit’
(degradatie in dit geval) is het probleem.

Was bij jou de aan/uit schakelaar kapot dan?

BelOnbeperkt Nederland
Vast telefoonnummer
Opnemen Pakket

Dan is € 91 per maand een bizar bedrag. Veel te veel.

Plaats eens een screenshot van pag. 2 van je factuur. Zonder pers. info natuurlijk. Alleen het gedeelte onder Abonnement is voldoende.

BelOnbeperkt Nederland = € 9,99

Vast telefoonnummer = 2 euro

Opnemen Pakket = € 4,99

Interactieve TV met 1 tv-ontvanger = € 10

TV kan een beetje meer zijn vanwege inflatiecorrectie. Laten we zeggen 12 euro.

Blijft er nog ruim 60 euro over voor internet. 

Poeh. Maar ik ben toch benieuwd hoe je abonnement ‘heet’. Dat is bijna het eerste wat genoemd wordt op pag. 2 onder Abonnement.

Alles-in-1 instap, standaard of premium

Internet+tv

Hussel

…...

En met € 60 zou je toch wel 1 Gb/s verwachten. Dus als dat het is...

@Marlon92 

Misschien is het het overwegen waard om 0800-0402 te bellen en je abonnement om te zetten naar KPN tv+

Je krijgt dan de nieuwste KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

In dit pakket:

Internet 100/100 (laagste in dit pakket) € 42,50

TV met 1 KPN tv ontvanger (in dit geval een Android mediabox) DIW7022 € 12,50

2de KPN tv ontvanger (ook een DIW7022) inclusief opname pakket € 5,--

Of los opname pakket € 4,99

Kijk of je de vaste telefoon nog echt gebruikt? Anders € 2,-- Plus onbeperkt bellen NL € 9,99 (ik gebruik voor bellen de mobiel en vaste telefoon hebben wij eruit gedaan.

Als je KPN mobiel hebt (en via MIJN KPN hebt aangemeld) dan is het pluspakket gratis.

Verder ben ik ook best benieuwd naar pagina 2 van jouw factuur. 

Welkom op de community @Arnolli, je was al in gesprek met de andere gebruikers zo te zien. De abonnementsprijs die je betaalt verbaasd mij ook als je geen extra's bij je abonnement hebt. Het kan de moeite waard zijn om te kijken of je abonnement goedkoper kan worden met een wijziging.

Los daarvan ging je eerste vraag over je tv-ontvanger, die kunnen we zoals de anderen al aangeven daarvoor niet omruilen. Met een wijziging van het abonnement kan dat mogelijk wel, maar ook die heeft geen 3.5mm jack. Daarvoor is de optie die Peter en Jan noemden mogelijk.

Reageer