Skip to main content

Uit het niets was er geen ethernet verbinding meer met KPN tv. Wifi blijft werken. Omvormer bij tv blijft ‘groen knipperen’, omvormer in meterkast blijft rood branden, zelfs na herhaaldelijke reset. Dan moet de omvormer wel het probleem zijn, toch?

Bedoel je met "omvormer" een draadloze verbindingset? Inmiddels even gezocht maar het is een Moca omvormer en daar weet ik dan weer niks van. Wellicht een ander forumlid. 


Omvormer van coax naar utp


Omvormer van coax naar utp

Dit noemen we inderdaad ook wel een Moca omvormer. Het klinkt hier wel alsof de Moca het probleem is, maar zou je eens kunnen testen wat er gebeurt als je die adapters van plek verwisselt? Als dezelfde dan rood blijft, geeft dat aan dat er iets met die adapter aan de hand is 😬 Wij hebben ze voor zover ik weet niet meer in het assortiment, dus als hij echt defect blijkt te zijn kunnen we je niet aan een nieuwe helpen. Je kunt dan via een andere weg aan een nieuwe adapter (of nieuwe set) proberen te komen, óf we kunnen kijken of het mogelijk is om je ontvanger op een andere manier aangesloten te krijgen 🙂

 


Hoi Maja,

ik heb de kastjes omgewisseld. Het ligt toch niet aan het kastje, want ze geven beide de foutmelding in de meterkast. 
kun jij mij vertellen waarom het in de meterkast niet goed is? Er is fysiek niks gewijzigd in de diverse aansluitingen en bekabelingen dat dit zou kunnen verklaren.

 

groet,

maarten

 

 


Met MoCA https://mocalliance.org/ kun je een IP netwerk maken waarbij de verbindingen over coax lopen terwijl die kabel ook in gebruik is voor CAI of SAT. De frequenties die gebruikt worden verschillen, het systeem gebruikt een frequentieband die op dat moment niet word gebruikt op de kabel. De nodes kunnen met elkaar of via elkaar communiceren, door splitters en taps, in totaal is er 50dB op te maken.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar dit door zou kunnen komen @MaartenBoerma, deze adapters maken gebruik van coax bekabeling en daar werkt KPN niet mee. Ik ben dus niet op de hoogte van het technisch reilen en zeilen van de coax techniek. Je zou kunnen testen of er iets aan de aansluiting daar mankeert, door de adapters even via een andere, losse coax kabel met elkaar te verbinden. Als het dan wél goed gaat, zal er iets zijn dat een verstoring veroorzaakt bij de aansluiting in de meterkast. Wellicht maakt de kabel daar niet helemaal goed contact meer of iets dergelijks!


Hoi Maarten,

Ik heb 20 jaar ervaring in de kabel TV en me ook verdiept in MoCA. Ik vroeg me af hoe de node is aangesloten op de kabel/Radio-TV WCD in de woonkamer? Zit er nog een kabel in de Radio aansluiting, haal die dan weg want werkt toch niet meer. De MoCA node zou ik direct op de TV aansluiting van de WCD in de woonkamer aansluiten, in de meterkast de kabel van de woonkamer direct op de MoCA node. Zou moeten werken, ik weet niet meer of je nog een connect knopje hebt zoals bij een draadloze muis/toetsenbord bijvoorbeeld.

groeten,

Ron