Skip to main content

Na de aanleg van glasvezel, maken we nu ongeveer twee jaar gebruik van de diensten van KPN thuis internet en tv. Met zeer grote regelmaat valt al geruime tijd de verbinding met het modem weg (fout 303 en stb-nmc-400) waardoor we geen ontvangst van de tv hebben.

Ons systeem: experia box 12, tv ontvangstkastje (2x) bekabeld, wifi versterker (2x) draadloos.    

Tot nu toe is de bekabeling naar de tv ontvangstkastjes en zijn de tv ontvangstkastjes zelf vervangen. Daarnaast is de growatt shinelanbox verplaatst van de meterkast benden (aangesloten op modem) naar de 1e etage (aangesloten op wifi punt. Alles zonder resultaat.

Wat opvalt is dat als de verbinding met de tv na storing weer wordt hersteld deze telkens een 1 nummer hoger ip adres krijgt, dus van bijv 192.168.2.179 naar 192.168.2.180. Als ik een ip scanner draai zie ik 236 onbekende dead ip adressen.

Vragen:

iemand bekend met de storingen die we ervaren bij de tv ontvangst, en belangrijker, met de opossing hiervoor.          wat kan de reden zijn van de grote hoeveelheid onbekende dead ip adressen, en kan ik deze verwijderen                      waarom wordt het ip adres van de tv na ierdere storing aangepast

Bij voorbaat dank voor de reactie          

 

 

Zie je de Box12 opnieuw opstarten als het gebeurt?

 


eerlijk gezegd nooit op gelet. Ik vermoed van wel, Wifi versterkers branden rood. 


Probleem opgelost. Bedankt voor reacties. Topic afgesloten. 


Hoi @Giovan, goed om te lezen dat het inmiddels opgelost is!

Hoe heb je het uiteindelijk opgelost? Jouw oplossing kan voor anderen mogelijk ook dé oplossing zijn.