Skip to main content
Beantwoord

Ondanks 4K zenderpakket, is deze beeldkwaliteit niet zichtbaar op mijn KPN TV+ Box

• January 29, 2026
  • 5 reacties
  • 97 keer bekeken

hallo, 

mijn beeld is zowieso wel scherp, maar nu kwam ik erachter, dat ontvanger tv + box geen 4k doorstuurt, ook love nature niet. Heb in instellingen gekeken, maar kan niet echt wat vinden, alles staat op automatisch. Internet snelheid genoeg. Dolby werkt ook prima. En via pc werkt het wel, zelfde scherm, maar bijv netflix prime dan wel in 4 k uhd, zelfde film. Maar niet via de tv + box, raar genoeg.

heb een 4 k pakket aangevraagd, maar dat mocht ook niet baten. Iemand een idee? want beeldscherm is nieuwer dan de (ex mining)videokaart. Dus het beveiligingsprotocol wat voor 4 k is zou het probleem ook niet moeten zijn

Beste antwoord door Wartywolfs

Hallo ​@erikje2026,

Omdat je ook geen 4k krijgt met Netflix app via de tv+ box denk ik niet dat het aan het 4k pakket kan liggen, dat levert alleen een aantal tv zenders in 4k via kpn en heeft geen invloed op andere apps op de tv+ box.

Misschien gaat er iets mis in de automatische schermresolutie detectie tussen tv+ box en je tv.  Je zou kunnen proberen de schermresolutie vast te zetten op één van de 4k keuzes in geavanceerde beeldinstelling opties, en kijken of dat beter werkt.

5 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 29, 2026

Het kan zijn dat de KPN het 4K pakket nog niet geactiveerd heeft ​@erikje2026 
Dit kanbhet forum niet voor je doen dus raad ik je aan om even een bel-afspraak te maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt.
Of anders even bellen met 0800 0402  

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 29, 2026

Hallo ​@erikje2026,

Omdat je ook geen 4k krijgt met Netflix app via de tv+ box denk ik niet dat het aan het 4k pakket kan liggen, dat levert alleen een aantal tv zenders in 4k via kpn en heeft geen invloed op andere apps op de tv+ box.

Misschien gaat er iets mis in de automatische schermresolutie detectie tussen tv+ box en je tv.  Je zou kunnen proberen de schermresolutie vast te zetten op één van de 4k keuzes in geavanceerde beeldinstelling opties, en kijken of dat beter werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2026

hallo  wartywolf, eerste schermen, had ik al gehad cec enz. Ik ga zodra ik tijd heb, daar kijken.

het is waarschijnlijk het probleem dat box en tv (tosiba) niet met elkaar "praten”

zet ik box aan, krijg ik wel dolby vision, dvo maar dan in  1080 HD.😏 heb altijd apparaten die niet willen praten. Eerst oude mediabox, gaf geen dolby, hele verhalen over hdmi kabels, terwijl optisch is aangesloten op een echte surround versterker, oke oud beestje maar wel de topklasse toen (Yamaha v 1200 7 kanaals) bestel ik ik de kpn + probleem opgelost, dus het lag niet aan mijn  “oude rommel”, zoals men zei, maar aan de box van kpn. Ik zal maar niet beginnen, over de nieuwe mediabox gemaakt door B&O… dat ze hun naam eraan geven….  aan wat melkfles speakers, ik repareer platenspelers ed van het merk. Ben beetje old school, tenslotte natuurkunde wetten veranderen niet😅

maar bedankt deze pagina, had ik niet gevonden, ben nu nieuwbe, was ook wijsgeer, maarja google herkende ww als gehackt, dus pfft als dat je overkomt, heb je een uitdaging, je kan overal nieuwe accounts maken, je kan niet meer bij je mail. maar dit gaat of topic. Ik laat jullie weten als probleem is opgelost😃

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

hallo 

Wartywolfs en anderen het is gelukt, bedankt, ik zie niet echt verschil in de zenders, maar had love nature opstaan en programma was op dat moment, ook niet echt geschikt ervoor, ging over een dieren hospitaal of zo, niet een echte diepzee docu ofzo. Maar met de apps zoals HBO Disney, Prime en netflix wel. Als films /series daarvoor geschikt zijn en laten we wel zijn een politiek debat in 4 k uhd hdr, scherp beeld en even vage beloftes, schiet ook niet op😂 en ik heb door dat pakket 4 k niet echt iets toevoegt, dus dat ga ik per 17e feb opzeggen, scheelt me weer 2,50€😄

bedankt mensen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@erikje2026 het 4K pakket voegt uitsluitend een paar zenders in 4K toe, op het verdere zenderpakket heeft het totaal geen invloed, dus inderdaad zonde van het geld.

Als je het 4K pakket al langebaan 1 maand hebt, kun je het ook vandaag al opzeggen,  wat je teveel betaald hebt wordt weer verrekend.