Skip to main content

Na instellen van de KPN TV+box DIW7022 op onze Panasonic tv is het beeld aan de onderkant een beetje afgesneden. Dat is vooral te zien bij de GIDS waar de onderste van de 7 zenders alleen als bovenste helft van regel 7 zichtbaar is.  Levert vaak leesproblemen op. Bij het instellen van de box was er even te zien dat het beeld ook wel in zijn geheel te zien was maar dat is niet opgeslagen.

Het kijken naar films op de tv met ondertiteling gaat wel omdat de ondertiteling daar hoger staat.

Waar en/of hoe kan ik deze instelling alsnog wijzigen naar een wel volledig beeld?

 

Dan is de tv niet heel groot waarschijnlijk? Volgens mij is de gids afgestemd op tegenwoordig gangbare formaten vanaf 104 cm ofzo.

De volledige titel van het uitgelichte programma op de zevende regel staat overigens ook linksboven vermeld, dus daar is het wel te lezen, @JosVaes.

 


HDready danwel klein formaat tv neem ik aan.

Op m'n logeeradres schaal ik terug naar 88 %. Dan is alles helemaal op het scherm. HDready 23".

Tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid - zoom (geloof ik)

Thuis met de 2 Full HD 32" en één 4k televisie 43" kan het gewoon op 100 % blijven staan. 


HDready danwel klein formaat tv neem ik aan.

Op m'n logeeradres schaal ik terug naar 88 %. Dan is alles helemaal op het scherm. HDready 23".

Tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - beeld en geluid - zoom (geloof ik)

Thuis met de 2 Full HD en één 4k televisie kan het gewoon op 100 % blijven staan. 

Wordt de tekst dan niet onleesbaar, @PeterG?


De tv is al wat ouder (2009) en heeft een heel uitgebreid menu. In het vak systeeminstellingen komen opties naar voren die gekoppeld zijn aan de stekkers. Bij de KPN-box zie ik er een aantal niet. Onder andere de functie om de rand te verbergen om zo onscherpte te vermijden. Denk dat het daar verkeerd gaat. Koppel ik geen HDMI aan dan geeft de tv in dat menu aan dat er bij gebrek aan signaal geen systeeminstellingen kunnen worden getoond. Ligt dus zeer waarschijnlijk aan mijn tv.

Maar ik zal die zoomoptie van de box ook eens proberen. Na wat zoeken in al die menu’s voor beeld (en geluid) toch gevonden dat je zowel IN als UIT kunt zoomen. EN bij 88% inzoomen heb ik weer wat ik zocht. Alle regels goed leesbaar weer in beeld.

Hartstikke bedankt.


Juist niet @Ratonesque .


O ja, je kan in de Box zelf de schermgrootte aanpassen! Was mij niet bekend. Weer wat geleerd, en het blijft goed leesbaar bij 88%.


Juist niet @Ratonesque .

Nee, klopt. Heb het net toegepast, tekst blijft leesbaar en onderste regel in zijn geheel.