Skip to main content
Vraag

Ondertiteling aanzetten lukt niet

• April 5, 2026
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

We willen ondertiteling aanzetten in ons iTV abonnement. Dat zou moeten werken via teletekst.
Maar de knop teletekst op de afstandsbediening werkt niet.
Is dit niet meer mogelijk?

10 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 5, 2026

Hallo ​@Thegess,

Ik neem aan dat je nog een klassieke iTV ontvanger hebt (de TV+ afstandsbediening heeft geen Teletekst knop meer).

Als teletekst aanzetten helemaal niet meer werkt op bijv. NPO 1, werkt waarschijnlijk je afstandsbediening niet meer helemaal goed.

Je kunt gratis een nieuwe afstandsbediening aanvragen op https://www.kpn.com/service/ugs/afstandsbediening-werkt-niet, naar een kpn winkel gaan met je oude afstandsbediening om ‘m om te ruilen voor een nieuwe, of gratis bellen naar 0800-0402 tijdens kantooruren.

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2026

Hallo ​@Thegess,

Ik neem aan dat je nog een klassieke iTV ontvanger hebt (de TV+ afstandsbediening heeft geen Teletekst knop meer).

Als teletekst aanzetten helemaal niet meer werkt op bijv. NPO 1, werkt waarschijnlijk je afstandsbediening niet meer helemaal goed.

Je kunt gratis een nieuwe afstandsbediening aanvragen op https://www.kpn.com/service/ugs/afstandsbediening-werkt-niet, naar een kpn winkel gaan met je oude afstandsbediening om ‘m om te ruilen voor een nieuwe, of gratis bellen naar 0800-0402 tijdens kantooruren.

Oke, bedankt
Dus in principe is ondertiteling via teletekst nog wel beschikbaar via iTV?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2026

Beste ​@Thegess welk merk en type tv-decoder gebruik je van KPN?

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2026

Er staat op: HMB2260 V2

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2026

Daar is TXT standaard op mogelijk en heb je vermoedelijk de verkeerde afstandsbediening.

Maar je hebt die decoder toch al jaren en nu kom je er pas achter dat er geen TXT knop op zit?

​@Thegess 

• Auteur
  • Topper
  • April 5, 2026

Daar is TXT standaard op mogelijk en heb je vermoedelijk de verkeerde afstandsbediening.

Maar je hebt die decoder toch al jaren en nu kom je er pas achter dat er geen TXT knop op zit?

​@Thegess 

Ja, we gebruiken teletekst nooit, maar willen nu ondertiteling.
Bedankt voor de info, ik kan nu verder.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2026

Beste ​@Thegess zie onderstaande afbeelding van de afstandsbediening die je zou moeten hebben:

Het symbooltje rechts naast de 0 (nul) is de TXT-knop.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Thegess, fijn om te zien dat de community zo goed heeft meegeholpen. 

Ik vermoed ook dat je de verkeerde afstandsbediening hebt, klopt het dat de knop voor teletekst ontbreekt? Of is de knop wel aanwezig en werkt deze niet? 

Dank voor de goede info! 

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2026

Bedankt allemaal voor de info.
Ik ga een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 7, 2026

Nu is de Arcadyan HMB 2260 ook al aardig oud (op leeftijd)

Ik denk als je (gratis) 0800-0402 belt, dat je hem dan kan omruilen voor de Arris VIP 5202

Is kleiner en heeft geen display.

Dit is de laatste KPN tv ontvanger die op Linux werkt en de ondertiteling via teletekst heeft.

Andere optie is om de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) aan te vragen.

Kan als vervanger of met een nieuw abonnement (KPN tv+)

Bij de laatste optie is de kans groot dat je minder betaald per maand.

Deze heeft ondertiteling op een andere manier.