Skip to main content

We hebben sinds kort die nieuwe Arris tv ontvanger.

nu is het probleem dat we bij sommige opnames automatisch ondertiteling krijgen… deze hebben we niet nodig en willen het uitschakelen omdat het storend is.

Het werkt niet zoals met de oude afstandsbediening met het pijltje omlaag.. en dan het ballonnetje…

We kijken uit naar de oplossing.

Nieuwe Arris??

De nieuwste Arris is onder Hussel de VIP5202. 

Het werkt niet zoals met de oude afstandsbediening met het pijltje omlaag.. en dan het ballonnetje

En dat is nou weer met de nieuwste Sagemcom DIW7022. Onder 'propositie 2023'.

Dus welke je nou hebt…

Zie type op de voorkant. 


We hebben inderdaad de vip 5202


Het is mijns inziens onmogelijk met de 5202 bij opnames of wat dan ook zomaar “ondertiteling voor doven en slechthorenden” te krijgen. Op de 5202 gaat het met teletekst. Je kan niet eens naar de opnamelijst als je teletekst aan hebt. Die moet dan uit. Vervolgens naar opnamelijst, opname selecteren en starten, en om ondertiteling te krijgen weer TT aan én 888 intoetsen….

Ook wisselen van zender of pauzeren is onmogelijk met de TT 888 ondertiteling aan…

 

We hebben inderdaad de vip 5202

Het werkt niet zoals met de oude afstandsbediening met het pijltje omlaag.. en dan het ballonnetje…

Dan brengt deze zin me wel in de war. Je kan niet van de DIW7022 náár de VIP5202…. Wel andersom. Tenzij je eerst de app gebruikte en niet een ontvanger, die heeft al langer dan 'ballonnetje'.


Je neemt waarschijnlijk de GOS kanalen op.


Het gebeurde ons deze week met een opname van 24 kitchen..
Met 888 kregen we de TT ondertiteling… en die was gelijk aan de andere…
Dus geen idee hoe het er in komt… 


Maar goed… er zijn ergere dingen..


Net gezien inderdaad bij het programma over Oostenrijk de ondertiteling is gewoon in beeld. Maar hetzelfde is oproepbaar via de ondertitel functie. Ik denk dus dat ze dat bij 24Kitchen opzettelijk doen. Maar het kan natuurlijk ook een instelling bij KPN zijn.

Het is ook exact zo via 24Kitchen op Digitenne.

Ik denk dat ze het doen omdat er ook andere talen in voorkomen.

Reactie geplaatst 10/11 om 17:57

Het volgende programma BBQ street weer alleen via TT of de ondertiteling knop van de tv+. Dat programma is geheel Nederlandse taal. 

Helaas is via Digitenne helemaal geen ondertiteling voor slechthorende aan te zetten! Via itv wel.