Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling gaat steeds uit zichzelf weer aan

• June 26, 2025
  • 10 reacties
  • 309 keer bekeken

Een paar dagen geleden heb ik bij een programma de ondertiteling aangezet, omdat het slecht te verstaan was. Na dat programma heb ik het weer uitgezet. Maar nu gaat steeds de ondertiteling spontaan weer aan. Ik zet het weer uit en even later… weer ondertiteling. Nu al wel 20 x uitgezet, maar het helpt niets…. Wat kan ik doen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@MonicaR. Welkom op de KPN Community! Erg irritant dat de ondertiteling steeds weer opduikt. Dat zou je gewoon uit moeten kunnen zetten wanneer jij dat wilt. 

Goed om te weten dat je een KPN TV+ box (DIW7022) hebt. Hoe zet je precies de ondertiteling uit? Doe je dat via de zapbanner (zie hieronder)? Dat is de snelste manier in ieder geval.

Je geeft aan dat je al een aantal keer een herstart hebt gedaan, maar dan weet ik nog niet of je dan de stroom eraf hebt gehad. Zou je eens de stroom 30 secondes van de KPN TV+ box kunnen halen en dan controleren of de ondertiteling uit blijft? 

Helpt dat niet, dan kun je ook een soft reset doen van de KPN TV+ app. Dan blijven alle wachtwoorden van streamingsdiensten gewoon bewaard. Je doet dit door te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ app → Gegevens wissen → Ok. Daarna wordt gevraagd om de laatste stappen van de installatie opnieuw te doen en kun je weer verder kijken. 

Laat maar weten of één van beide opties heeft geholpen. 

10 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 26, 2025

Beste ​@MonicaR bij dezelfde zender en welke zender?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Bij alle zenders Jan. Soms gaat het even goed en dan heb ik ineens weer ondertiteling.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 26, 2025

Beste ​@MonicaR welk merk en type tv-decoder heb je in bruikleen van KPN?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

DIW7022. Is dat een antwoord op je vraag Jan? 🥴

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 26, 2025

Beste ​@MonicaR geef de DIW eens een herstart en als dat niet helpt een fabrieks-reset.

Ik heb ook een DIW maar herken het probleem niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Herstart heb ik ook al een paar keer gedaan…. De fabrieksreset nog niet, dan raak ik wachtwoorden e.d. kwijt. En dan heb ik dat probleem weer. Ik kijk het nog even aan…

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Hoi ​@MonicaR. Welkom op de KPN Community! Erg irritant dat de ondertiteling steeds weer opduikt. Dat zou je gewoon uit moeten kunnen zetten wanneer jij dat wilt. 

Goed om te weten dat je een KPN TV+ box (DIW7022) hebt. Hoe zet je precies de ondertiteling uit? Doe je dat via de zapbanner (zie hieronder)? Dat is de snelste manier in ieder geval.

Je geeft aan dat je al een aantal keer een herstart hebt gedaan, maar dan weet ik nog niet of je dan de stroom eraf hebt gehad. Zou je eens de stroom 30 secondes van de KPN TV+ box kunnen halen en dan controleren of de ondertiteling uit blijft? 

Helpt dat niet, dan kun je ook een soft reset doen van de KPN TV+ app. Dan blijven alle wachtwoorden van streamingsdiensten gewoon bewaard. Je doet dit door te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ app → Gegevens wissen → Ok. Daarna wordt gevraagd om de laatste stappen van de installatie opnieuw te doen en kun je weer verder kijken. 

Laat maar weten of één van beide opties heeft geholpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 28, 2025

Arjan, ja, voorlopig lijkt het opgelost! Ik zette ondertiteling aan/uit via instellingen.

Iedere keer bij terugkijken of bij opgenomen programma’s ging spontaan de ondertiteling aan.

Nu heb ik via de knop die jij aanraadde de ondertiteling uitgezet. Het vreemde was wel dat die knop meldde dat ondertiteling ‘uit’ stond, maar ik zag wel ondertiteling. Na een keer ‘aan’ en weer ‘uit’ te zetten lijkt hij het eindelijk te snappen! 

dank!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

De aanhouder wint uiteindelijk 😁 Ik ben blij dat het nu opgelost lijkt! 

• Nieuwkomer
  • July 27, 2025

Precies hetzelfde gehad bij gebruik van npo start. Ook via instellingen eennpaar keer ondertiteling uit gezet. En via de knop op Nederlands gezet en daarna weer uit. Toen werkte het. Overigens op 1 tv. De andere had het euvel niet. Hm.