Skip to main content

Als ik KPN TV start in Safari op macOS (zowel Sonoma als de vorige versie), dan staat ondertiteling standaard aan en moet ik dit steeds handmatig uitzetten. Zet ik het uit, dan krijg ik een melding van Safari dat ondertiteling systeembreed is aan- en uit te zetten via Toegankelijkheid. Maar daar staat het al uit.

Probleem is twee jaar geleden ook al gemeld maar niet opgelost:

Ik zoek geen workaround zoals 'gebruik maar een andere browser' want met Safari kan ik KPN TV toevoegen aan de Dock en dan ook eenvoudig starten.

KPN, graag een oplossing voor dit probleem.

Beste @Sander G.,

Ik heb dit even getest, en het gebeurd bij mij precies hetzelfde. Ik heb het ook even op Google Chrome geprobeerd, daar blijft de ondertiteling wel bij “uit.”

Safari:

Als ik hem bij “Toegankelijkheid” de ondertiteling uitzet dan blijft ie ondertiteling ook aanwezig in Safari.


Dank je wel @Dennis Schreve - dat is inderdaad precies het probleem.

Ik hoop dat KPN hier een bugmelding van aanmaakt zodat het opgelost kan worden.


Dank je wel @Dennis Schreve - dat is inderdaad precies het probleem.

Ik hoop dat KPN hier een bugmelding van aanmaakt zodat het opgelost kan worden.

Het ligt in ieder geval niet aan onze apparatuur @Sander G. 👍


Nu is dit topic als Beantwoord gemarkeerd. Dat is wat kort door de bocht. Hoe kunnen we zorgen dat dit de aandacht krijgt van KPN?


Hoi @Sander G.. Ik heb meegelezen en dit inmiddels al intern doorgezet. Ik had even een berichtje moeten achterlaten in dit topic. 😊


Bij mij precies hetzelfde probleem. Ondertiteling is niet permanent uit te zetten. Hoogst irritant


Krijgen we te horen wanneer e.e.a. is opgelost?

 


@Templar7  Vorige week zijn aanpassingen gedaan, waardoor het in onze testopstellingen opgelost is bij zowel Safari als Airplay. We horen graag of dit bij de volgers van dit topic ook het geval is. 


Hier is het probleem niet opgelost / nog aanwezig:

MacOS: 14.0

Safari Versie 17.0 (19616.1.27.211.1)


Bij mij hetzelfde. Nog steeds ondertiteling.


Jullie hebben gelijk. De wijziging blijkt alleen effect te hebben op iOS, niet op iPadOS en MacOS. We hebben Safari getest op een iOS toestel en Airplay vanaf iOS en daarin was het eerder ook fout en daarin is het sinds onze wijziging opgelost. Kunnen gebruikers dit in ieder geval ook verifiëren? Dus vanaf een iOS toestel, oftewel een iPhone Airplay gebruiken.

Safari en Airplay gebruiken op en vanaf een MacOS of iPadOS toestel (Macbook of iPad) luistert kennelijk helaas niet naar die veranderde variabele. Daar zoeken we dus nog verder naar…. 



Safari en Airplay gebruiken op en vanaf een MacOS of iPadOS toestel (Macbook of iPad) luistert kennelijk helaas niet naar die veranderde variabele. Daar zoeken we dus nog verder naar…. 

Is hier al vooruitgang geboekt?



Safari en Airplay gebruiken op en vanaf een MacOS of iPadOS toestel (Macbook of iPad) luistert kennelijk helaas niet naar die veranderde variabele. Daar zoeken we dus nog verder naar…. 

Is hier al vooruitgang geboekt?

Helaas nog niet. Hopelijk binnen twee weken wel.


Dag Sander,

 

de 2 weken zijn nu ruimschoots verstreken. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Heb je nog een update?


Dag Sander,

 

de 2 weken zijn nu ruimschoots verstreken. Helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Heb je nog een update?

Er is meer over bekend, maar de aanpassing kan niet zonder slag of stoot worden uitgevoerd helaas (zonder dat er potentieel veel andere gebreken ontstaan). Dus we kunnen nog geen duidelijkheid geven over een oplostijd helaas. Het is onder de aandacht, dat zeker.


Hier zelfde probleem. Maar pas sinds verhuizing maand geleden gek genoeg. Net als eerder (ook) TV kijken via de eigen (KPN) wifi. Er komt nu op andere wijze een signaal binnen als eerst. Vroeger via centraal systeeem van appartementengebouw, nu twee draden ‘samengevoegd’ door monteur. Rara.


Inmiddels zijn we vijf maanden verder. Ik heb het opgegeven.


Hier ook hetzelfde probleem op de Mac maar nu ook op mijn iPad Air met de meest recente software 17.5.1.

Dit is heel vervelend, zeker onder het voetbal kijken.

 


Dit ondertitel issue met Safari op MacOS en iPadOS op tv.kpn.com is nu opgelost (even webpagina herladen voor de zekerheid). @Sander G. @srna513006 @voltaire @Templar7 @KPNforumUser zouden jullie dit willen toetsen voor ze zekerheid?

edit: ondertiteling nog wél eenmalig even uitzetten. Volgende aangewezen icoontje: groen is ondertitels aan / grijs is ondertitels uit. Die zal bij jullie na de update nog altijd eerst op groen staan.
 

 


Met deze link op mijn iPad Air met Safari opgestart maar de ondertiteling is nog steeds aanwezig…

https://tv.kpn.com/play/926690286

 

De laatste beschikbare software is in gebruik (17.5.1).


 

 


Met deze link op mijn iPad Air met Safari opgestart maar de ondertiteling is nog steeds aanwezig…

https://tv.kpn.com/play/926690286

 

De laatste beschikbare software is in gebruik (17.5.1).

 

 

Dat kan kloppen, maar uitzetten via het ondertitel icoontje rechtsonder in de player wordt nu wél onthouden. Daar zat een issue, waardoor die setting altijd weer aan ging.

Unsopported browser was denk ik weg na een reload? Kan soms na een update eenmalig komen. 


Dit ondertitel issue met Safari op MacOS en iPadOS op tv.kpn.com is nu opgelost (even webpagina herladen voor de zekerheid). @Sander G. @srna513006 @voltaire @Templar7 @KPNforumUser zouden jullie dit willen toetsen voor ze zekerheid?

Hier werkt het.

Dank voor het oplossen. 👍


Correctie… bij mij werkt het nu ook, bedankt…👍


Helaas bij mij hetzelfde.

Ondertiteling nog steeds persistent aanwezig.

(Safari, OS Sonoma 14.5)


Helaas bij mij hetzelfde.

Ondertiteling nog steeds persistent aanwezig.

(Safari, OS Sonoma 14.5)

Tot nu toe meldt iedereen juist opgelost.

Heb je ondertiteling wel éénmalig uitgezet (zie de edit van destijds)? Die instelling werd eerder juist overruled (en ging vanzelf weer aan in Safari), maar sinds de update van juni 2024 niet meer. Dus éénmailig ondertiteling uitzetten en deze gaat pas weer aan als je weer op dat icoontje drukt en niet meer vanzelf. 


Reageer