Skip to main content

Ben bang dat mijn vraag hier niet thuis hoort maar snap van de werkwijze van dit forum al

niet veel maar dat ligt aan mij. Ik ben zeer slecht horend en hoor app. werkt ook nauwelijks.Ben aangewezen op de ondertiteling maar dat is een ramp. Ik moet op de NL-zenders wel 8 a 10x met afst.bed. klikken op aan/uit/aan zetten en als ik van zender verander en weer terug ga is ondertiteling ook weer weg, moet ik weer opnieuw instellen. Wat doe ik fout ? Waarom komt die ondertiteling telkens zo slecht en langzaam door, moet ik "ergens" iets instellen?

 

 

Hi @fokker, we denken hier graag met je mee.

Kan je preciezer uitleggen hoe je tv kijkt: kijk je online tv of via de tv-ontvanger? En in het laatste geval, welke tv-ontvanger heb je precies? 

Alvast wat achtergrondinformatie, want ik gok dat je TV+ hebt: Bij TV+ is het zo dat als je het aanzet via het icoon in de infobalk, dan blijft het aan. Ook bij zappen. Maar als je het aanzet, kan wel zijn dat je dan even een paar seconden moet wachten om ondertiteling te zien, het gaat per de eerstvolgende zin meen ik. 

 

En kan je daarnaast vertellen hoe je de ondertiteling aanzet? Als het icoon in de infobalk ingekleurd is, dan staat het aan. Wacht even een paar seconden en dan zie je de ondertiteling verschijnen.


Tja, ik ben leek dus online kijjen of via tv-ontvanger ? Ik heb Kpn box 12b (?) en een tv ontvanger (modem toch ?).

Voor ondertiteling doe ik het volgende;

* afst.bed. druk op OK naar beneden

* dan krijg ik "terugkijken- meer info- zet

   ondertiteling aan / uit"

* daar klik ik op, zit vertraging in dus moet

   paar tellen wachten op reactie. Voorheen 

   zag ik dan eerst in beeld de ondertiteling

   in heel zachte tint, nog niet leesbaar en

   dan na een paar tellen, gewoon leesbaar.

*  nu moet k wel 10x klikken.op aan/uit óf er

   gebeurt gewoon niets of eindelijk

   ondertiteling. Ga ik naar andere (NL)

   zender en weer terug, ondertiteling weer

   weg. Is zo jammer want ik mis journaal en

    andere NL programma's, ben nu een.klein

    kind dat alleen maar plaatjes kijkt !


Ai, dat het zo gaat is niet de bedoeling. Aan is meteen voor alle zenders. Niet alleen die waarbij je het doet.

Doe eens een herstart van de box. Houdt 5 seconden de aan/uit knop op de afstandsbediening ingedrukt. De optie voor opnieuw opstarten verschijnt dan. 

De tv ontvanger heet de TV+ Box. Is van Sagemcom type DIW7022. 


na herstart heeft ondertiteling het 1x gedaan op NPO 1, daarna niet meer, ook niet op NPO 2.

Nog een probleem dat niet opgelost kan worden, vrijwel elke avond staat beeld een keer stil.

Bij aanzetten van de tv heb ik regelmatig geen beeld en hoorcwel het geluid dat heel stotterend doorkomt.

Als ik dan naar de gids ga en daar klik op de zender dan krijg ik.wel beeld en minmaal geluid.

Ik ben van Online.nl overgestapt naar het zogenaamde  stabiele Kpn......, tja spijt komt altijd achteraf. Ergste is nog dat Kpn zelf onbereikbaar is voor klachten, de vrijwilligers van het forum doen hun best maar voor Kpn zelf schijnt de klant niet bestaan.

Kortom, voor mij valt Kpn gigantisch door de mand, een hoop geschreeuw maar problemen oplossen, ho maar.

 


Beste oplossing lijkt mij omruil. 

Maar zolang dat niet is gebeurd... zet de ontvanger eens op Beeld via ⚙️ op videomodus unicast. Dat schijnt vooralsnog beter te werken met ondertiteling. 


Peter G. wat bedoel je met omruil, de tv ontvanger ? Doet Kpn dat dan zomaar ?

Overigens, ik heb hem op unicast gezet en…

heb ondertiteling, ook op de andere NL zenders en bij switchen. Nu maar hopen dat dit ook zo blijft ! In ieder geval tot zover bedankt voor je hulp.


Peter G. wat bedoel je met omruil, de tv ontvanger ?

Ja.

Doet Kpn dat dan zomaar ?

Er gaat kennelijk iets niet helemaal goed in combinatie met Multicast. Aangezien je voor je gehoor afhankelijk bent van de ondertiteling zouden ze dat zomaar kunnen doen, ja.

Gelukkig is het met unicast voor nu opgelost. 🤞

 


Peter G.

Stond vanochtend op, het bekende ochtend ritueel, zette de tv aan en.....ondertiteling !

Gaat weer een wereld voor me open, nogmaals bedankt voor je hulp !


Reageer