Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling springt steeds zomaar aan bij terugkijken via Soundbox

• July 8, 2025
  • 5 reacties
  • 50 keer bekeken

Bij terugkijken of opgenomen uitzending ‘springt’ de ondertiteling gewoon aan terwijl ik deze niet had aangezet. Dit euvel heb ik vanaf dat mijn TVbox is vervangen door een box met luidspreker. 

Help!

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Jammer dat dat niet werkte. Zou je nog eens het volgende kunnen proberen: Ga naar Instellingen → Apparaat → Apps → KPN TV+ app → Updates verwijderen → Ok. Druk eventueel op de homeknop als er niets gebeurd. Daarna moet je een paar laatste installatiestappen overnieuw doen en kom je weer op het startscherm uit. Probeer dan nog eens een programma terug te kijken en dan ben ik benieuwd of de ondertiteling wegblijft. 

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@HenkvdH. Vreemd dat de ondertiteling zomaar aanspringt. Kun je eens de ondertiteling, wanneer je een programma terugkijkt, aan en weer uitzetten via de zapbanner? Die bereik je door een keer naar beneden te klikken. Ik ben benieuwd of het dan uit blijft staan. 

Heb je dit trouwens bij alle afleveringen of alleen bij NPO uitzendingen bijvoorbeeld? Gebeurt het ook bij RTL4 of RTL5? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 12, 2025

Helaas….. Ook dit heeft geen effect. Bij alle zenders met Nederlandse tekst krijg ik ongewild ondertiteling.

Eerder had ik een tv-box zonder luidspreker. Toen trad het euvel niet op. Ik overweeg daarom de box met luidspreker terug te sturen en in te ruilen voor een gewone tv-box.

Of heb je nog een andere suggestie?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 13, 2025

Jammer dat dat niet werkte. Zou je nog eens het volgende kunnen proberen: Ga naar Instellingen → Apparaat → Apps → KPN TV+ app → Updates verwijderen → Ok. Druk eventueel op de homeknop als er niets gebeurd. Daarna moet je een paar laatste installatiestappen overnieuw doen en kom je weer op het startscherm uit. Probeer dan nog eens een programma terug te kijken en dan ben ik benieuwd of de ondertiteling wegblijft. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 13, 2025

Gelukt!

Hartelijk bedankt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top. Goed om te lezen! Veel plezier nog met de Soundbox.