Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling uiterlijk kunnen aanpassen?

• April 25, 2025
  • 5 reacties
  • 152 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Op de kpntv+ decoder en de soundbox hebben veel streamingdiensten lelijke ondertiteling met een zwarte achtergrond.

In de kale Google tv software zit bij toegankelijk een menu waarin je de weergave van ondertiteling kunt aanpassen, dus grootte, kleur transparantie enzovoorts. Ik zou dit menu heel erg graag ook beschikbaar hebben op de KPN apparatuur. Dit omdat sommige apps (bij mijn weten)de instellingen van het device overnemen ongeacht de instellingen van de streamingdienst.

Beste antwoord door Hubert77

Menu is er wel, is alleen een beetje verstopt. Je gaat naar het kopje toegankelijk en daar binnen naar algemene instellingen en vervolgens naar ondertiteling. HBO en Disney tonen nu ook normale ondertiteling. Nu alleen Videoland nog, maar dat ligt aan hun eigen app.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 25, 2025

Hoi ​@Hubert77 
Dit is bekend bij de KPN en er wordt aan gewerkt.
Helaas is het geen prioriteit, dus het kan nog wel even duren. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

Ik snap het . Wel jammer, die zwarte achtergrond is niet om aan te zien en bij Videoland is het ook nog eens formaatje half beeldscherm😱

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Menu is er wel, is alleen een beetje verstopt. Je gaat naar het kopje toegankelijk en daar binnen naar algemene instellingen en vervolgens naar ondertiteling. HBO en Disney tonen nu ook normale ondertiteling. Nu alleen Videoland nog, maar dat ligt aan hun eigen app.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Ik snap het . Wel jammer, die zwarte achtergrond is niet om aan te zien

---

Ieder zijn mening, maar ik vind die zwarte achtergrond juist wel fijn. Want daarmee zijn de witte letters altijd goed zichtbaar. Op de 5202 vond ik de witte letters moeilijk te lezen als het tv-beeld op dat moment licht van kleur was. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 25, 2025

Ik stel hem altijd in met slagschaduw, dan heb je dat niet. Maar idd, wanneer een app die instelling niet overneemt en het s wit zonder randje of schaduw, wordt het lezen wel lastig.