Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling verdwenen en geluid valt weg na recente update

• August 1, 2026
  • 10 reacties
  • 122 keer bekeken

Na een vermoedelijke updatebij kpn hebben we op beide tv s problemen met de ondertiteling of te wel geen ondertiteling en tevens valt het geluid ook behoorlijk weg

Beste antwoord door joop2011

Dat zijn beide aardig oude KPN tv ontvangers.

Bel gratis 0800-0402 en vraag om ze om te ruilen.

Stuur nog niets retour, doe dat met de retourbon van KPN (meestal ruilt KPN er 1 om en moet je daarna weer contact opnemen voor de 2de).

Het probleem is bekend bij KPN en in een ander topic las ik dat KPN er mee bezig is.

Wat soms wil helpen is om de Arcadyan en de Arris terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Kan je via het menu vinden.

Soms moet je daarna wel je 14 cijferige KPN tv abonnements nummer (200000xxxxxx) en pincode weer ingeven. De codes kan je vinden via MIJNKPN of via de KPN tv ontvanger via menu.

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Ondertiteling bij terugkijken, welkom bij de community! 😊 Vervelend dat jullie problemen ervaren met zowel de ondertiteling als het geluid.

Ik ben ook benieuwd welke ontvanger(s) jullie gebruiken? Ervaren jullie dit bij alle zenders en apps, of alleen bij bepaalde programma's? En is het geluid dat helemaal wegvalt of hapert het af en toe?

Laat het gerust weten, dan kijken we graag met je mee! 😊

Geen idee waar ik dat kan vinden. Wij hebben 2 kastjes en bij allebei dezelfde problemen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

Geen idee waar ik dat kan vinden. Wij hebben 2 kastjes en bij allebei dezelfde problemen. 

Staat onderop de KPN tv ontvanger.

De volgende KPN tv ontvangers zijn in omloop:

Arcadyan HMB 2260 (gaat t.z.t. omgewisseld worden)

Arris VIP 2952 (wordt ook t.z.t. omgewisseld)

Arris VIP 5202

Sagemcom DIW 7022

KPN soundbox (hier zitten een paar kleine bose speakers in)

Aha gevonden, arcadyan hmb 2260  en de arris vip 2952 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 5, 2026

Dat zijn beide aardig oude KPN tv ontvangers.

Bel gratis 0800-0402 en vraag om ze om te ruilen.

Stuur nog niets retour, doe dat met de retourbon van KPN (meestal ruilt KPN er 1 om en moet je daarna weer contact opnemen voor de 2de).

Het probleem is bekend bij KPN en in een ander topic las ik dat KPN er mee bezig is.

Wat soms wil helpen is om de Arcadyan en de Arris terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

Kan je via het menu vinden.

Soms moet je daarna wel je 14 cijferige KPN tv abonnements nummer (200000xxxxxx) en pincode weer ingeven. De codes kan je vinden via MIJNKPN of via de KPN tv ontvanger via menu.

Bedankt joop dat ga ik doen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Ondertiteling bij terugkijken. Heb je al gebeld om de tv-ontvangers om te ruilen? Als dat niet het geval is, zou je dan eens naar het privébericht willen kijken wat ik je gestuurd heb? 

2 nieuwe kastjes ontvangen en geïnstalleerd alles werkt, Bedankt 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Ondertiteling bij terugkijken. Fijn om te horen dat de nieuwe tv-ontvangers binnen zijn en dat alles weer goed werkt! 😊 Bedankt dat je het nog even laat weten. Veel kijkplezier gewenst!