Als er iets niet opgenomen wordt is dat een storing. Met serieopnames gaat weleens iets mis.
Voor de zekerheid gewoon apart instellen, dan gaat het goed. Overigens, alles is ook via NPO Start terug te kijken.
Censuur?
Dat is echt grote onzin, @Regenboogvrouw.
Hoi @Regenboogvrouw , dat zijn grote woorden: “ongepaste vorm van censuur”.
Is de tweede uitzending niet gewoon een herhaling van de eerste?
Volgens de TV-gids waren op afgelopen donderdag beide uitzendingen seizoen 3, aflevering 53
seizoen 3, aflevering 53
donderdag 17 oktober 12:15
seizoen 3, aflevering 53
donderdag 17 oktober 13:20
Nee, @RBxx, programma is opgesplitst in twee delen, voor en na het journaal van 13.00 uur.
Nee, @RBxx, programma is opgesplitst in twee delen, voor en na het journaal van 13.00 uur.
Dus zit het probleem in de gids-info.
Maar met twee verschillende uitzendingen is het natuurlijk vragen om moeilijkheden door ze met hetzelfde serie/aflevering nummer aan te leveren.
Als er iets niet opgenomen wordt is dat een storing. Met serieopnames gaat weleens iets mis.
Voor de zekerheid gewoon apart instellen, dan gaat het goed. Overigens, alles is ook via NPO Start terug te kijken.
Censuur?
Dat is echt grote onzin, @Regenboogvrouw.
Ik begrijp dat je mijn gedachte over censuur onzin vindt, maar dat is wat ik er van dacht ja. Want ik kan alles tot in den treure opnemen, ook herhalingen van ELK programma maar hier gaat het steeds fout. Niets geen storing, ik heb het al erg vaak opnieuw APART ingesteld.. deel 2 van beide dagen ook. Het gebeurd gewoon niet. En ja ik vindt dat vreemd..
Maar met twee verschillende uitzendingen is het natuurlijk vragen om moeilijkheden door ze met hetzelfde serie/aflevering nummer aan te leveren. *******
Dus ligt het ‘probleem’ bij de aanlevering van ON?
gr
Maar met twee verschillende uitzendingen is het natuurlijk vragen om moeilijkheden door ze met hetzelfde serie/aflevering nummer aan te leveren.
Dus ligt het ‘probleem’ bij de aanlevering van ON?
gr
Dat is mijn vermoeden. Ik betrek @TijtheMan (KPN iTV) hier even bij, die dit mogelijk kan bevestigen.
Goedemorgen @Regenboogvrouw (en @RBxx / @Ratonesque),
Het is inderdaad zoals omschreven een combinatie van aanlevering (ON/NPO) en technische werking.
De uitzending wordt gesplitst door het NOS Journaal en daardoor krijgen we vanuit ON/NPO voor de twee delen van hetzelfde programma dezelfde informatie aangeleverd. Beide delen hebben hetzelfde afleveringsnummer/serieID. In de technische verwerking wordt het tweede deel dus als een herhaling gezien waardoor deze niet in de lijst van de serieopname zichtbaar is.
Enige manier om deel twee op te nemen is dus (inderdaad zoals omschreven) om deze als losse opname te plannen. Beide delen krijgen namelijk wel een uniek ID hiervoor. Echter, deel twee zal dan niet in het 'mapje’ van de serieopname te zien zijn, maar los worden toegevoegd aan de opnamelijst.
Het is dus niet een 'probleem’ van een specifieke partij, maar een samenloop van omstandigheden.
De uitzending wordt gesplitst door het NOS Journaal
Hetzelfde bij “Goedemorgen Nederland” op NPO1 va. 7:00 op werkdagen.
Daar blijf ik ook instinken als ik een aankondiging zie met “straks dit heel interessante onderwerp” dan druk ik op opnemen maar vergeet om de tijd langer maken.
(op een eigen opname apparaat dus)
De uitzending wordt gesplitst door het NOS Journaal
Hetzelfde bij “Goedemorgen Nederland” op NPO1 va. 7:00 op werkdagen.
Daar blijf ik ook instinken als ik een aankondiging zie met “straks dit heel interessante onderwerp” dan druk ik op opnemen maar vergeet om de tijd langer maken.
(op een eigen opname apparaat dus )
Het is veel handiger om dat via de gids terug te kijken, @KeesYagi.
Ik noemde het alleen als voorbeeld, van een soortgelijk geval, misschien interessant om eens te kijken hoe dat werkt voor een kpn-tv gebruiker.
Want dat ben ik nl zelf niet, maar wel bij mensen waar ik de eerst hulp bij technische ongemakken voor speel.
Het is veel handiger om dat via de gids terug te kijken, @KeesYagi.
Nouhhh, met een eigen opname kan ik middels afspelen op de computer heel handig en vooral snel bij het juiste stukje komen, dat is voor mij enorme pre.
Dank allen, het is me inmiddels duidelijk en ik ben enig zins gerustgesteld..
Ik ga het bij on ook aankaarten.
Groetjes Hetty
Nmi hoort het zo, 3 programma’s achter elkaar, je kiest wat je opneemt.
Of is dat in praktijk toch nog lastig ?
Ik heb het systeem niet voor me.
Nou Kees, dat heb ik dus steeds geprobeerd.. en dan lukt het ook niet…
Helaas..
groetjes
Plan ze niet als serie maar beide als "1 aflevering".
Aha, vreemd, maar daar heb ik geen idee over verder, toch is de vraag alvast op “beantwoord” gezet, door wie ?/!
Overigens wordt het ‘s nachts herhaald, in 1 stuk.
( dan kun je die informatie (!) een dagje later tot je nemen :/ )
Dus nog geen oplossing maar wel een “werk er om heen”.
Het is toch raar dat je de afleveringen voor en na het nos journaal niet als aflevering in kan plannen..
Dan is idd terugkijken makkelijker..
Zoals door @TijtheMan is uitgelegd, is dat een samenloop van omstandigheden. Zolang beide uitzendingen met dezelfde serie/afleveringcode worden aangeleverd, zal het KPN systeem de tweede helft als herhaling van het eerste deel zien.
Enige manier om deel twee op te nemen is dus (zoals omschreven) om deze als losse opname te plannen. Beide delen krijgen namelijk wel een uniek ID hiervoor.